... dina symboler här ...

Eget tema 27. Stallet

Eget tema 27. Stallet

Vi kände för att ta en terrängritt och begav oss till skogen. Vi hade tänkt gena genom skogen och rida ner till Mölndal men det är så svårt att se stigarna. De går rätt över berg och svänger hit och dit, så man får vara ganska obs så man inte velar bort sig. Det märks att vi har börjat kräva lite mer för nu for de fram som tokar på stigen. Plötsligt ser jag hur Bellman kommer farandes med svansen rätt ut i full trav.

När han travar i den hastigheten måste Beethoven gå upp i galopp för att hänga med. Jag blev så paff! Bellman tyckte det var så himla kul och han var så otroligt smidig runt träden, med tanke på hans storlek. Sen blev de lite sega hem och Bellman som inte kände igen vägen riktigt ville vända ett par gånger. När vi kom hem fattade vi hur hästarna måste ha dragit på! Normalt tar denna ridturen ca 2 timmar, nu var vi hemma på 1 timme och en kvart. Undra på att de var sega på väg hem.

De var såpass svettiga att de får stå med flis täcken och stallet lite mera öppet. Skall gå upp och göra en sista koll innan jag går och lägger mig. Stänger jag stallet helt blir det kondens i tak et när de är så varma och jag vill inte ha så öppet att de blir för kallt. så himla svårt att avgöra när de tär mitt i mellan väder.

Skarp (270 av 365)

Skarp (270 av 365)

Gött!! Fredag 🙂 Fn hittar inte mitt leg så jag kunde inte hämta ut paddarna. Vi får rida med de gamla så länge, men det retar mig att de ligger på posten. Den här lilla paprikan ser ut som en mini pumpa. Älskar paprikor och kan knapra i mig flera stycken men min magen är väl inte riktigt så begeistrad och knorrar bra. Sitter här och strö surfar och chattade med en på facebook, tills det slog mig! Vem är det? Jag har begränsat mitt konto ganska kraftigt. Trodde det var en på mitt jobb!

Så går det när man inte tittar så noga utan bara går efter namnet. Försökte pumpa honom på information men det slutade med att RockMelt som jag använder att surfa med kraschade! Tycker att FB har blivit jätte konstig sedan de ändrade om. Annars brukar jag gilla att testa nya saker, men när det börjar krascha  🙁  Bara det inte är virus!

Hatt (269 av 365)

Hatt (269 av 365)

Oboy! Då var det kärringtorsdag och vi skulle samla ihop saker som Elvy skulle sälja på webbloppisen! Hmm trodde det skulle bli svårt att få ihop prylar, men Elvy hade hur mycket som helst. Fattar inte varför man säger ( Bra att ha grejer!) Vad är det för bra med att massa byster ståendes i ett skåp? En stod det ju inte ens namn på?? Det kan ju lika gärna vara Elvys farfar kusins släkting i Grekland! Eller Albert, före gångaren till Oscars statyetten?

Man kanske skulle fixa en webbtävling typ ( Gissa namnet ).

Soppa

Elvy lagade en så himla god soppa på jordärtskockorna och hade kyckling fondue och hackad lök i. Måste bara odla mera nästa år. Vi får fortsätta en annan dag med att lägga ut grejerna, såg att frakten inte stämde överens i butiken. Annars fungerade den riktigt bra när Elvy prov beställde.  Bäst att stänga webbloppisen tills allt fungerar 100%.

Spel (268 av 365)

Spel (268 av 365)

Hua! Har slarvat med att gå och lägga mig i tid utan suttit med hemsidan och lite annat. Kände idag att jag måste lägga mig en stund när jag kom hem och inte sätta mig vid datorn. Så efter att jag gett hästarna grovfoder så slocknade jag i soffan och vaknade av att Shakira låg och och drömde. Hon skall ju löpa så hon verkade vara lika seg som mig och verkade ha sovit lika djupt. Men jösses vad behövligt det var 🙂 Tog en go långpromenad och fodrade för kvällen.

Så nu har jag fixat till de koderna som gjorde att min hemsida  blev så seg. Man skall egentligen inte sitta med sådant när man är trött för det blir gärna att man bara slänger in lite på måfå. Förut hade jag alltid en extra test sida so jag velade runt med, kanske dags att lägga in det. Hittade lite fler webshops system som kan vara roliga att prova.

Det här lilla rese schackspelet tänkte jag lägga ut men är lite osäker på om det kommer från mina föräldrar eller är en present från någon. Hade tänkt lägga ut den på webloppisen men det kanske är bäst att kolla så det inte är gubbens.

Ekonomi (267 av 365)

Ekonomi (267 av 365)

Jösses! Vilket skitväder det har varit, blev ingen ridtur idag heller så jag passade på att jaga hovslagaren igen och veterinären. Veterinären kommer i november och raspar tänderna på hästarna. Beethoven verkar ha lite svårt med att tugga höet och det är nog två år sedan sist. I somras hittade jag den gamla kvittoburken från konsum och där lägger vi allt som måste göras innan vintern. Lika bra att ta allt som kostar extra innan de stora huslånen. Tack och lov så har alla djuren hållit sig friska eller bara haft sådant man ha kunnat lösa själv.

Ekonomi (267 av 365)

Två nya paddar är beställt från Usa och på väg, skall sätta ut ett par möbler på webb loppisen det enda nackdelen har varit att tiden inte räcker till. Har börjat förstå vilket jobb en del verkligen lägger ner för att få in extra pengar på till exempel Tradera. Det tar en järnspikars tid att fotografera och skriva beskrivningar o.s.v  Men skam den som ger sig, skall trycka på Elvy lite mera så hon börjar att gå igenom lite tidigare .) Vet att du läser bloggen, så kan du fixa 91 drömfångare tills på torsdag och googla fram vad bysterna kan vara värda, putsa upp western sadlarna, 5 huvudlag och två kör selar. Oj höll på att glömma det viktigaste! Komma på en kulinarisk middag på jordärtskockor.

Så nu förväntar jag mig att allt är klart på torsdag  🙂