... dina symboler här ...

Efter stormen

Jösses vad det blåste i går kväll och i natt. Hästarna verkade lite oroliga så jag stängde in dem i stallet. Jag har precis fodrat dem och tagit ner dem till lille hagen och sitter nu med en kopp kaffe. Jag skall strax ta Shakira med runt slingan och kolla hur många träd som blåst ner denna gång.

Tack och lov var det bara ett nytt träd som blåst ner, resten är från de förra stormarna. Men det var ganska många stora grenar som blåst ned över el tråden som jag nu har tagit bort. Vi har en jätte hög med stora grenar som vi samlat från de förra stormarna och nu blir det nog att man får ta några kärring onsdagar och samla till en ny jätte hög.

Det blåser ganska kraftigt och jag hoppas att hästarna kan vara en stund i lille hagen, den stora hagen är så lerig att det är bättre att ha dem här nere. Nu skall jag, Rosa och Elvy ner till Blomsterlandet i Sisjön och titta på orkidéer.

Tisdagstema: längtan

Tisdagstema: längtan Jag har gått och funderat på jobbet vilken bild jag skulle använda till dagens tema. Men jag har varit så trött och matt i dag att jag bara har gått och längtat efter detta. Ni får ha en fin tisdag men nu dyker jag ner i denna och tänker stanna kvar tills i morgon. Gubben får sköta ruljansen idag.

Vårväder

Underbart vårväder idag och jag kände för att ta ut Shakira på en riktig långpromenad. Gubben tyckte vi skulle åka till Särö Västerskog och gå strand promenaden. Jag har gått rätt mycket i skogen med Shakira så lite naturombyte kändes inte så dumt. Oj vilken härlig natur! Jag har aldrig någonsin sett så stora ekar och att det växer så mycket idegran. I dag kändes det verkligen som om våren var på väg. Det var så härligt att se folk sitta och njuta på klipporna och längtan till sommaren och semestern blev enorm. Vi fick oss en härlig promenad och Shakira njöt för fullt där hon skuttade runt bland klipporna.

Typiskt gubben fick rätt!

Mina fröer från Odla.nu kom igår och jag tjatade på gubben att han måste köra ner transporten och ställa den här nere så jag kunde fylla den med skit. Nu hade ju fröerna kommit och snart kommer nog mina växter. Han tittade på mig som om jag var helt vrickad och påminde mig för femtioelfte gången att det fortfarande bara var februari och vädret kan slå om och det blir snö. Jag muttrar vresigt tillbaka att det är bra att ha röjt klart med tanke hur mycket här är kvar att göra och hur kanon det hade varit med ett växthus nu när mina fröer har kommit.

I dag såg jag riktigt hur glad han var över att han skulle jobba så han slapp mitt gnällande om fröer, växter och växthus som skulle varit klart i går enligt mitt tycke. Jag han inte mer än börja bära gamla bräder förrän det började snöa och gubben fick rätt, men enveten som man är så var det bara att fortsätta att bära bräder. Marken hade frysit på igen och en del bräder satt fast och gräva bort sly var det inte tal om idag.

Medan jag gick där och muttrade för mig själv kände jag att grannarna började tända sina spisar en efter en och jag kände att det var dags att ge sig och göra likadant. Nu har jag tänt mig en go brasa och det blir nog till att sätta på någon film och bara koppla av.

Alla hjärtans dag

Min dator har strulat en tid och när jag skulle bränna mina bilder på skivor så var över hälften av bilderna förstörda. Till sist fick jag ta och reparera den extra hårddisken med bilderna och chansa på att det mesta lagade sig. Till min glädje funkade det på de flesta mapparna och bilderna kom tillbaka. Men mina bilder från Norge var borta, de bilder som jag la upp på Picasa finns ju kvar men bröllopsbilderna de viktigaste bilderna från Norge försvann helt och min syster kommer att bli bra besviken.

Det enda bilderna från bröllopet jag har kvar är mitt collage som jag gjorde och la ut på bloggen. Då jag gjorde collaget så använde jag Wondershare Srapbook studio, nu har jag köpt mig Wondershare Photo Collage Studio och filerna är inte desamma. Jag hade kunnat använda mallen och plockat ut de 3 bilderna jag använde där annars. Så jag satt hela kvällen med detta och försökte få rätsida på mina hårddiskar när min gubbe kom hem med en fin choklad ask.

Det kändes fint att få en sådan söt choklad ask på alla hjärtans dag och vräka i sig choklad när man suttit och deppat över förlorade bilder.