... dina symboler här ...

Snart……

Förhoppningsvis får jag snart den här hästlastbilen som man kan ha 2 hästar i, det har varit lite svårt att hitta en bil som klarar 1 400 kilo. De flesta bilarna ligger på 700-800 kilo och då kan jag inte ha båda mina Tinkrar med mig ut. Det fösta jag kommer att göra när jag har bilen, det är att ta ut Bellman som är något svår riden när man är ute själv. Har jag tur så är han lite lättare att rida ut på när han inte känner sig så hemma och vet var han smidigast kan vända hem. Jag har ju ridit ut själv förut men det var ett tag sedan och det gick bra bara han får vänja sig att vara själv igen.

Jag har tagit en härlig promenad med Shakira på en av rid slingorna i Delsjön. Jag mötte en rask dam med stavar som knatade på upp för alla de branta backarna, vill man ha riktigt god motion så är rid slingorna en kanon utmaning med sina branta vägar upp och ner. Hon förklarade hur jag skulle gå så jag inte velade bort mig och rekommenderade den lite längre vägen. Det är så otroligt fint för alla här runt Delsjön. Grillstugan jag gick förbi såg jätte mysig ut och hade varit kul att testa om man är några stycken och skall övernatta vid sjön.

Det var synd att det blåste så idag för det blev riktigt kallt om öronen trots att solen var uppe. Det finns bord utplacerade längst sjön och jag ångrade att jag inte tog fika med mig idag. Det har precis blivit en ny slinga klar på 1,8 kilometer och den funderar jag att ta nästa gång med Shakira.

Elvys nya stol

Fortsatta att fixa mina fönster och placera ut mina nya växter när jag kom hem idag. Det är ett par växter till jag behöver köpa så ser det hyfsat ut i mina fönster. Har inte köpt växter på flera år så orkidé utställningen var kanon att gå på så man fick tillbaka lusten för växter. De sista växterna jag köpte skall vara riktigt tåliga men det återstår att se. Jag har definitivt inga gröna fingrar utan sidenblommor har varit det smidigaste att ha, inte ens kaktusarna har klarat sig speciellt länge.



På kvällen skulle vi klä färdigt Elvys stol som hon hade köpt förra onsdagen på RK. Häftapparaten strulade så det gick åt mängder med stift. Till sist tröttnade Elvy och tog fram sin pappas gamla häftstift. Och då menar jag riktigt gamla stift. Det var helt omöjligt att få av plasten och stiften var betydligt mindre än de som finns nu. Stols dynan blev färdigklädd idag i alla fall så får hon fixa dekorationsbandet själv. Vi åt go mat och kopplade av framför tv:n, som tur var hade vi ätit färdigt innan den nya serien Rent hus började .


Jag har precis fått klart lamporna i fönstret när gubben klev innanför dörren och tyckte det såg mysigt ut i fönstret. Nu skall jag lägga mig så jag orka till jobbet i morgon.

Tisdagstema: last

Tisdagstema: last Jag har snart varit rökfri i 2 månader och hoppas att jag klarar av att bli av med denna last. Elvy som rökar har varit kanon, undvikit att ta med sig sina cigaretter när vi besöker min mamma och på alla sätt och vis försökt hålla ner sitt rökande på kärring onsdagarna och när vi träffats förövrigt.

Stor kram vill jag ge henne för detta.

Hoya…

Jag och Rosa åkte till Blomsterlandet i dag igen och tittade om de hade fått in en ny sändning av porslinsblommor. Vi åkte visserligen tidigt igår men det var redan lite utplockat. I dag var det helt perfekt, lagom med folk och massor av nya porslinsblommor. Jag köpte en Hoya Incurvula, Hoya Polyneura och den var ruskigt stor. Just nu har jag satt ner den i en urna men den skall hänga i en ampel. En Hoya Carnosa Ruby och en compacta Lura Lei blev det också innan jag fick slita mig därifrån och tittat lite på de andra blommorna. Jag har försökt att få ordning på mina fönster men har inte riktigt varit nöjd. Jag har haft en marmor lampa i fönstret med guld skärm, men bytt ut den mot en fyrkantig stenlampa som jag har en rund i andra fönstret. Det tycker jag gjorde att rummet blev mindre stelt.

Jag tyckte jag var smart när jag tog en glasstav och satte som blomsterpinne när jag inte hittade något annat. Glasstavar har jag ju i mängder. Rosa pekade på flera blommor som hade glasstavar och stavarna gick att köpa för 20 kr styck. De var visserligen längre och tunnare men mina stavar duger gott de med och så blir jag av med dem samtidigt.

Den stora Kanolds burken och den gamla krukan har jag fått av Rosa när hon flyttade in i sitt hus och behövde bli av med lite jox. Jag samlar och älskar gamla burkar och gamla ting så jag blev överlycklig. Tills jag hittat en bättre plats så får porslinsblomman vara i krukan, men den lär nog behövas flytta snart och jag har en stor kruka med garderobsblomma som klarar av att stå så mörk som jag funderar att ha där istället.

Orkidéer i Blomsterlandet.

När vi kom fram till blomsterlandet så märkte Rosa att hennes batterier på kameran var slut så vi gick in på Rusta. Jag är på jakt efter fågelholkar och frö automater. Till min glädje hade Rusta massor av olika frö automater för 98kr. Vi har ett äppleträd som är så dåligt att vi funderar på att såga av alla grenar och klä trädet med murgröna eller klematis. Frö automaten hade blivit jätte fint i trädet.

Det var härligt att se alla olika orkidéer och porslin blommor. Jag köpte en porslin blomma som heter Hoya Kentiana. Har jag tur så kan jag byta skott med Elvy och Rosa.

Blomsterlandet har så himla fina krukor och blommor så man blir ju alldeles tokig av inspiration. Så som jag har det nu har jag bara tagit ett par krukor som passar i storleken och inte riktigt tänk på färger och vad jag har runt omkring. Det finns så otroligt mycket dekorationer att välja på som matchar krukorna. Både Elvy och Rosa är duktiga på att dekorera så en onsdag skulle man ta och bara gå igenom fönsterbrädorna.