... dina symboler här ...

Eldklot (266 av 365)

Eldklot (266 av 365)

Fy tusan för måndagar! Vi skulle egentligen tagit en sväng med hästarna, men Monica är barnvakt. I och för sig lika bra det, sicket tråkväder! Små duggar och allmänt dimmigt. Tog och gjorde i ordning Beethovens hovar istället så får jag ta Bellman i morgon. När jag kom ut från stallet så började det redan bli svart ute och jag funderade på om mina ljusbollar i dammen kunde fungera som eldklot till temat.

Eldklot (266 av 365)

Var lite lat idag och valde förhandsvisning på kameran och zoomade in lite på måfå. Det är ytterst sällan jag använder förhandsvisningen, tycker det är så svårt att få in skärpan och den är väl egentligen tänkt för hjälpmedel vid detaljer. Gillade bilderna i alla fall, lite rymdkänsla och visst funkar de som eldklot? Skall prova att ta flera kort med förhandsvisningen. Skall kolla igenom lite bloggar och sedan se en film 🙂

Eldklot (266 av 365)

Rötter (265 av 365)

Rötter (265 av 365)

Tog en sväng och tog upp de sitta rotknölarna som skall in för vintern. Nu ligger de i en hög på planterings skyddets bord som har lufthål så att de skall torka ordentligt innan jag lägger de i tidningspapp och i rotkällaren.  Jag blev så paff när jag ryckte upp jordärtskockan, jösses där var det rotknölar i mängder och jag har sparat en tredjedel till nästa år. Men jag kommer att plantera dem i köksträdgården i stället där det är bättre jord och gott om utrymme.

Har hittat lite recept men tror jag skall laga det på en kärring torsdag. Eller? Det kanske är dumt! Då finns det kanske risk att de aldrig kommer upp till mig mera. Hmm! Kan ta med dem ner till Elvy 🙂 Hon är bra på att laga mat och har säkert lagat sådant innan .)  Visst har du Elvy?

Rötter (265 av 365)

Jag har placerat min blogg i Kålleredbloggkartan.se!

Vardag (264 av 365)

Vardag (264 av 365)

Kallt men vackert ute och jag skulle väl ha plockat upp de sista knölarna som skall upp. Men det blev att jag satte mig med hemsidan istället. Elvy kom med den smarta iden att vi skulle hjälpa varandra med att sälja det vi inte behöver utan som bara står och samlar damm. De flesta har väl grejer som går under ” bra att ha grejer ” och nu tänkte hon att man kunde trycka på varandra så vi lägger ut det på blocket eller på min sida. Det finns massvis av pluggar till wordpress så att man kan ha en webbutik.

Vardag (264 av 365)

Det blev att jag satt och provade olika pluggar, så till sist var jag bara tvungen att mysa med hästarna och ta en promenad med Shakira. Man bli verkligen mossig när man sitter så koncentrerat. Sedan har jag inte varit riktigt nöjd med mallen till min hemsida så jag kollade om det fanns någon annan. Men jag får nog leta vidare någon annan dag och koncentrera mig på webbutiken istället.

Tinkrar

Jag har flera glas karaffer som jag började att fotografera, men så kommer det där jobbiga!! ( Men den kan ju vara bra att ha! ) Pust! Vad trött jag blir på mig själv. Nu har jag lagt ut ett par karaffer och skall fortsätta att gå igenom varje vrå. Vi börjar väl och plockar fram prylar hos Elvy så vi kan fotografera och sätta ut dem. Elvy vill även börja sälja sina drömfångare så det är väl bara att bita ihop och få tummen ur så vi kan fylla våran webbutik.

Tinkrar

Eget tema 26. Doft

Eget tema 26. Doft

Varit ute på en härligt långritt och det hann bli mörkt innan vi kom hem. När jag är väldigt trött tycker jag det är så mysigt att bara skritta runt i bland husen, det är väl bland det mysigaste som fins när det är mycket snö. Det känns nästan som man rider runt i en julsaga. Jag har beställt nya paddar från USA för jag sabbade dessa när jag tvättade dem, fattar inte varför de bara finns i utlandet de är ju så underbara att rida med.

Nu blir det mat, Idol och en go brasa med doft av förbjuden skog 🙂

Mobil (263 av 365)

Mobil (263 av 365)

Blev så full i skratt idag när jag tittar ut och få se Elvy spankulerar runt på tomten. Hon trodde jag och Monica var ute med hästarna. Hovslagaren skulle ha kommit idag men förmodligen fått förhinder eller kommit så sent att Monica hunnit släppa ut dem. Vi skall ut i morgon istället.

Elvy blev så paff när jag kom ut med kameran i högsta hugg och jag pekade att hon skulle sätta sig i planterings skyddet. Tyckte att jag kunde passa på att ta temat mobil med tanke på att jag inte äger någon och nu hade en framför näsan. Jag kommer väl så småningom att skaffa en igen, men just nu blir jag bara irriterad när jag ser hur folk bara tar upp den och snackar på som inget har hänt, man besöker väl varandra för att umgås?! Inte höra hur den andra pratar med någon annan. Tycker det har blivit så luddigt, förr bad man personen att ringa upp igen om det inte var något viktigt nu pratar folk i tid och otid och tycker det är helt normalt.

Nu menar jag inte Elvy här utan när folk har bett om hjälp och man åker ut så går halva tiden med att man skall vänta på att de pratar färdigt i mobilen!! Det har gått så långt att jag ber personen lägga på eller så går jag. Går upp 4 på morgonen och slutar 3 på jobbet, har egen go familj jag vill umgås med och djur som vill ut, varför skall jag då spilla tid med att lyssna på andra som pratar i telefonen?