... dina symboler här ...

En riktigt förkyld man ….

I dag på jobbet var det så många som var förkylda (jag är städerska i en skitig fabrik) och de gnällde över att papperet var slut i princip överallt. Han som sa till mig var extremt förkyld, det var absolut ingen vanlig förkylning utan ett super dunder stark influensaliknade variant, en sådan där som bara drabbar ett få tal? ( Typ klena gubbar) han tog tag i pappret och började dra i minst en kvart innan han var nöjd och snöt sig.

Jag lovar er han totalt försvann bakom allt papper, undrar på att det tog slut överallt. Sen kom nästa gubbe, han vinkade lite svagt, super förkyld kunde absolut inte prata, han hade också drabbats av ett super dunder virus. Tredje gubben hade varit hemma ett par dagar och när jag skojade med honom och frågade om han tagit bondpermis, tittade han på mig som om jag var totalt vrickad. Han hade ju varit dö sjuk, så sjuk som han var denna gången hade han aldrig varit, hur kunde jag bara tro något annat!? Kom att tänka på den helt suveräna reklamfilmen med Roland Jansson Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en man är riktigt förkyld

Tisdagstema:höst

Tisdagstema:höst Träden har inte riktigt blivit sådär höstvackra ännu, men det kommer väl med stormsteg. Så jag valde en bild på en blomma som jag fått från Ätran. Den står här i rabatten med sitt ensamma blad. Det har blivit kyligt på nätterna väldigt tidigt i år och jag hoppas inte det med att ( mycke rönnbär) svinkall vinter stämmer! För då lär här bli vargavinter. Det är inte bara mycket rönnbär utan de är stora och fina i år också!?

En hjälpande hand.

I går när jag promenerade ner till Rosa, går jag förbi Kållereds gamla kyrka. Där gick två gamla damer och rensade en gravplats. De planterade nya blommor och gjorde det riktigt fint, men det jag reagerade på var taxichauffören från taxi Kurir som stod med vattenkannan i högsta högg och hjälpte till med vattningen. Han var så närvarande men ändå så diskret i sitt hjälpande. Det är så ofta som jag går förbi och chaufförerna sitter och väntar i bilen, visserligen är det inte deras jobb, men ändå ! Det är alltid gott att få en hjälpande hand lite då och då. Och han stod så tålmodigt med vattenkannan. Tänk om fler folk var sådana vad mycket lättare allt hade varit.

En stilla fundering!

Dagens bild är på en gummibåt. Jag såg den här gummibåten när vi var och promenerade runt i Oxsjön. Det fans bara ett hus runt sjön, så troligen kommer båten därifrån. Nu låg den ensam och övergiven längs kanten med ölburkar slängda framför sig. Det blir ju att man funderar om de i båten hade druckit eller om det bara var en slump. Det är så bedrövligt att folk dricker och kör, en bekants vän körde full med mopeden, slog ut sina tänder men körde åtminstone inte på någon annan.

Rosas mur

Rosa ringde i morse och berättade att hon skulle rensa vid staketet, med andra ord det betyder, kom ner jag behöver hjälp. Det är Rosas tur att ha kärring-onsdag denna vecka, men hon kommer hem så sent från Borlänge att hon får skippa kärring-träffen. Vi försökte få tag på Elvy och flytta träffen till idag, men hon hade redan hunnit ut någonstans. Så det blev bara jag som dök upp. Rosas son Fredric hjälpte till med spade, han var den som var vigast och kunde balansera på den bitvis trasiga och rangliga muren. Vi gjorde ett riktigt bra arbete och det ser nu propert ut längs muren. Tore fixade jättegoda pannkakor.

När jag kom hem så hade gubben och Tobias nästan tömt hela garaget. Nu skall där bara dräneras och luftas ut ordentligt så kommer det bli kanon att ha bilarna där istället för som nu framför huset. Det är helt underbart att jag slipper greja där inne, spindlarna var alldeles för stora i min smak, gubben han bara sopar iväg dem! Usch, tvi vale vad äckligt!