... dina symboler här ...

99: Ha händerna fulla 9/365

Ha händerna fulla

Ha händerna fulla det kan man lugnt säga när man har djur. Dels jobbet med dem men också fulla med gos och kärlek. Fast idag blev inte Amor speciellt överlycklig när jag kom och skulle gosa, han hade siktat in sig på Jippys köttbullar som försvann en efter en.  Jippy brukar få när jag fotar henne så hon skall tycka det är roligt. Här är väldigt liten yta att fota på om jag vill välja bakgrund så det kan känna lite pressat för henne. Måste fixa en självutlösare till kameran så jag kan trycka när jag vill.

Ha händerna fulla

Nu blev det att vi hamnade utanför duken. Duken är i hobbyrummet så här är smockat med prylar och det  blir så rörigt när jag tar bilderna här inne. Börjar verkligen längta till våren då man kan gå ut i trädgården fota. Och att ta tag i en av katterna fick Jippy att vilja vara med igen.

Ha händerna fulla

5: Arvegods 8/365

Arvegods

Gubben har alltid varit förtjust i Kickans gamla Amerika gungstol, den har blivit ståendes på loftet tills vi gjorde om hallen.  Hallen fick sig ett enormt lyft när vi målade om möblerna och vi ville göra en liten myshörna. Nu sitter vi ganska ofta här uppe och jag har börjat älska stolen lika mycket som gubben.

Arvegods

Jag höll på med mina teman och skulle egentligen fota sidoljus när Micael kom in med sin praktiska lampmössa. Han tycker den fungerar klockrent om man inte har några lampor och jag skall köpa en när jag är ute med Jippy.  Micael blev sittandes en bra stund så Jippy kom också upp och ville vara med. Härligt att se att hon även går upp hit när hon vill vara ifred.

Arvegods

Men nu var Jippy fullt upptagen med att köra pusskalas, det gäller ju att passa på nu när lillhusse var på besök. Julen skall ju snart dansas ut och då behöver jag lite andra lampor. Jag hade en mindre oljelampa efter mina föräldrar men kupan har gått sönder på den och Kickans gamla blir lite för stor att ha på bordet hmmm….jag får fundera lite till på belysningen.

Arvegods

Fisan är den som ligger här hela dagarna och blir vrål störd när hon ser att vi har snott hennes plats, så den här stolen är nog en av de bästa arvegodsen som vi har. Vi vill gärna blanda in arvegodsen så att de flesta sakerna fortfarande används och rensar ut på onödiga prylar. Vi har fortfarande en bit kvar innan huset är färdigt. Men som sagt en sak i taget så når man sina mål förr eller senare.

32: Bättre en mobilbild än ingen alls 7/365

Bättre en mobilbild än ingen alls

Jag tog den här bilden när jag körde i stan. Såg bara det fina hjärtat och hade för mig att det fanns ett tema på det. Men jag hade fel så det fick bli ( bättre en mobilbild än ingen alls ) och det var egentligen bättre, jag gillar bilden men den är ju inte riktigt bra fotad. Fast det är klart jag satt ju i bilen och ibland är de där snabb bilderna charmigare än de man anstränger sig för att få till.

Göteborg

Den sista bilden är det fullt men barn som åker kälke och jag tänkte på gamla fotografier som min svärmor visade mig när gubben var liten och var ute på gården och lekte. Nuförtiden är gårdarna nästan tomma på lekande barn. Så trist!

300: Stallgång 5/365

Stallgång

Jag jobbade i Kungsbacka igen så jag passade på att åka till Börjes.  Jag behövde ett par nya hjälptyglar och var lite nyfiken på Goghtygel. Just nu är Beethoven så het att han kör upp huvudet och känns som en krutdurk att sitta på. Med andra ord inte så mysigt. Så jag berättade för Monica att jag fixat tyglar och hon ville upp och testa. När jag pratade med henne kände jag mig ganska pigg eller åtminstone fungerande.

Stallgång

Blev klar lite tidigare idag och men kände mig bara så extremt trött! Huvudvärken började bli värre och jag la mig i soffan. Förvarnade Monica att det bara skulle bli babyrundan ( en liten sväng vi brukar ta när vi testar nya saker eller låter små barn rida ) Men efter att ha sovit en 30 minuter så var jag piggelin och började se fram emot ridturen.

Fodra mig

Tyglarna var kan kanon och efter babyrundan så fortsatte vi med en jättetur. Beethoven slappnade självmant av sökte sig framåt. Underbart och jag kunde slappna av ordentligt. Så fort Beethoven är avslappnad så är han inte så ljudkänslig och utan går mest och myser. I morgon provar Monica Goghtygeln och jag kör Thiedemanntygeln så ser jag vilken han trivs bäst med, tror det är minst 10 år sedan jag behövde använda dem sist.

Fixar benen

Men som sagt, det är stora tunga djur och det skall kännas säkert och trivsamt. Är inte lika tuff längre som när man var yngre och for fram med full sula. Behövs hjälpmedel så skall de på eller skaffa hjälp. Sedan har Beethoven åkt på svamp som har varit svårt att få bukt på eftersom jag tvättat för mesigt. Veterinären läxade upp mig och nu skrubbar jag med piggborste. Det har blivit så mycket bättre och är nu bara punktvis kvar. Men det är jobbigt för Beethoven och jag står väl inte högst i kurs just nu.

Loftet

Vi är på rätt väg och idag kändes allt kanon så det skall bli spännande imorgon när vi skall ta en skogstur. Och blir det lite kallare och torrare ute så är snart även den sista svampen borta och han får vila sig från allt tvättande.

174: Lika men olika 4/365

Lika men Olika

Tog den här bilden när jag städade på sista föreningen idag. Likadana hus men ändå olika. Nu gillar jag att titta på tak vyer av någon underlig anledning och då helst plåttak. De bygger nya höghus i Frölunda som har grästak och det är riktigt snyggt och bra för djurlivet. Hoppas det kommer flera sådana och även hus med växtväggar så det blir mer grön miljö.