... dina symboler här ...

Vilken konstig svamp.

Dagens bild är på en konstig svamp, Rosa hittade flera stycken bland löven. Det är helt otroligt vad mycket konstiga växter och djur det egentligen finns. Min powershot tar bra närbilder, men jag skulle vilja ha ett riktigt makro objektiv till min Eos. Ett så jag kan komma riktigt nära, men att jag kan stå en bit ifrån. Är det någon som vet vad detta är för svamp?

Jösses!

Vi skulle vara hos Rosa idag, det var hennes kärring onsdag och hon hade planerat att vi skulle mura. Jag hade sett i framemot detta och hade redan börjat planera vad jag kunde mura för spännande saker hemma, nu när jag kunde testa och klanta till det hos Rosa först i lugn och ro. Både jag och gubben blev lite sugna på murade ting efter att vi hade varit på Nääs. Så idag var jag super ivrig på att åka till Rosa. När jag kom hem och skickade msn till henne om hur vi skulle göra, skrev hon att det skulle bli myskväll med film. Kände jag bara hur luften gick ur mig, jag som verkligen ville mura. Med tanke på hur mycket det regnade så förstår jag att Rosa inte hade någon större lust att jaga tegel som garanterat hade runnit iväg till Kållered på morgonen om vi murat idag. Men jag erbjud mig att ta parasoll med mig som skydd och jag pepprade henne allt jag kunde för att vi skulle mura, men nix det blev VÄRLDENS sämsta film.

Den var så dålig att det var svårt att hänga med, efter 2 minuter så visste vi slutet, ingen snygging att titta på och ändå stängde vi inte av. JÖSSES!! men Rosa hade lagat go mat och det var mysigt att sitta ihop krypen i fåtöljen och gnälla på allt som de glömt i filmen, vi hade ju kunnat göra en mycket bättre film själva o.s.v. Japp då är det Elvys tur nästa onsdag, måtte det inte regna den dagen.

Varför!?

Dagens bild är på vad man kan hitta i skogen. De här dunkarna stod i skogen där jag brukar gå med Shakira. Jag blir så trött på folk som tycker det är helt okey att bara ställa ut sin skit så här. Skulle jag fotografera allt skräp jag såg på en av mina promenader, hade jag garanterat fyllt minneskortet. Vi har ju sopptippar och miljöstationer, så varför använda skogen!? Var rädd om vår natur.

Tisdagstema:nytt & gammalt

Tisdagstema:nytt & gammalt Vår relativt nya spis med induktions häll och min stora favorit i köket, den gamla vedspisen som snart kommer att gå för högtryck. Båda pojkarna har testat att baka i den och Tobias kaka blev så där otroligt perfekt. Den stora fördelen att baka i vedspisen är att det går så mycket fortare, nackdelen kan vara att den värmer lite ojämnt. Men har man bakat en stund så kommer man på hur veden skall placeras för bästa effekt.

Vart går den?

Dagens bild är på en väg som man bara har lust att ta reda på vart den går. När jag tar en långpromenad med hunden så brukar jag komma ut vid denna vägen. Det ser ut som den fortsätter i evigheter. Jag älskar att stanna till en stund och bara titta, man kommer ut på denna väg efter att ha gått i en tät skog, så det blir en sådan kontrast att hamna på denna väg.