... dina symboler här ...

En härlig brasa

Dagens bild är på brasan. Det var så kallt igår och det är gott att sitta och titta på tvn med brasan tänd. Nu till helgen skall jag tända vedspisen. Problemet när jag tänder vedspisen är att jag får lite panik när jag ser att röken kommer upp mellan ringarna. För ett par år sedan blev jag så stressad att jag ringde en kompis, och han sa till mig att ta det lugnt, bara jag inte slänger in massa vatten , så gjutjärnet spricker! så värms pipan snart upp. Ops det var precis vad jag gjort och inte så lite heller. Nu har jag lärt mig att lyfta av ringarna och tända på från båda hållen så det blir ett sug i pipan.

Min goa hund.

Shakira var bara för go idag. Jag var så himla trött när jag kom hem att jag bara rasade i säng och sov i nästan 2 timmar. När jag väl vaknat druckit kaffe och gått ut, så satte jag mig och rensade rabatten och klippte ner gräset. Det börjar bli små kyligt ute och idag blåste det ganska mycket. Jag ville hinna så mycket som möjligt innan hästarna skulle in och fodras, nu börjar det mörkna ganska tidigt och idag ville jag tända en brasa till idol. Så Shakira fick vänta ganska länge på sin promenad.

Shakira la sig tålmodigt ned och gick lös på en pinne hon hittat. Hon blängde visserligen med jämna mellanrum på mig som (promenaden då!?) Sen gick jag in och satte mig en stund vid datorn, la upp dagens bild och kollade mejlen. Så när jag till sist plockade fram hennes sele så blev hon så lycklig, hon brukar springa järnet ner för backen, men idag vände hon på halva vägen sprang upp igen och satte sig bredvid mig så jag kunde kroka linan och for iväg ned för backen igen. Jag älskar hennes glädje och att hon anpassar sig så fort. Det är så gott att djuren var klara lagom till 8 idag. Då har man hela kvällen att koppla av på och en nöjd snarkande hund vid sin sida. Det kan knappast bli så mycket bättre.

Graffiti

Dagens bild är på graffiti. När jag går på långpromenad med Shakira så går jag igenom en tunnel målad med graffiti. Jag blir så fascinerad av hur duktiga de egentligen är på att måla och få till härliga färgkombinationer. Det enda som stör mig är att de bara låter spray burkarna ligga kvar och skräpa. Den lila aktiga färgen är hel läcker.

Elvy

Kärring onsdag hos Elvy. Elvy hade röjt i sitt sovrum och behövde hjälp med att bära ut det hon inte ville ha, ut i förrådet. Det är sånt här man brukar vänta med i evigheter och i Elvys fall så hamnar allt under sängen. Men nu åkte det ut och det lär vara tomt under Elvys säng, någon månad i alla fall innan hon fyller upp med mera jox som egentligen skall ut. Mitt bråte har hamnat i garaget och jag skulle behöva en onsdag till för att tömma det sista så vi kan ställa in vår bil. Rosas garage behöver också ses igenom innan vintern. Elvy bjöd på spagetti och jättegod köttfärssås som Jimmy hade lagat. Vi avslutade med att titta på Idol.

När Elvy skulle slänga ett par böcker så var Rosa framme och tog en till Fredric, Elvy gick igenom böckerna igen och ett par åkte in igen. Ibland kan det vara bra att bara slänga utan att titta. En del tar bara kartongerna och slänger utan att gå igenom, med motiveringen har de inte behövt något ur kartongen på 1 år så behöver de det inte nu heller. Hum önskade ibland att jag var sådan, jag kan bara inte låta bli att titta, det kan ju vara en bra att ha grej.

Blomma

Dagens bild är på en härligt gul blomma. Jag fotograferade den när Gubben visade Tobbe runt på Garden of the Season. Det är bara vår morgontrötta svetsare som inte varit där, han är lite mera intresserad i gamla ting och kanske lite lättare att få till att sköta sin trädgård när det blir dags för honom att flytta.