... dina symboler här ...

Kört fast

Jag hade siktat in mig på att göra en skopa men nävern är för tjock. På Panduro sålde de en påse hjärtan som man kunde ha när man dekorerade. Dessa bitar passar perfekt att klippa ut olika mönster. Jag har testat med att lägga en bit i blöt men den är för hård att forma. Jag har kört fast.

Överskott (174 av 365 )

Men Pepper kom släntrandes och hade egna idéer om vad man kunde ha nävern till. 1. Perfekt klösbräda,  2. hyfsad god att ligga på och den har en liten terapi kant som man kan sätta klorna i  3. kanon mysig att rulla runt på.

Pepper

Så Matte! Tänk inte ens tanken på att försöka ta tillbaka bitarna. Jag ser dig!

pepper

Min!

Det blir nog att Pepper kommer vara inne hos Micael mest när han flyttar. De två trivs extremt bra ihop.

Pepper skriker så mjaua tillbaka så fort Micael pratar med honom och ropar han på Pepper från långt håll så skriker verkligen Pepper så att inte Micael skall missa honom. Lite häftigt med tanke på att det var Micael som valde ut honom bland alla katt annonser 🙂

Plockat sten

Gjorde ett ryck till och städade undan lite till i hagen och spärrade av längst ner. Vi får kratta jämt och lägga på mera jord. Det är hästarnas favorit plats när jag inte använder den lilla hagen. Men idag töade den sista snön som kom bort och jag kan ställa ner dem där i morgon. Det skall bli ganska vart så då kanske jag kan ta av dem täckena en stund.

När jag plockade sten och tryckte in dem i muren såg jag flaskor instoppade.  Fattar inte varför man förr bara grävde ner det eller tryckte in det mellan stenarna. Vi plockar varje år men det kryper upp nytt varje år. Fast nu får vi inte ihop bärkassar som vi fick i början. Börjar bli ganska nöjd med hagen och när gubben är ledig får vi ta till motorsågen på de största träden.

Efterträdaren!

Son eller dotter till ekorren vi hade här i flera år kom förbi springandes på samme rutt. Har verkligen saknat ekorren och hoppas nu att denna tar över den dagliga rutten. Den här ekorren är lite mindre och mörkare med vit mage. Blev så himla glad när jag såg den hoppa från granen att jag rusade ut utan jacka.

De är så söta att se på och denna verkar bara vara halvskygg som den vi hade innan. Skall bli roligt att se Shakiras min när hon får se ekorren, hon älskar att springa efter på muren.

Lyckades krascha min lilla bärbara dator när jag skulle installera lite nytt! Typisk mig och ingen Tobias hemma. Rusade ner till Rosa som hjälpte mig med usb sticket. Glömmer av att det mesta är anpassat för usb stick. Försökte hänvisa till extern hd för att få datorn till att starta om och det funkade ju inte.

Pepper

Tycker allt det ligger lite vår i luften. Pepper har farit runt som en skottspole och verkligen roat sig själv. Sen är älskar han äppleträdet över allt annat. Han hade garanterat blivit helt knäckt om vi sågar ner det. Skall försöka beskära det lite, så det inte blir för stort. Förmodligen är det fåglar eller kanske ungarna som slängt i väg kärnor. Det stod inte här när vi köpte gården.

Gubben och Micael håller på att lägga klart golvet i vardagsrummet och jag har bara suttit och bränt över bilder. Skall strax gå ut en långpromenad med Shakira, Solen lyser och det är riktigt vackert ute. Var bara tvungen att lägga upp bilder på Pepper. Kolla in gårdens lille trädmarodör 🙂