... dina symboler här ...

Share Your World 29th January

Här är veckans frågor:

1. Vem är din äldsta levande släkting (faster, farförälder etc)?

Inga! Alla har gått bort. Den älsta släktingen nu är min syster som är 15 år äldre än mig.

2. Hur ofta besöker du dem eller är avståndet en faktor?

Min syster bor i Bodø Norge så det bli allt för sällan som vi besöker varandra. Vi ringer varandra ofta men det är inte samma sak.

P1000143
 

3. Har någon i din familj levt till 100?

Nej!

4. Vill du fira din 100-årsdag?

Nej det tror jag inte att jag vill, alla bekanta har då förmodligen gått bort. Såg ett Engelskt program om 103 åringar och de berättade just hur enormt ensamma de var.

Tacksamhet:
Att vi är friska och har relativt få krämpor

Share Your World 22nd January

Här är veckans frågor:

1. Upplever du att du ler mot människor utan någon uppenbar anledning?

Det händer om jag är extremt glad att jag kan le mot någon jag möter. Som när jag fick mitt körkort 🙂

2. Om någon ler mot dig på gatan, ler du tillbaka då?

Ja det brukar jag göra, det är så värmande för själen när någon främling ler mot mig.

120
3. Känner du dig bekväm på en fullsatt gata?

Nej! Gillar inte när det är mycket folk. Jag är ganska liten till växten så jag ser inte och får lite klaustrofobi.

4. Föredrar du en promenad i skogen, en promenad på stranden eller en promenad runt en stad och se sevärdheterna?

Oftast förerdrar jag skogen, men ibland kan även en stadspromenad vara rogivande.

Gällinge Kulturstig
Tacksamhet:
Jag är tacksam över att ha ett jobb.

Share Your World: 15th January

Här är veckans frågor:

1. Använder du en luftfräschare i ditt hem? Om så är fallet, föredrar du en solid gel, spray, tidsinställd släpp, pot pourri eller något annat?

Jag älskar värmeljus med doft, tycker det är lite bättre än de som släpper ut doft med jämna mellanrum.

Oljelampor
2. När bra väder tillåter, öppnar du dina fönster för att släppa in frisk luft?

Absolut! Älskar att ha ett fönster öppet eller som vi brukar ha dörren öppen så att hundarna kan gå som de vill.

3. Med de extrema varianterna av väder nuförtiden, känner du kylan under vintermånaderna?

Ja! I år har vi haft rejäl vinter med snö och ner till -20

Tunnlarna
4. Vilket skulle du föredra………..
att krypa upp framför en brasa eller vedbrännare, skruva upp värmen eller gå och lägga dig tidigt med extra filtar.

Lägga mig framför brasan. Nu när elen är så dyr så eldar vi mycket och kör extra filt på nätterna.

Tacksamhet: Att vi har vedspis och kamin nu när elen är så dyr.

10. Mönstrad ( 199 av 365 )
Här har jag lagat rån på vedspisen
10. Mönstrad ( 199 av 365 )

Share Your World 25th September

Här är veckans frågor:

 

1. Kommer du ihåg din första lärare i skolan?

Nej! Bara från andra klass och hon hette Maj Fant. Här nedan är min skola i Sjövik.

Skolan

2.Vilka var dina bästa och sämsta ämnen?

Sport, teckning var mitt bästa och matte var mitt sämsta. 

3.Blev du uppmuntrad i klassen eller trasslade du bara ihop?

Jag flöt mest med, men var lie små stökig.

4.Skulle du vilja vara student idag?

Nej! Försökte lära mig Tyska för ett par år sedan, man det var kämpigt.

Böcker

Tacksamhet:

Vi alla gör misstag. Hemligheten är att lära av dem.

Share Your World 18th September

Ups! missade förra veckans frågor då min blogg strulade, bytte tillbaks till min gamla domän och innan jag fick flyttad över alla artiklar. Suck!

Veckans frågor:

  1. Hur väl känner du dina närmaste grannar?

Riktigt väl eftersom det är mina söner 🙂 Sedan har vi grannar ett par hundra meter ned och de känner vi inte så väl.

Micael och Tobias

2. Märker du förändringar i ditt närområde: dvv. ny bil, ny hund, husrenoveringar osv.

Ja när det kommer nya hundar eftersom jag har egna.

Jippy och Jackpot

 

3. Ska nya grannar flytta in bredvid, presenterar du dig när de väl är bosatta?

Bara om det blir att man går förbi varandra eller på något sätt möts.

4. Har du någonsin behövt klaga hos dina grannar?

Ja! När jag hade hästarna så stod grannpojken en dag och kastade sten på dem.

Beethoven och Bellman

 

Tacksamhet:
Var den bästa du kan vara, ingen kan begära mer av dig än så.

Kula lumpo Malaysia