... dina symboler här ...

Grattis Tobias

Idag fyller äldste sonen 19 år och vi brukar gå ut och äta. Tobias ville ha Mexikansk mat, så vi gick till restaurangen MiCasa.

Det var helt fullbokat och ljudnivån var lite väl hög, men maten var jättegod och det var en väldigt mysig restaurang. Vi har kört detta i ett par år nu med att gå ut och äta och det är lika spännande varje gång med var vi skall äta någonstans. De är skrämmande vad fort åren går. Det är ju inga ungar man går ut med längre, utan unga män. Jag får hoppas att vi har den här traditionen i många år. Så grattis på din födelsedag i dag Tobias.

Kompisarna

Dagens bild är på Rosa och Elvy. Ganska ofta på kärring onsdagarna så blir det att jag får ta mängder av kort. Den största anledningen är att flertal av korten ser ut så här! (Fyllda av störande element). Jag tyckte porten var så vacker i sin terrakotta aktiga färg. Har ingen aning om var kompisarna pysslar med inne i porten!? men det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig kortet. På söndag en 28 September sätter Botaniska P för Lustgårdsåret med stor pumpafest. Då är det tävling om vem som odlat den största pumpan. Det kanske kan vara något att besöka. Hum kanske skall lämna kompisarna hemma, vete tusan annars hur de korten blir med dem busandes runt bland pumporna.

Skummis eller?

När jag var uppe och fodrade så hörde jag ett svagt ljud från kokhuset! Jag var först lite osäker om jag verkligen hörde något och när jag stod stilla och lyssnade så var det knäpp tyst. Shakira reagerade heller inte? så jag gick upp till hästarna. Men när jag gick ner genom logporten så hörde jag ljud igen och nu lyste det lite svagt uppe i kokhuset. Shit! vad stressad jag blev, rusade in i huset och vrålade till gubben att ta på sig ( han flanade runt i kallingarna och lagade mat) han tittade på mig som om jag var helknäpp! Micael är ju där inne och jobbar!!!!, medan du har roat dig på Gunnebo så har vi jobbat. Han går runt med sin pannlampa och sopar golvet rent från spån. Det är kul att se Micael så engagerad i kokhuset, det är bra att han kan vara med och renovera det från grunden så har får det så som han vill ha det och ser att allt kostar en hel del. Puuh, skönt att det inte var någon skummis i kokhuset.

Gunnebos Lustgårdar

Elvys kärring onsdag och vi möttes upp på Gunnebo Slott, vi ville se deras tema på Lustgårdar som går där. De visade mest växter i stora påsar, tror det skulle symbolisera den portabla trädgården. Trädgården är en 1700-talsanläggning och en av Sveriges främsta. Köksträdgården är helt underbar och används av restaurangen. På Gunnebo finns tre typer av trädgårdar; stilträdgården, landskapsparken och nyttoträdgårdarna. Hösten 2003 utnämndes Gunnebo med byggnader och trädgårdar samt omgivande landskap med park, odlingsmark och lövskog till Västra Götalandsregionens första kulturreservat. Reservatet omfattar c:a 100 hektar. De är väldigt vackert att gå här och bara koppla av. Vi tog oss en härlig fika och åt makrillsmörgås med lax och blomkålssallad.

Höst promenad

Dagens bild är från Torekulla. Vi var ute och tog en härlig promenad. Det är ganska backig terräng och vi mötte flera cyklister. Jag tycker jag har hyfsad kondition, men när man möter en tant med stavar som blåser om en med rasande fart och en stund senare blir om blåst igen, blev man lite fundersam. Men vi hade tagit stora slingan, medan tanten garanterat hade tagit den lilla slingan, och på så sett genat oss! Måste absolut vara så!!??