Lamporna som hänger på en av föreningarna är så läckra! Dels att de ser trasiga ut, men också att de ger ett fint sken. De är gräddvita men i visst sken så ser de gula ut. Härligt när de sätter upp lite udda lampor eller väljer udda färg.
365
355: Vitaminrik 25/365
Jag älskar frukt så jag får i mig en hel del vitaminer genom dem. men ibland tar jag extra vitaminer i brusform. Blir sugen på läsk ibland och har jag inget går det bra med en vitamintablett. Hästarna har också fått extra och idag hade de mängder av hö kvar när jag kom och fodrade. De såg så chockade ut när jag kom med mera mat. Har lagt i 2 boxar nu så inte Bellman blockerar in höt och äter det självt.
270: Rött och Svart 24/365
Äntligen! Monica kom upp och vi tog en härlig tur bort mot Greggered. Hästarna var pigga och jag tog Thiedeman på Beethoven idag medan Monica testade Goghtygeln på Bellman men spände inte in den utan hade den på det absolut längsta, och han verkade trivas kanon. Det var en riktigt mysig tur och de rörde sig lätt och fint men Beethoven får vi höja upp fodret på. Misstänker att Bellman roffar åt sig för mycket hö nu. Beethoven brukar lura ut Bellman och sedan gå tillbaka in men Bellman har väl börjat fatta vad han håller på med.
Beethoven var het men skötte sig fint idag och äntligen börjar vi få bukt med svampen, vi hade verkligen kommit in i en ond cirkel där det kändes hopplöst. Den nya hovslagaren som vi har är bara så stört go och mjuk, det får typ ta den tid det tar. Så nu kan han verka Beethoven på 1,5 tim istället för närmare 3. Kommer det bara torrt väder en längre period så är snart svampen helt väck.
Tog ut hästarna på Tobbes tomt idag , så får jag dra om en liten hage så den stora får rensas och vila. Jippy for runt som toka och vågade först inte hoppa ner från muren, men till sist hoppade hon. Bra så hon inte blir trängd med hästarna. Hon har respekt för dem men vill så gärna vara med överallt och ibland glömmer hon av sig och har ingen koll.
156: Kreativt 23/365
Ingbritt hade en hel kartong full av material som jag kunde gå lös på och bli kreativ. Det jag hittills använt är de olika svarta tygerna till bakgrunden när jag fotat objekt. Så fort pandemin är över eller åtminstone när vi fått vaccin så skall jag och Rosa sätta oss och köra lite pyssel ihop. Rosa ville måla krukor och vill skapa trädgårdskonst.
Jag har fått de här gardin upphängaren med av Ingbritt och inte använt dem förrän nu. De är ju jättepraktiskt och jag har ett par extra som jag har gjort juldekoration på. Ibland tar det ett tag innan man vågar testa något nytt.
39: De som inte finns ibland oss längre 22/365
Svärmors begravning var idag och det känns tungt, hon dog på julaftons morgon i covid-19. Även om hon haft ett bra långt liv så tycker jag det är jobbigt när folk kläcker ut sig “ jamen hon var ju ändå 92 “ Vet att de menar att det är en bra ålder, men säg det när det gått ett tag, när man fått smälta att hon är borta. Det känns tomt. Det var en vacker begravning med bara de närmaste och efteråt träffades vi och satt i olika rum. Trist men det är som det är.
Har aldrig sett innan att man kan skriva klagomål till Gud. Helt underbart och jag såg att flera hade skrivit och stuckit in lapparna i muren. Detta borde vara i alla kyrkor om det inte redan finns.









