... dina symboler här ...

310: Svenska skärgården 14/365

Svenska skärgården

Björkö stod det på dagens agenda och jag tycker det är lite småmysigt att åka färja, nu var jag så försenad, kollegan hade försovit sig så vi fick vända på städet. Men vi hann det mesta idag och tar resten i morgon.

Svenska skärgården

Men det blir Öckerö, Hönö och Hälsö i morgon och få se om jag inte kan fota lite fiskebodar. Det var svinkallt idag så det blev till att ta snabba bilder. Tog med min Canon idag, skall försöka ha med den lite oftare.

Svenska skärgården

Även om jag tycker öarna är mysiga så ligger husen nästan på varandra och vägarna sniker husväggarna.  Men det är roligt att köra över och jobba här lite då och då.

Svenska skärgården

Men vi var i ändan på Björkön och där låg det riktigt gamla gårdar, där hade jag gärna bott.

Svenska skärgården

147: Klart och kallt 13/365

Klart och kallt

Så ruggigt svinkallt idag och när jag jobbat klar och rundade hörnet så gjorde jag världens frivolt. Det var rena blank isen och det var så mörkt att jag inte såg fläcken. Sopsäcken for iväg och där satt jag och blev kall om rumpan. Det gick så fort att jag aldrig han och stelna till, så jag slog mig inte. Men broddar på skorna hade ju inte varit helt fel.

Jippy

Just nu är det väl bara Jippy som älskar den här kylan! Hon är definitivt den positivaste hunden jag haft. Överlycklig varje morgon när hon vaknar och så fort hon kommer ut tar hon tag i något och springer runt full av energi.

8: Avbrott 12/365

Avbrott

Fick på mina vinterdäck på firmabilen idag, glömde att titta om det var allrounddäck när jag bytte till nyare bil. Så när det blev vinter här så var det bra otrevligt att köra och jag misstänkte att jag bara hade sommardäck på. Usch! Så slappt av mig att inte kolla detta i tid, lär definitivt inte göra om det. Däcken skall på när det är vinter oavsett hur varmt det är.

Avbrott

När jag sedan kom till kontoret och skulle göra schemana så var det avbrott i programvaran, men som tur var så varade det bara i ett par minuter.

11: Bakifrån 11/365

Jippy har dille på att ha överkroppen i soffan men stå på golvet när hon äter ben. Detta gör hon när benet är nytt, sedan går hon upp och lägger sig. Vi håller på att renovera i nedervåningen så det ser ut som ett bombnedslag. Det regnar nästan varje dag och gipsskivorna är så stora att vi behöver dela dem på utsidan, sedan är väggarna lite skeva även om vi har rätat det mesta.

279: Sitter på rad 10/365

Sitter på rad

Passade på att promenera på kulturstigen nu på morgonen. Vi har ett troll och tomteland ett par meter in som har många besökare. Barnen älskar det och det finns möjlighet att grilla och sitta ner en stund. Smidigt för föräldrar nu under pandemin när man inte kan åka hur som hels. Jag tycker det är lite på gott och ont.

Sitter på rad

Nu fotade jag bara för temat sitter på en rad men det är betydligt mer att se på än mina bilder. Jippy behövde komma ut och det var härligt att se att hon sätter sig snällt när det kom en flanör med en liten hund, så det var bara att koppla upp henne och gå vidare. Jag hade henne lös så jag kunde fota i lugn och ro. Sedan har hon så mycket spring i benen så att behöva stå still på sin promenad går ju bara bort.

Sitter på rad

Det skall väl sitta närmare 300 gosedjur i träden och det finns ett nappträd, kojer och ett ex antal trä troll. Här är fullt med julgranskulor men det är ingen risk att något vilt djur skall skada sig om något blåser ner. Lars som är ambassadör för det här stället går hit och kollar upp det varje dag så inget skräp eller något farligt finns.

MysDet blev en kortare promenad idag, Jippy var inte riktigt på humör och lite pipig? hon ville inte gå ut i skogen utan ville gå vägen idag? Hel skumt. Skall kolla upp lite senare om det bara är för stunden eller om det är något som bekymrar henne. Hon tyckte det var betydligt mysigare att få gosa med Amor uppe i hallen.