... dina symboler här ...

54: En del stigar leder till kunskap 43/365

En del stigar leder till kunskap

Den gåtfulla stigen är en reflexbana som man ska kunna utforska både på dagen och i mörker genom att lysa med ficklampa på stolparna längs stigen. Där finns det gåtor att lösa, för både vuxna och barn. Har inte gått hela ännu men skall ta och göra det i det närmaste.

En del stigar leder till kunskap

Nu behövde jag gå en raskare promenad så Jippy fick gå av sig och att det inte skulle mörkna helt när jag var inne i skogen. Jag gillar att gå när det är mörkt men inte där det är kolsvart.

Promenad

192: Miljöbov 42/365

Bilden har jag tagit för att det är en industri, alla industrier släpper ut mer eller mindre! För det är det inte sagt att denna industri är en miljöbov. Tog bilden för skorstenarna skull och alla cisterner. Tidigt på morgonen när allt lyser så ser det riktigt imponerande ut med alla skorstenar.

Greenpeace: Världens 12 största miljöbovar

  1. Jorma Ollila, Chairman, Royal Dutch Shell
  2. Lorraine Mitchelmore, CEO, Shell Canada
  3. David Collyer, President, Canadian Association of Petroleum Producers
  4. Thomas Donohue, President and CEO, US Chamber of Commerce
  5. Lakshmi Mittal, Chairman and CEO, ArcelorMittal
  6. Jürgen R. Thumann, President, BusinessEurope
  7. David and Charles Koch, Koch Industries
  8. Marius Kloppers, CEO, BHP Billiton
  9. Dr. Kurt Bock, Chairman of the Board of Executive Directors, BASF
  10. Jean-Guy Carrier, Secretary-General, International Chamber of Commerce
  11. Jack N Gerard, President, American Petroleum Institute
  12. Brian Dames, CEO, Eskom

(Källa: Greenpeace)

171: Latmansmat 41/365

Urk! Är så supertrött idag att det blir latmansmat. Hade med Micael och  Vasilie till att byggstäda. Så mega dammigt och massvis av putsrester kvar. Har haft problem med axeln ett tag och vill helst inte flyttstäda eller belasta den för monotont, men idag blev det inget bra och har ont som tusan. Jag är så rädd att få frusen axel igen.

194: Eget tema: Bortskämd? 40/365

Bortskämd

Har skrivit det förut, men Jippy älskar verkligen mjukisleksaker. Här sitter hon i sin bädd fullt av sina gosedjur 🙂 Hon fick en sengångare av gubben och pip grejen som är i magen är pytteliten. Det tog nästan 1 timme innan hon lyckades få den att pipa, hon var så frustrerad att hon hoppade upp och ner i soffan och bet tag i en arm, ett ben och till sist hade hon massa konstiga läten för sig 🙂

Mjukisar

Jippys favoriter är ormen som har 4 olika pipljud, prasselljud och den låter högt och då menar jag högt! Hon är som tokig i den och vi har väl vant oss vid oväsendet eftersom hon fullständigt strålar av lycka när den låter. Hon hämtar gärna den när vi har folk här och hon blir lite uppspelt. Sedan är stjärnan  favorit när hon skall lägga sig, den låter ingenting eller djuren skall tydligen uppfatta att den piper? men vi hör inte något. Den är även våran favorit.

Jippys favoriter

18: Bilvrak 39/365

Bilvrak

Vi har ett gammalt bilvrak på utsidan av hagen, en gammal PV Volvo lastbil tror jag det är. Den var mer gömd bär vi flyttade hit till gården men vi har halverat all hagtorn som växt runt den. De som kommer och hämtar skrotbilar erbjöd sig att ta den när de skulle hämta en annan bil. Dumt att vi inte sa jag till det!

Bilvrak

Nu har den rostat så mycket att delarna ramlar av av sig självt.  Jag har fotat bilen i omgångar och städat runt på vassa saker, men nu börjar det nog bli dags att ta bort den helt. När jag fotade 1 objekt i 365 dagar så var Lill-polarn där och ville ha den som sin.

Bilvrak

Använde bilder på bilen när jag skulle skriva om en bil värderingssajt! Men nu börjar den bli för bedrövlig för att fota och vi funderar på att använda den delen till annat, marken är helt platt så vi kan ju ställa häst lastbilen där så vi slipper att ha den på uppfarten.

Bilvrak