... dina symboler här ...

RK Kungsbacka

Stackars Rosa ligger nerbäddad och är dunderförkyld. Hon lät för go när jag ringde och frågade om vår onsdag. Jag ville väl egentligen jobbat i min köksträdgård de få timmar man har på sig innan det mörknar, men när Elvy ringde och frågade om vi skulle åka till RK i Kungsbacka lät det betydlig mera lockande än att bära sten i köksträdgården. Och åka iväg på kärring träffen var ett tag sedan vi gjorde. Jag behöver tröjor och Elvy behöver en elvisp så att åka till RK passade jätte bra.

Elvy kom upp med sin nya bil och ja ni kan nog se själva hur lycklig hon är över att äntligen ha blivit med bil igen. Tallrikarna jag köpte hade Elvy plockat till sig först och de söta trädgårdsfåglarna hade jag plockat till mig, men vi bytte med varandra och det är något vi gör ganska ofta på RK av någon konstig anledning. Elvy köpte en jätte gammal stol som vi påbörjade att klä om men får fortsätta med nästa gång vi har kärring onsdag hos Elvy.

Tallrikarna tycker jag är superläckra. De ser ut att vara gjorda i porslin men är gjorda i plast. Hängarna är jätte söta och de funderar jag att ha på uteplatsen. I år funderar vi på att dekorera, fixa stora ute krukor och skaffa en ställning till hängmattan så det blir lite mysigt på uteplatsen. Så får vi se hur mycket vi hinner med att bygga ut och renovera i år.

Tisdagstema : okänd

Tisdagstema : okänd Detta konstiga föremål hittade jag en dag på loftet. Jag har haft bilden med i en av våra kärring träffar och frågade då om någon visste vad det kunde vara. Jag tycker den passar bra att ha i dagens tema för det här föremålet är för mig helt okänt .

I väntan på mina växter.

Fy för den lede jag har haft virus i datorn igen. Min msn skickade ut skit. Som tur var har jag inte så många adresser. Jag tror jag har fått bort det, just nu har jag ingen större lust att formatera men får jag mer problem är det nog det bästa. Blir så himla trött att folk orkar skicka sådan här skit och förstöra för andra.

I går grävde jag rent muren bakom uteplatsen och byggde upp lite där det rasat. De flesta växter som jag beställt skall jag plantera här bak och det behövs röjas och läggas ut jord och gödsel innan jag är klar. Uteplatsen är uppbyggd där den gamla ladan har stått, så det är olika sektioner och en gammal väg de använt till att köra in maskiner och dylikt. De har använt sten till att bygga upp sektionerna och Rosa fastnade i ett hål i somras när vi röjde bort slyet. Jag fyllde igen hålet och det var betydligt djupare än vi kunnat ana. Det kunde gått riktigt illa och det finns risk för nya hål, så jag skall gå igenom noga innan jag fyller på med jord.

Det är så himla mycket sten här och jag röjer så fort jag kommer åt så att det skall vara klart till växterna kommer. De stora stenarna tänkte jag att hästarna kan hjälpa till att dra bort. Elvy brukar ha bra lösningar på hur man kan använda djuren i olika lägen och oftast tycker djuren att det är roligt men lite nya uppgifter. Det är denna sida på gården som har sett värst ut, även när ladan stod här. Jag väntar med stor spänning på mina växter och hoppas jag hinner klart här innan de kommer. Här är en bild på Shakira när hon lyssnade på vår fåglarna.

Recept

När vi har haft våra kärring träffar har vi funderat på att en dag bara laga nyttig och udda mat. Jag tycker att jag ibland kör fast i matlagningen och bara går efter mina gamla recept. Rosa bjöd på Sojabiffar en onsdag som var så otroligt goda och nyttiga.

Det händer ju att vi river garage och gör andra tunga grejer på våra kärring träffar och då är det bra med mat som inte är för fet. Vi har också funderat på vad vi skall laga för mat när sommarn kommer och värmen gör en matt. När jag har varit i Thailand åt jag ordentligt men gick inte upp i vikt eller kände att jag hade svårt att äta på grund av värmen. Så lite Thailändska recept hade inte varit dumt att söka efter eller lite nyttiga grill recept att ta fram så det inte bara blir grillkorvar nu till sommarn.

Vi brukar laga någon mat eller ha fika med oss på kärring träffarna. Man brukar bli ganska hungrig när man har jobbat en stund, fast Rosa är så snäll att hon brukar bjuda på maten först innan man börjar jobba. Jag brukar börja med jobbet så får jag se om jag dukar fram maten. Skall ta och piffa till våra kärring träffar med att vi skall ta ett recept härifrån och laga något gott.

Färgning av håret

Onsdag och vi var hos Rosa. Elvy ville ha sitt hår färgat och tyckte det kunde vara en bra grej att göra en onsdag. Hon hade köpt en förpackning fel färg så den tyckte hon att jag kunde testa i mitt hår. Elvy brukar köra någon mahogny brun, själv var det åratals som jag färgade håret och tyckte väl lite si så där om att testa Elvys mörkbruna färg. Men vad tusan är det kärring-onsdag och det är färgning av hår så är det väl bara att färga och se glad ut. Jag var lite orolig att jag skulle bli för mörk, men det blev riktigt bra. Rosa färgade Elvys hår och Elvy färgade mitt. Rosa hade färgat sitt ganska nyligen så hon stod för god mat och underhållning.

Shakira stod i köksfönstret och tittade ut när jag promenerade ner till Rosa. Hon ser så himla besviken ut varje gång hon inte får följa med.