... dina symboler här ...

Exklusiv (271 av 365)

Exklusiv (271 av 365)

Fick hämtat ut hästarnas paddar idag och i morgon inviger vi dem, men tar då en lugnare tur. Var ärligt talat lite tveksam om Beethoven verkligen ville ställa upp som modell nu när det var kvällsfoder. Han var allt lite små stel sen lördags och har fått protein utslag från det nya fodret och biotinet. Utslagen brukar ge med sig efter ett tag men han har ett par precis där man sitter. Sedan tyckte jag han spottade ut bettet lite väl kraftigt så jag kommer att köra bettlöst tills veterinären har varit och fixat tänderna.

Men han stod så lugnt och fint. Anledningen att jag valde paddarna som exklusiva är för att de verkligen är det för mig. De väger nästan ingenting, ger underbar värme om rumpen, man har full kontakt med hästen och känner direkt när den blir spänd och framför allt hästarna älskar dem  🙂

paddar

Här är de gamla paddarna, innan jag tvättade sönder dem. Nu köpte jag en med svart mocka till Beethoven och en mörkbrun till Bellman. Fattar inte varför inte fler testar dem.

Eget tema 28. Mosaik

Mosaik (271 av 365)

I morse när jag fodrade höll Bellman på att göra världens kullebytta på stallgolvet. Båda hästarna hade sina fleecetäcken runt halsen och Bellman trampade på sitt när han skulle gå till mat byttan. Fick tagit av dem och tog ner dem till lille hagen när de ätit sitt foder. Härligt att kunna ha dem där nere nu när det är så fint väder. Verkar fortfarande vara bra kraft i gräset. I år lär det bli lite svårt för folk att få tag i hö, så som det har regnat. Vi hämtade det sista balarna där vi brukar hämta och skulle få köpa av deras granne.

Soppa

I år vill vi verkligen ha hämtat allt hö så vi slipper köra mitt i vintern. Båda hästarna har lagt på hullet så jag skall börja väga vad jag ger dem, tror jag är lite för mesig och ger dem lite väl mycket. Idag har vi bara tagit lugnt, plockat in det sista från uteplatsen och lagt alla rotklumpar i tidningspapp så de inte skall frysa i rotkällaren och bara almänt tagit det lugnt.

uteplatsen

Har tänt en brasa och skall kolla på film, resten av dagen blir bara till att jag softar runt och gottar mig. Shakira är egentligen en väldigt aktiv hund men när jag gottar mig så härpå söndagarna så verkar det som om hon verkligen gör likadant. Hon somnar verkligen hårt och vekar bara njuta av det långsamma tempot. Skall ta och sätta på lite kaffe så jag har till filmen.

Eget tema 27. Stallet

Eget tema 27. Stallet

Vi kände för att ta en terrängritt och begav oss till skogen. Vi hade tänkt gena genom skogen och rida ner till Mölndal men det är så svårt att se stigarna. De går rätt över berg och svänger hit och dit, så man får vara ganska obs så man inte velar bort sig. Det märks att vi har börjat kräva lite mer för nu for de fram som tokar på stigen. Plötsligt ser jag hur Bellman kommer farandes med svansen rätt ut i full trav.

När han travar i den hastigheten måste Beethoven gå upp i galopp för att hänga med. Jag blev så paff! Bellman tyckte det var så himla kul och han var så otroligt smidig runt träden, med tanke på hans storlek. Sen blev de lite sega hem och Bellman som inte kände igen vägen riktigt ville vända ett par gånger. När vi kom hem fattade vi hur hästarna måste ha dragit på! Normalt tar denna ridturen ca 2 timmar, nu var vi hemma på 1 timme och en kvart. Undra på att de var sega på väg hem.

De var såpass svettiga att de får stå med flis täcken och stallet lite mera öppet. Skall gå upp och göra en sista koll innan jag går och lägger mig. Stänger jag stallet helt blir det kondens i tak et när de är så varma och jag vill inte ha så öppet att de blir för kallt. så himla svårt att avgöra när de tär mitt i mellan väder.

Skarp (270 av 365)

Skarp (270 av 365)

Gött!! Fredag 🙂 Fn hittar inte mitt leg så jag kunde inte hämta ut paddarna. Vi får rida med de gamla så länge, men det retar mig att de ligger på posten. Den här lilla paprikan ser ut som en mini pumpa. Älskar paprikor och kan knapra i mig flera stycken men min magen är väl inte riktigt så begeistrad och knorrar bra. Sitter här och strö surfar och chattade med en på facebook, tills det slog mig! Vem är det? Jag har begränsat mitt konto ganska kraftigt. Trodde det var en på mitt jobb!

Så går det när man inte tittar så noga utan bara går efter namnet. Försökte pumpa honom på information men det slutade med att RockMelt som jag använder att surfa med kraschade! Tycker att FB har blivit jätte konstig sedan de ändrade om. Annars brukar jag gilla att testa nya saker, men när det börjar krascha  🙁  Bara det inte är virus!

Hatt (269 av 365)

Hatt (269 av 365)

Oboy! Då var det kärringtorsdag och vi skulle samla ihop saker som Elvy skulle sälja på webbloppisen! Hmm trodde det skulle bli svårt att få ihop prylar, men Elvy hade hur mycket som helst. Fattar inte varför man säger ( Bra att ha grejer!) Vad är det för bra med att massa byster ståendes i ett skåp? En stod det ju inte ens namn på?? Det kan ju lika gärna vara Elvys farfar kusins släkting i Grekland! Eller Albert, före gångaren till Oscars statyetten?

Man kanske skulle fixa en webbtävling typ ( Gissa namnet ).

Soppa

Elvy lagade en så himla god soppa på jordärtskockorna och hade kyckling fondue och hackad lök i. Måste bara odla mera nästa år. Vi får fortsätta en annan dag med att lägga ut grejerna, såg att frakten inte stämde överens i butiken. Annars fungerade den riktigt bra när Elvy prov beställde.  Bäst att stänga webbloppisen tills allt fungerar 100%.