... dina symboler här ...

227: Oklart 84/365

Äntligen! Vi köpte Hemnes dagbädd på Ikea, har länge velat ha den och var så förväntansfull på hur det skulle se ut. Jag hade fått mängder av inspirationsbilder på Pinterest hur vackert det kunde bli med dagbädd just i burspråk. Jippy följde gubbens slit med stort intresse och verkade tycka det skulle bli lika spännande som mig.

Jag har gått i veckor och sett mig själv liggandes där bland ett hav av kuddar och lyssna på ljudböcker medan solen värmer. Men suck! Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag brukar annars vara den som ser om mått funkar och hur det kommer att se ut!? Jag måste fått hjärnsläpp! Sängen kommer flyttas upp till gubbens egorum/gästrum och vi köper en vanlig säng utan sidokanter.

281: Skidor 83/365

Uj! Nu har det varit lite kämpigt med fototeman. Har mycket att göra på jobbet och när jag kommer hem så är hemmet fortfarande lite upp och ner, hagen måste dras om och staket sättas upp så Jippy inte springer ut på vägen. All gödsel skall flyttas till Tobias tomt så vi får planat ut den. Båda pojkarna hjälper till men de har också jobbat extra så just nu är det lite mycket.

47:Dubbelt upp 82/365

Vi fick en bukett av gubbens moster och en av hans mamma. De är ful snygga på något sätt och vi vill göra något med dem och inte bara skänka bort allt. Halva väggen är svart och vi kommer inte knö in någon möbel bakom soffan igen utan tona ner pryttlarna. Vi funderar på att göra en hörnhylla och ha buketterna som hyllstöd på vardera vägg. De små guld hyllorna kommer vi ha hängväxter på och då synd de lagom igenom grönskan. Just nu är de “ in your face “ lite för mycket

131: I vasen 81/365

Älskar när folk har pyntat i sina trappuppgångar och den här stora vasen är så läcker. Det står en stor gammal hallmöbel med spegel, en låda och paraplyställ. Rejält stor med utsmyckningar, har sett en del sådana på Blocket. Lite udda att ha ute på entrevåningen men det är bara de som bor där högst upp.

20:Blek skönhet 80/365

Denna har jag i badrummet. Egentligen är jag inte så förtjust i statyer. Mina föräldrar hade mängder och framför allt huvuden på kompositörer och kända människor.  Det blev för mycket och denna är den enda jag har kvar och min syster tog den andra damen. Nu tycker jag att hon är fin och pryder sin plats