... dina symboler här ...

Eget tema Min lilla vrå! 21/365

Min lilla vrå!

Min lilla vrå! Hobbyrummet/Studion, det är ett av sönernas gamla rum som jag gjort om till ett ego rum. Gubben har den andre sonens rum och där inne är det fullständigt kaos. Gjorde ett inlägg för ca 10år sedan om att det rummet alltid kommer se ut som ett bombnedslag och jag fick rätt! Det ser exakt likadant ut! Men han skall ta tag i det? hmm …… undrar när?

Min lilla vrå!

Men idag vill jag visa hur jag använder det som en studio.  Jag har en rullgardin som jag använder till bakgrund och för tillfället har jag bara en halogen lampa. Hade två gamla lampor som man kunde vinkla åt alla håll efter mamma, men de har blivit så ut slitna så det är väl dags att göra en ny loppis runda. Vet vilken typ jag vill ha och det brukar finnas sådana lite varstans. Tog en bild på vin flaska där ljuset inte var så viktigt, ville bara visa hur jag använder bakgrunden.

Min lilla vrå!

Gjorde en vinkällare bild. Skall man vara petig så är ju bordet lite off med sin blå mosaik, hade passat bättre till något semester motiv. Muffins till vin!? Lite urk! Varning på den. Pricken över iet, ett julljus. Men vem är petig? Jag höll på med detta för ett par år sedan så jag är ganska ringrostig men jag tycker det är avkopplande och man kan använda bilderna till flera motiv. Vinkällare bakgrunden är en gratis bild som var okey att ladda ner och använda, använder bara en liten del av bilden.

Min lilla vrå!

Vid jul och när någon fyller år då blir det mycket pyssel och jag har gjord en del scrapbooking men det jag tycker är roligast är väl att altra olika burkar eller köpa in loppisfynd som jag blandar till något nytt. Det är skönt att bara kunna lämna rummet när jag pysslar och veta att det inte stör någon. Möblerna är efter mina föräldrar från 1939 men när skåpet gick sönder så hade gubbens moster en nästan likadan. Älskar när de gamla möblerna eller sakerna kommer till användning.

Hobbyrum

Hobbyrum Hobbyrum

66: Fjäder 19/365

Fjäder

Den här drömfångaren har Elvy gjort till mig, jag önskade mig en efter att hon suttit och gjort en sådan med indian motiv på en av våra kärringonsdagar då vi satt och pysslade. Vi hade så roligt på våra onsdagar, även om vi rök ihop med jämna mellanrum. Vi gjorde så otroligt mycket och var på så många ställen. Jag saknar verkligen onsdagarna även om man ibland var för trött och ville strunta i det, så hade vi så roligt när vi träffades. Vi startade detta för att Rosa hade så mycket att göra och vi ville hjälpa henne. Sedan hjälpte vi varandra och jag tror inte gården hade sett ut så här utan deras hjälp och ideér.

195: Miniatyr 18/365

Miniatyr

Plastkulan med miniatyrer köpte jag i Florens, vi försöker köpa en liten sak på varje plats vi besöker. Vattenberedaren i badrummet är fullt med magneter Fen nedanför i Lissabon. Fen är visserligen ingen miniatyr men jag älskar att konstnären utgick ifrån hur grenen såg ut. Jag hade gärna köpt fler men vi var oroliga att de inte skulle klara sig hem. Jag gjorde Julkulor med tomtar till städteamet på mitt gamla jobb, baserat på plastkulan.

Fee

73: Frost 16/365

Frost

Vaknade rejält utsövd idag, normalt går jag upp 5.00 men idag 8.30. Så himla gott, precis vad jag behövde. Det har varit runt -10 i natt och hästarna fick extra fleece täcke och det var nog tur det. Morötterna hade frusit trots att de låg under en filt. Men de var på ett strålande humör så de fick extra hö ute i hagen så jag kunde mocka och göra fint i lugn och ro och sedan gå runt och fota på tomten.

Frost

Solen skiner och det finns så mycket att fota, energin bara flödar genom kroppen så jag vet inte riktigt var jag skall börja. Hagen behöver dras om innan det börjar regna igen och Jippy längtar efter en långpromenad i det fina vädret. Bara att beta av en sak i taget.

Frost

65: Fiskebodar 15/365

Fiskebodar

Startade tidigt och började på Öckerö. I dag stod det fiskebodar på min agenda och jag visste att det fanns ett par precis där Linnea bor,  passade perfekt eftersom jag skulle hämta henne idag. Det var rena vinterkylan i morse och allt var stilla så det var svårt att tänka sig att solen skulle dyka upp och att folk skulle sitta och sola.

Fiskerbodar

Hoppas kylan håller i sig ett par dagar så man slipper allt regn, måste varit den mildaste och blötaste vintern i manna minne.

Båt