Dagens bild är på vattendekorationen vid Mölndals Bro. Det syns inte på denna bilden, men det var så in i nordens varmt i maj att gräset var alldeles brunt och torrt. Mamma hade fått en ny stroke och jag behövde gå av mig lite. Jag hade tänk att gå längst Mölndalsån in till stan, men det var så varmt att jag fick vända. Det är många fina byggnader och ställen längst ån, så jag kan ju ta en sväng nu när det inte är så varmt.
Till Stockholm
I dag fick jag snabba mig hem från jobbet. Micael skulle med flyget till Stockholm och träffa tjejen. Begriper inte varför de skall ha tjejer så lång bort? det måste ju finnas någon här i Göteborg. Jaja det är ju det när de träffas över Internet, det blir liksom inga avstånd, tills den dagen de skall träffas. Han har tagit tåget de andra gångerna, men nu var det fullt så det fick bli flyget och det tyckte han i och för sig skulle bli spännande. Om inte annat så får han ju träffa tjejen snabbare. Det är bara inse att ungarna börjar bli stora.

Att skaffa
Ingen kärring onsdag i går. Elvy var trött och frusen, ville inte göra något på utsidan och sedan titta på idol. Med andra ord hon ville koppla av i lugn och ro. Vi satt och pratade ganska länge i telefonen så det fick bli en kärring onsdag via telefonen. Man kanske skulle kolla upp Skype, med tanke på hur länge vi satt och pratade, så blir ju räkningen därefter. Ungarna fick Skype telefoner, när de började få tjejer. Tobias var fullständigt hopplös med att blockera telefonen. Nu sitter de mest vid datorerna, så jag kan kanske ta deras telefoner!? Jag väntar spänt på att få läsa om hur Rosa hade det i Borlänge, kameran hade hon glömt i alla fall, fattas bara att hon glömde skorna också, så hon fick trippa runt i gruvan i högklackat .

En blomma
Dagens bild är på en blomma. Den här blomman har jag ändrat om i reshade och photoshop. Jag satt och letade efter en aktion som hjälper till att ändra bakgrunder när jag såg den här fotografens bilder. Marcus Claesson, jösses vilken duktig fotograf. Den här bilden på Kvarnby är ju bara helt suverän. Jag har fotograferat Kvarnby i omgångar, vissa har blivit hyfsade, men jag skulle vilja lära mig mycket mera om photoshop, hur man får bilderna att bli så läckra som den på Kvarnby.
Kvällshimmel
Dagens bild är på himlen. Jag tog ut stativet och tog ett par kort, men det var så himla kyligt ute att jag gav upp. Kvällshimlen med sin måne är ju så vackert vid denna årstiden och det hade varit roligt om man var flera stycken ute och tog kort. Det hade varit superhäftigt att stå mitt ute i Sandsjöbacka när det är fullmåne. Men att smyga runt själv ute på en stor ljunghed, med tanke på att jag är specialist att gå vilse i dagsljus är ju ingen hit. Jag skulle vilja träffa en som har likadan kamera, eller samma hysteri som mig på att ta kort. Så man hade kunnat bytt tips, känns just nu som jag aldrig kommer att få kläm på vissa inställningar.


