
Flädern var väldigt fin i år eller om den slog ut lagom till helgen. I år kommer jag att göra fläder sirap, fläder salva och som på bilderna torka till te. Det är första gången som jag även använder bladen till te.


![20240526_064004[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53746176032_187c244047_c.jpg)

Förövrigt så fick det bli en vilo dag idag. Åska i luften och en rejäl migrän. Det har varit lite kämpigt de här dagarna då det varit supervarmt och sedan gått över till åska. Igår smälde det så massivt att soffan vibrerade.

Hundarna busade på som vanligt så vi får ta in de när de varit igång förlänge så de går ner i varv. Fattar inte hur de orkar springa så i värmen.

Har äntligen börjat rensa och så i pallkragarna som vi har vid dammen. Jag brukar alltid var noga vid dammen men när vi hade hundbesök som rev upp blommorna längs ena sida och vi fick problem med att det läckte någonstans så gick luften ur mig eftersom vi precis hade gjort i ordning runt hela dammen.
![20240526_060959[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53747421314_61a0760b63_c.jpg)