... dina symboler här ...

Share your World 4th September

Här är veckans frågor:

 

1.Hur kommer du överens med dina svärföräldrar/partners familj?

I början var det väl lite gnissel men med åren så blev det riktigt bra. Nu har min man syster och vi börjat passa varandras hundar när vi är på semester, vilket är helt underbart.

Freja O Maja

 

2.Vad är det finaste någon någonsin har sagt till dig?

När min man sa att han älskade mig och tyckte jag var intressant att leva med.

Claes-Olof 2011

 

3.Vilken var din favoritåkning/stall på ett tivoli?

Det var den gamla bergbanan på Liseberg.

Liseberg

 

4.Skulle du vilja vara ett barn som växer upp i dagens värld?

Nej! Absolut inte! Så hård attityd och ingen respekt.

Tacksamhet:

Allt jag kunde skörda i år 🙂

Skördat

Share Your World 21st August

Då var det dags för ingen!

Här är veckans frågor:

1. Har du fiskat någon gång? (inte bara för killarna som jag har gjort!)

Ja det har jag men jag är på tok för otålig! Det slutar alltid med att jag går runt och gör något annat eller pratar så att alla andra blir irriterade.

Långvattnet
2. Föredrar du att titta på fotboll, rugby, tennis eller hockey på TV?

Jag tittar inte på sport.

3. Har du någonsin åkt skridskor?

Ja det gjorde jag mycket när jag var ung. Älskade när vi hade friluftsdag och åkte ut till Mjörn med skolan.  Här åker vi skridskor på en kärringonsdag.

4. Gillade du sport i skolan?

Ja! Det var det bästa jag visste 🙂

Tacksamhet:

Fundera inte på det du inte kan, trivs med det du kan!

Som vinterodling 🙂

Odlingstunnel

Share Your World 14th August

Då var semestern slut och jag har börjat jobba igen! Det har gått alldeles för fort. Frågorna handlar om tvättmedel osv.

Här är veckans frågor:

1. Använder du en dammduk för rengöring?

Jag använder dammvippan Swiffer först och sedan en dammduk lätt fuktad med lite medel. Tycker det ger bästa resultatet och är smidigt.

Städkorgen
2. Använder du tvättmedel, ’boll’ eller tvättpulver?

Jag använder tvättpulver.

Tvättmedel
Tacksamhet:

Le och världen ler med dig……… eller undrar vad du har hållit på med.

Claes-Olof 2011

Share Your World 7th August

Sitter och kopplar av på hotellrummet i Osaka, det är 36 grader ute och vi har precis besökt ett litet tempel. Passar på att svar på frågorna.

Här är veckans frågor:

1. Har ditt kök ett skafferi eller grovkök?

Nej! Det har vi inte, men vi har en rotkällaren delvis under huset. Vi funderar på att renovera upp den men det får bli en senare fråga. Just nu använder vi den som förråd.

Rotkällare
2.Hur bra är du på DIY?

Ganska bra, jag ändrar om pysslar och gör olika saker av loppis fynd. Tycker det är roligt att skapa egna presenter. Som denna, hästarnas gamla tappsko.

Dekorerad hästsko
3. Saknar ditt hem något du önskar att det hade? (dvs en öppen spis, andra badrum, garage, etc)

Egentligen inte nu när vi renoverat kök och byggt ut hallen. Men på önskelistan står ett uterum som framsidan är helt glasat och som går att skjuta åt sidan.

4. Är du en tidig fågel eller nattuggla?

Har blivit morgon människa, men det är nog för jag börjar jobbet tidigt.

Tacksamhet:

Det är alltid bra att få, men så mycket bättre att ge.

Jag tyckte det var så roligt när jag var arbetsledare på Bo & Son att ge städ gänget en jul klapp. Jag hade turen att ha väldens goaste gäng 🙂

Burkar

Share your World 31st July

Då var det dags att ta sig en funderare igen.

Här är veckans frågor:

1. Dyrt eller sentimentalt, vad är ovärderligt för dig?

Jag har en del saker efter mina föräldrar som jag verkligen tycker om, soffan målade jag om så den skulle passa in bättre och det var en del fläckar som inte gick bort. Den soffan köpte de 1934.

2. Vad anser du vara ”en lugn natt i”? (Hemma)

För mig är det en film kväll med en brasa och något gott att äta.

3. Tror du på Soul Mates?

Ja absolut! Vissa känner man att man kommer överens med direkt och det känns som man alltid känt varandra.

4. Kan du dansa? (till exempel: gammal tid, disco, jive)

Nej! Har överhuvudtaget ingen takt känsla.

Tacksamhet:

Koncentrera oss på vad vi har, inte vad vi vill ha

Jag har en underbar familj.

Familjen