... dina symboler här ...

Charmtrollet Gustav

Gustav

Det är något alldeles speciellt med vår Gustav. Han älskar verkligen att vara ute – särskilt när hundarna ska på promenad. Så fort han anar att vi är på väg ut, börjar han mjaua högt och envist, som om han tänker: ”Ingen går utan mig!”

Gustav

När han väl får följa med, rusar han omkring bland träden, hoppar upp på stammarna och följer hundarna med nyfiken blick. Man riktigt ser hur han njuter – svansen högt, öronen spetsade och ögonen fulla av bus. Hundarna verkar tycka att han är en del av gänget nu, och tillsammans blir de ett riktigt charmigt sällskap ute i trädgården.

Gustav

Det är sådana stunder som gör vardagen så härlig – när alla djuren får vara ute, roa sig och bara vara.

Turboramp till katterna

Ramp
Amor ramlade ner från stegen så vi snickrade ihop en turbolösning tills vi bygger nytt längs väggen med hyllplan och ett hus.  Chillan var lite rädd för att gå upp eftersom den gungar lite, men hon kom upp som hon brukar under natten och somnade vid min sida.

Ramp
Även om vi har många skrymslen på gården så är det viktigt att katterna kommer in och äter ordenligt och framförallt Chillan behöver sova inne. Både hon och Amor är till åren.  Gustav springer alltid in och ut så han var bra grinig över att bara komma till sovrummet. Men som sagt! Det är bara några dagar och det är guld värt att vi kan hjälpa varandra när vi är på semester.

Ramp

Gustav!

Gustav

Gustav har verkligen en speciell sovstil. Oftast hittar jag honom helt utsträckt, som om han ville ta upp hela soffan för sig själv, och med magen blottad i fullständig avslappning. Det är svårt att inte le när man ser honom ligga där, så obekymrad och trygg.

Det som gör honom ännu mer fantastisk är hur snäll han är. Trots att han är ny i familjen visar han en sådan fin respekt och vänlighet mot mina katter. Det finns ingen konkurrens eller osämja – bara nyfikenhet och mjuka möten.

Amor och Gustav

Att Gustav har flyttat in känns som en gåva. Han har redan blivit ett självklart inslag i vardagen, och hans lugn och värme sprider sig till oss alla. En riktig liten solstråle med päls, som på sitt stillsamma sätt gör familjen ännu rikare.

Provat på tölt.

Tur ridning
Alex bjöd på en turridning på Tollans Ridskola och Turridning Jätte fina hästar och mysig miljö.  Så nu har jag äntligen fått tölta. Lite speciell gångart och spännande att få provat på.  Monika har ju också velat testa på att tölta så vi funderar på att hoppa på vinterturen med glögg. Kan vara mysigt att ha något att se fram emot när kylan kommer.

Härlig tur på Capone!

Var uppe hos Carolin igen och tog en mystur på Capone. Sån himla snäll kille och det käns härligt att bara få njuta på ridslingan. Skogen är så otroligt vacker och det var lagom varmt att ta en långtur.