... dina symboler här ...

Verkar funka kanon

Erros

Då kom den nya katten idag  🙂  Vilken stört mysig kille. Vi verkar ha haft samma uppfostrings stuk så det kommer garanterat at gå kanon. Hund van var han ju och Shakira är väldigt lyhörd och går undan så fort han visar tecken på att hon är för närgången. Pepper blev lite ställd men ligger och kopplar av i soffan nu. Han är ju också väldigt sällskapssjuk av sig så jag tror inte det blir några större konflikter.

Bekantar sig

Det har varit ytterst lite morrande utan de går mest runt och småpratar. De är otroligt nyfikna på varandra men tar det väldigt lugnt, får se om jag låter Pepper vara inne i morgon.

Erros

Förberedelser

fågel

Kanon gott väder idag och vi har röjt som tokar. Vi tog en loppis sväng på morgonen, jag behövde få tag på en katt låda. Vi kommer ta emot en vuxen katt i morgon och jag hoppas att det kommer gå bra. Busen tog vi emot när vi flyttade till gården och han lyckades smita ut första veckan. Det tog två veckor innan han kom tillbaka och det var definitivt de längsta två veckorna jag varit med om. Men Pepper behöver hjälp ute i stallet nu när Edgar är borta så vi gör ett nytt försök med en vuxen katt.

Droppe

Den kommer att få vara inne första tiden innan vi går ut med den i lina. Det är hund van så den slipper få en chock när Shakira dyker upp.  Gubben hittade en skylt som han vill ha till sitt rum, så äntligen har han börjat att rensa ut skiten och gjort en lista på det som behöver göras. Sedan behöver vi byta ut vatten beredaren som är 32 år och har börjat rosta i skarven. Vi kommer att flytta ner den sedan när vi gör om sovrummet. Gott att slippa ha den i övervåningen i fall den börjar läcka.

Gubben

Vräknisse!

Pepper

Wow! vilket charmigt hus till Rosa vi har tittat på idag. Taket behövdes bytas men förövrigt så var det kanon. Tomten var rejäl så Rosa kan plantera mängder av växter som jag sedan kan gå och ansa så det blir mera växter på min tomt. Sedan var det roligt att Krister var med och jag fick chans att visa hur långt vi kommit med Micaels hus. Krister var med som rådgivning när vi tittade på gården för 12 år sedan. Helt otroligt vad åren går fort!

pepper

Jag skall kolla lite scrapp prylar innan jag knör ner Pepper och intar soffläge. Snacka om att han brer ut sig! Vi funderar på att altra konservburkar på onsdag.

Edgar

Edgar har inte kommit på 5 dagar nu och det känns som med Fimpen. Jag tog Shakira på en promenad längs stora vägen men kunde inte hitta honom. Det är väl den stora nackdelen när man bor så centralt och det byggs  fler och fler hus. Pepper har inte velat äta på ett par dagar och varit lite rastlös men idag kom han lunkande med en stare och börja fara runt här som han brukar. Vi skall ta en annan väg om en stund, men förmodligen så är han på körd.

Nää nu får det vara bra

Har kört sand och sten idag men har suttit en stund med hemsidan. Skall strax gå upp och göra allt klart i stallet så det bara är till att ta upp mina klumpar för natten. Nu är det softa dags och jag skall bara gotta mig resten av dagen. Gubben ville köra sand i morgon men jag tycker det är bättre att han isolerar klart här. Lite bökigt när han jobbar skift så det blir ståendes, längtar verkligen tills det blir klart här.