... dina symboler här ...

Vilken vy har du?

Rosa ville vi skulle ta kort utanför våra jobb! Så hör jag henne utbrista ååååååååhh, vilket vackert kort det hade blivit, undrar om de har någon kamera här? Hon kanske har en vacker vy! men min första tanke angående utsidan vid min arbetsplats var (vem vill se massa sten block??) Fast det är klart, skulle man gjort en tävling om vem som har den fulaste vyn vid sin arbetsplats så vinner garanterat jag. Så här är den, titta och njut. Inget sten block är det andra likt. Men rosorna är fina.

Vad är det för ros?

Jag fick mera plattstenar av Rosa och la de under hjulen och plogen. Den vassa grejen (vet inte vad den heter) som river upp marken, satte jag krypväxter under. Den är så tung och vass, vill inte behöva lyfta upp den varje gång jag skall rensa ogräs. Passade på att rensa rent, så jag kan se ned i hagen. Det var riktigt gott att få in lite mera kvällssol.

Jag fick en härlig gammal, tror det är någon Funkia sort av Rosa som jag planterade vid hjulen. Klematisen, det lilla som har verkat klara sig flyttade jag också hit. Det gamla äppleträdet är angripet av något som inte klematisen tålde, jag får ta reda på vad det kan vara innan jag sätter fler växter runt trädet.

Rosa har sagt till mig tusen gånger minst, att jag måste skriva upp vad jag köper för blommor. I fall de dör eller jag behöver skötselråd och dylikt. Jag var helt hundra på att jag hade skrivit upp vad rosen hette, men jag skrev bara vad jag köpt den. Super klantigt, med tanke på att jag inte har en aning om det är en buskros eller hur stor den blir. Vill flytta ner rosen hit, så jag kan se den.

Härligt!

Dagens bild är på skottkärran. Det är så himla gott väder ute. Jag älskar att gå upp när gräset är vått av dagg och solen precis går upp. Jag skall flytta runt hästarna en sista gång runt tomten innan jag klipper det med gräsklipparen. Nu är det inte mycket kraft i gräset och jag har ökat på fodret ganska kraftigt. Så idag skall jag gå runt och kolla till mina växter.

Häst koll

Elvy hjälpte mig kolla hästarna idag, Bellman gick så kopiöst långsamt i går men visade inga tecken på att han hade ont. Han kan vara lite loj ibland man nu var han så seg att det måste vara något som inte stämde. Jag har ridit utan skydd på bakbenen, det verkade som han inte har behövt dem, men där bedrog jag mig rejält. Vi kritade skydden idag och han slår sig kraftigt på insidorna så det blir till att sätta på skydden igen. Förut har han reagerat såpass tydligt att det inte har gått att missa att han behöver skydden. Som tack för hjälpen, hjälpte jag Elvy på hennes jobb.

På Elvys jobb hade de slängt gamla tidningar. Jag läste en artikel om Alphems Arboretum. En av landets största samlingar av lövträd, buskar och barrträd från hela världen. Dit skulle jag gärna åka, synd att jag och Elvy inte visste om det när vi åkte till  Hjo. Det roligaste på den resan var ett par strutsar vi såg på vägen. Vi stannade till i Falköping och fikade i Falbygdens Ost.

Det var länge sedan jag läste en veckotidning, så det var rolig att läsa om alla tips och recept. Detta kan vara något för mina rabatter. Busen våran gamling går inte en centimeter i onödan.

Pitoreskt!

Dagens bild är från en restaurang som ligger på Särövägen. Vi kör förbi den när vi skall till  veterinären i Kullavik. Det sitter stora svarta tavlor mot vägen med handskriven text som önskade glad sommar. Jag har länge tyckt att det har sett så fint ut, så nu tog nyfikenheten överhand och vi stannade till och tittade. De satt fullt med folk på innegården, så där kunde jag inte ta kort. Men vi kommer att åka ner och äta där en dag. Vi brukar äta ute när ungarna fyller år, men då är det de som skall välja var och vilken typ av mat. De vill hellre välja restauranger med Thai mat, gubben är konstig och vill välja udda restauranger som har krokodil och annat konstigt. Den här restaurangen skall jag välja när jag fyller år.