
Hmm! Ser att jag glömt att torka av hiss skylten ordentligt. Vi försöker vara extra noga nu i corona tider men vissa brf är hopplösa. Vi har ett hus där de spottar och fräser ner hiss spegeln varje vecka! Så tröstlöst!

Hmm! Ser att jag glömt att torka av hiss skylten ordentligt. Vi försöker vara extra noga nu i corona tider men vissa brf är hopplösa. Vi har ett hus där de spottar och fräser ner hiss spegeln varje vecka! Så tröstlöst!

Jag och Elvy samlade på pudlar ett tag, dels för att vi hade pudlar och att det var så svårt att hitta porslins pudlar. Som mjukis djur hittade vi ganska många och med klassisk lejonklipp. Har ingen aning vad som varit i dessa eller om de bara är gjord som flaskor.
De här två maskerna är köpta i Venedig. Vi har varit där två gånger. Första gången bilade bara jag och gubben och vi var ute i 3 veckor. Det var den absolut bästa semestern någonsin. Jag var totalt utvilad och skulle börja ett nytt jobb när jag kom hem. Ja allt kändes bara så kanon. Tänker på resan varje gång jag tittar på maskerna och längtar så in i nordens tillbaka.

Riktigt skit väder idag och vi har haft en härlig slappa dag. Jippy har verkligen kopplat av och älskar att ligga på mattan i burspråket. Hon har varit väldigt flåsig under renoveringen och vi har försökt hitta bra ställen där hon kan koppla av på.
Att just burspråket skulle vara där hon kopplar av som mest var lite otippat. Vi kommer att ha tåligt överkast på sängen och en tjock go matta och mängder av tåliga kuddar, just för att alla skall kunna koppla av. Men idag ville Jippy hellre sova på mattan och hon har verkligen sovit. Underbart att se. Ut en stund på dragkamp med husse, sedan softa vidare.
Då fick vi bytt dagbädden och den är vi jättenöjda med. Jippy var överlycklig och tyckte det var perfekta platsen att sitta på span. Hängstolen sitter på plats och det är bara fönstren och lite detaljer kvar att göra, men nu känns det bra. Tror det här kommer att bli en favorit hörna att sitta eller ligga och koppla av på.