... dina symboler här ...

Micaels första dag.

Här är från Micaels första dag på Svetsarlinjen. Jag blev jätte glad att han tog bilder med sin mobil. Det är sånt som kan vara roligt för honom senare, och för supernyfikna föräldrar. Fast det är klart, han tittade lite matt på mig när jag började tjata om säkerhetslinor och dylikt. Han får praktisera i Kållered, så det är jätte smidigt för honom att ta sig dit. Han börjar klockan 7 och är ruskigt morgon trött som ni kan se på bilderna. Micael tog korten med självutlösaren på mobilen.

Här är lite bilder han tog när han jobbade. Ur en mors synvinkel ser det lite högt ut, men det var roligt att se hans glädje när han kom hem från första dagen och stoltheten när han visade sitt första svetsjobb, den raka fina linjen. Gå i skolan 1 dag och praktisera resten, är nog en modell som passar Micael jätte bra. Han får bara se till att jobba på sin morgontrötthet.

Koreanska piprankor

I går var jag och köpte Koreanska piprankor. Tobbe ville ha den minsta, han såg potential i den!? Bestämd som tusan också var han ville placera den. Jag sa till honom att trädgården blir liksom hans problem när han flyttar in i huset. Jag hörde en suck och han frågade om vi inte kunde köpa fler piprankor. Hum planerar han att dölja huset så jag inte kan se in genom rutorna?  Det blir inte det lättaste att få honom till att bli engagerad i trädgården.

Vi plockade upp Rosa och åkte senare till Garden center i Mölnlycke. Där köpte jag lite utav varje. Gubben ville ha något halvstort i våra cement rör, så där satte jag Benveden. Sen blev jag väldigt förtjust i en blå skäggväxt men den snodde Rosa (Hon får inte följa med oss någon mera gång ). Jag tänkte man skulle haft dem i cement rören. Men det fanns bara två, och som sagt Rosa var snabb, men hon blev blåst på den blåa vallmon som inte kommer att ge några frön i framtiden. Sen hittade Rosa de här fräcka Tulpanmeja, jag hade garanterat missat dem om inte hon sagt till mig att titta. De verkar ge skott ganska lätt, så det dröjer inte så länge förrän Rosa har ett par hon med.

Ibland kommer det upp folk som har kört fel och när de vänder så kör de upp i rabatten. Jag var på väg idag att sätta krukan med mina jul rosor som ändan på rabatten, men det var tur att jag ändrade mig. Den hade blivit nerkörd på direkten idag. Han som körde fel hade en jätte bil och tog ingen hänsyn till mina rabatter. JA jag vet vad jag kan lägga som ände så att folk inte kör upp! Vad säg om denna?

När jag kom hem satt Elvy och halvsov på uteplatsen. Vi tog en ridtur med hästarna och kollade igenom deras hovar. Tusen Tack Elvy för ditt tålamod.

Kycklingar

Dagens bild är på  påfågelkycklingar. Vår äldste son övningskörde ner till  Garden of the Season, där vi äntligen köpte koreansk pipranka som vi blev så förtjusta i första gången vi var dar. Medan gubben visade Tobbe runt passade jag på att  fotografera påfåglarna igen.

Kycklingarna var så roliga att titta på. Påfåglar är tydligen inte så noga med sina ägg, men jag tyckte hon var väldigt mån om sina ungar. Jag fick sitta ett tag innan ungarna rörde sig lite längre ifrån henne så jag kunde ta kort på bara dem. Rörde jag mig det mista så föstes de i hop.

Påfågelkycklingar

Mat dax nu?

Dagens bild är på nyfikna kor. Det är inte så att jag direkt har ko skräck, men jag kan inte påstå att jag gillar att gå runt i en ko hage. De är oftast väldigt nyfikna och kommer fram på direkten. På hem väg från Ullared, kör man förbi vad det ser ut som en gammal grav. När jag gick in i hagen så såg jag att det var en ruin efter ett torp. Det var den gamla mur stocken som gjorde att det såg ut som en grav. Så fort jag gick in i hagen så kom kossorna och började råma, kändes himla bra att de stod i en hage för sig, annars hade jag varit omringad och Rosa hade fått agera ko fäktare.

Ätran

I dag skulle Rosa och jag ner till Ätran, vi gallrade Rosas föräldrars rabatt som hade växt igen ordentligt. Vi fyllde Rosa bil med växter, men skall jag vara helt ärlig så såg det bara ut som vi hade kliat lite i kanten på rabatten. Det var så mycket olika växter och de gick så in i varandra, att det tog 1 sekund så hade jag tappat kollen och funderade på vilken ända jag skulle börja rensa i. De vill ha en mera lättskött rabatt, och jag förstår dem till fullo, de måste känna samma frustration som jag gör över mitt sly. Även om detta är blommor.

Vi hade tänkt ta Ullared först, men de var full smockat på parkeringen, så det fick bli blommorna först. Lite synd, för nu måste vi passa tiden innan de stängde och hann inte färdigt med rabatten. Så lite som jag köpte idag har nog inte hänt på manna minne. Det fans inga 155 täcken kvar till hästarna och det var egentligen det viktigaste jag behövde. Men jag köpte 2 neon gula grimmor, så nu lär de synas i mörkret.

På hemvägen stannade vi till vid sjön och kopplade av en stund. Det var härligt att bara sitta still vid en så vacker plats.