... dina symboler här ...

77: Fyra färger i leken 94/365

Fyra färger i leken

De här fia pjäserna hade min syster när hon var liten och de är de enda som är kvar, två av dem har blivit så solblekta att jag fick lägga dem ner så man kunde se vilken färg de haft. Jag tycker de är så söta att jag sparat dem.

155: Krattad 93/365

155: Krattad 93/365

Sönerna har hagat om och nätat en bra bit av den nya hagen och Jippy sprang runt och njöt för fulla muggar. Med jämna mellanrum kom hon upp till mig medan jag krattade bort mossa och gamla löv. Så idag blev hon jättetrött och ville för första gången gå in självmant.

155: Krattad 93/365

154: Kopparfärgat 92/365

Vi har en hel del arvegods som skall gås igenom och en del kvar från mina föräldrar som skall skänkas. Det blir gärna att man sparar lite för mycket för att man inte riktigt vill släppa taget, men nu när vi renoverar det sista så har vi tömt riktigt mycket, men hittills har det mest varit våra egna köpta prylar. Vi har en del efter Claes-Olofs mamma och moster som nyligen gick bort och jag har sparat en liten byrå som jag kommer att måla om annars är det mest massa udda guld hyllor som vi sparat.  Denna koppar tavlan kommer från Claes-Olofs morfar.

178:Lysande gul 91/365

Härligt vårväder och hästarna fick gå ner i lille-hagen medans vi delar upp den stora hagen. Hästarna har gått på tok för länge i en del av hagen att vi nu kommer att stänga av den i ett år, problemet är att det är där de går in och ut i stallet. Nu får de gå ut i huvudingången ett tag och då behöver vi spärra av en del av innergården så Tobias slipper gå mellan trådar när han skall in till sig. Hittade den här lilla blomman vid vedboden.

242: Porslinsfågel 90/365

Porslinsfågel

Jag blev så himla glad när jag såg den här söta gåsen i en av entreerna. Har provat i omgångar att fota olika porslinsfåglar jag har hemma, men inte varit nöjd med någon av bilderna.  Kändes roligare att fota denna och det är roligare att hitta något nytt än att ta till det jag har hemma.