... dina symboler här ...

Klövjeväska

I går när vi köpte nytt hundfoder fick vi med en första hjälpen väska, med sax, bandage, sår tvätt, fästing tång m.m. Det är ju så käckt att ha med sig ifall det händer något när man är ute. Men när jag är ute och promenerar är det max kameran jag vill ha i nävarna. Inte en massa packning att bära på. Jag har sökt på nätet efter olika klövjeväskor, och det är väl som med det mesta, dyrare har bättre passform och hållbarhet. Den jag köpte var lite dyrare men passformen var helt kanon, och jag kan ta av väskorna och bara använda selen.

Torekulla vandrahem

När jag satte på Shakira väskorna så tyckte hon först, shit och vägrade röra sig, men när jag bara lät henne springa med selen, så blev hon super ivrig. Vi har alltid på henne sele när vi är ute, så när hon såg bilen var det bara att sätta på väskorna och åka iväg. Vi tog en tur till Torrekulla. Shakira kopplade bort väskorna så fort hon kom ut, hon kunde springa helt obehindrat och väskorna låg helt stilla.

Det finns handtag med i fall man behöver hjälpa hunden över svår terräng och den kunde givetvis inte gubben låta bli att kolla hur det funkade och lyfte upp stackaren. Tur att Shakira är härdad och tar det mesta med en klackspark. Det var ”barnsligt” på tisdagstemat idag och på flera bilder var det jättefina kort, men så står respektive gubbar i bakgrunden och fånar sig. Typiskt

Hills golfbana

Torekulla

Evig kärlek

Dagens bild är från Brasilien. Om man kysstes under detta träd, så skulle man få evigkärlek. Denna bild är tagen med min första digitalkamera. Kvalitén på bilden är usel, gör jag den ljusare blir den grön/beige. Så att göra en siluett bild var det ända jag kom på. Jag går igenom mina bilder och skall bränna över dem på skiva när jag kommer från jobbet. Det är så himla gott att sitta med dagens bild efter att jag fodrat och hinna ta en kopp kaffe innan jag skall till jobbet.

Mörkes fotografering


Fick lägga två bilder ovanpå för att få en hyfsad bild! Mörkes fotografering är kanske inget för mig? Fattar inte vad jag gör för fel?

I dag fyller Rosas gubbe år, så grattis på dig och hoppas du får fortsatt trevlig födelsedag. Rosa gick med Maria Nova idag så det tycker jag är kanon roligt. Hon är en av de där knasiga kärringarna jag umgås med på onsdagarna. Jag berättade för Rosa, att jag ville fotografera Gunnebo slott i mörkret och hon hakade på direkt. Nu var det betald ljus show idag och den hade vi inte tid att gå på, så vi kunde inte gå in i parken. Men det räckte gott att fotografera slottet framifrån. Fattar inte vad jag gör för fel, antingen så blev bilderna jätte mörka eller så blev de alldeles för mycket ljus just på slottet? Så på slottet la jag 2 bilder ovan på och fick den att bli hyfsad. Är jättenyfiken på hur Rosas bilder blev.

I rondellerna

Dagens bild är på kaktus som fans i urnorna vid Gunnebo Slott. Mölndals kommun hade i år valt kaktusar och olika palmer i  planteringarna längs rondeller och kanter. Det tog ett tag innan jag vande mig, framförallt finns det en jättelång rabatt med bara palmer vid Mölndals Bro. Jag tyckte det fullständigt lös (res utomlands), de kunde lika gärna satt ner en skylt där det stod välkommen till Bahamas. Nu var även Gunnebo Slotts urnor fulla av kaktusar och med tanke på vad de kostar i affärerna så måste rondellerna och urnorna varit svindyra. Men jag tycker det är lika roligt varje år att se vad parkförvaltningen hittar på för blommor och jag är jätte imponerad över deras arrangemang.

Gunnebo Slott.

Jag tänkte ta en promenad med Shakira i Pixbo, men det blev att jag åkte till Gunnebo Slott istället. Det är så fin natur och många vägar att välja runt sjön. Jag tyckte det var mycket bilar på parkeringen, men det är ju en härlig kväll och folk vill väl njuta de vackra vädret.

Gunnebo Slott

 

Gunnebo Slott

 

Gunnebo omgivningen

Jösses hade glömt bort att Gunnebo är med i Göteborgs Lustgårdar. Det kom bussar med folk. Shakira är väldig fin att ha med sig, men det blir ingen bra promenad för henne bland blommor och folk, och jag som fotograferar titt som tätt. Jag får ta kärringklanen med mig och åka tillbaka så vi kan ta en ordentlig titt på blommorna och ta en fika.

Gunnebo köksträdgård

 

Gunnebos köksträdgårdar

 ” När sensommarmörkret lägger sig och hösten nalkas tänds den spännande ljussättningen av Gunnebos lustgård. Under sex helger, mellan 22 augusti och 28 september, erbjuds ljussatta festkvällar med speciellt inbjudna lustgårdsartister. ”

Detta skulle jag gärna vilja se, eller bara få chans att fotografera slottet i mörkret. Gubben är lite mera ledig nästa vecka så han kanske kan följa med, annars får jag ta med mina söner. De kommer säkert hoppa runt av glädje när jag talar om att de måste följa med mig och hålla handen, med tanke på att jag är mörkrädd och absolut vill fotografera slottet nattetid. De tycker jag är super jobbig med min kamera.

Gunnebos köksträdgårdar