... dina symboler här ...

151: Kolsvart 38/365

151. Kolsvart

Vi håller på att rätta väggarna i nedervåningen och det går väl så sakta framåt. Jag gillade att se inredningsmästarna och han tipsade att man kunde ha svart vägg bakom tvn så den smälte in bättre. Det gillar jag skarpt, sedan skall vi ha hälften svart och sedan går väggarna över till vitt.

151. Kolsvart

Måste erkänna att just nu känns det bara helt flummigt som om vi delar upp vardagsrummet i Yin och Yang. Som om det inte räcker funderar jag på att måla ett gammalt hörnskåp i guldaktigt och vaxa med svart vax. Jag har en bild i hjärnan så får vi se hur det blir i verkligheten.

Jippy

Drog fram en del av Jippys leksaker som har varit dolt ett par veckor och hon blev överlycklig, det är verkligen jobbigt för djuren nu när det är så rörigt. Katterna har flyttat upp till mitt hobbyrum där jag sitter med datorn. Chillan har börjat ligga på mitt skrivbord och normalt sett vill jag inte ha katterna på borden, men det rättar väl till sig när vi är klara.

Jippy

163: Kvällsbild 37/365

163. Kvällsbild

Passade på att ta kameran med när jag tränar Jippy att gå lös vid vägen. Hon var inte så ljudkänslig ikväll nu när vi gått här ett par kvällar och hon börjar vänja sig vid trafiken. Det är bara sista biten hon får gå lös och ikväll njut hon lite mera istället för att rusa hem.

163. Kvällsbild

Kapellet lyser upp så fint och jag är glad att det byggde den här i hörnet av området. Det var bara skog innan och väldigt mörkt utanför. Nu lyser den även upp en bit av kulturstigen.

Fackla

122: I den stora skogen 35/365

I den stora skogen

När jag kom hem gick jag direkt upp till hästarna, de har varit så svinkallt att jag ville ge dem en extra bal att tugga på. De stod så gott i våran träddunge, lite i skydd för vinden. De såg nöjda ut att de inte ens kom mig till mötes vilket de hade gjort om de är hungriga eller bara vill följa med in för att få kvällsfodret.  Normalt går de på lösdrift och stallet är alltid öppet med öppna boxar men så länge Beethoven har svamp för de vara inne på nätterna så jag kan hålla koll och att han torkar upp.

Stallet

159: Kung Bores verk 34/365

Kung Bores verk

Det har varit riktigt kallt här ett par dagar och det har kommit massa snö, längtade efter snö i december men nu hade jag börjat sikta in mig på våren. Vi hade glömt att ta in fulegubben som ligger i den gamla korännan och badar och bitvis har han varit dold under all snö. Men han har hittills klarat frosten bra och sprutar fortfarande vatten.

Kung Bores verk

Urnan sprack häromdagen så till nästa år får vi leta efter något annat att sätta där. Dammen är mysig även nu på vintern.

Kung Bores verk

9: Avskalat 33/365

Avskalat

Glansiga kopparrör eller rör överlag har blivit så trendigt. I början gillade jag inte industrilooken men har börjat gilla den allt mer. Nu är bilden från ett fjärrvärmerum och lite väl grovt men annars så lämnas rören avskalat i många hem. Syrran har det i sitt badrum och gillar när de ärgas och blir grönt.

Avskalat