... dina symboler här ...

238. På tork (109 av 183)

238. På tork (109 av 183)

Flädern var väldigt fin i år eller om den slog ut lagom till helgen. I år kommer jag att göra fläder sirap, fläder salva och som på bilderna torka till te. Det är första gången som jag även använder bladen till te.

Fläder

277. Smörblomma (100 av 183)

277. Smörblomma (100 av 183)

Jag brukar ha smörblommor i hagen men annars är jag så glad att kommunen inte är så snabb med att klippa vägkanterna utan att det har fått blomma. Så i år njuter jag av hur fin väggrenen är frå Partille till Kållered. Jag har fått se så mycket söta små blommor när jag varit ute och promenerat och är så facinerad av att vi har så mycket olika blomsorter.

Sol och åska!

20240526_064004[1]

När jag gick runt för att titta till mina odlingsbäddar så knakade till alldeles längst muren och jag ser hur ett träd är på väg att fälla rätt över mitt ärtstaket. Som tur var så stoppade en stor gren den från att fällas helt så vi fick möjlighet att såga ner den bitvis så staketet klarade sig.

Fäller träd

Förövrigt så fick det bli en vilo dag idag. Åska i luften och en rejäl migrän. Det har varit lite kämpigt de här dagarna då det varit supervarmt och sedan gått över till åska. Igår smälde det så massivt att soffan vibrerade.

Bus

Hundarna busade på som vanligt så vi får ta in de när de varit igång förlänge så de går ner i varv. Fattar inte hur de orkar springa så i värmen.

98. Gunga (97 av 183)

98. Gunga (97 av 183)

Har äntligen börjat rensa och så i pallkragarna som vi har vid dammen. Jag brukar alltid var noga vid dammen men när vi hade hundbesök som rev upp blommorna längs ena sida och vi fick problem med att det läckte någonstans så gick luften ur mig eftersom vi precis hade gjort i ordning runt hela dammen.

20240526_060959[1]