... dina symboler här ...

Äntligen!

Då var det äntligen dags att hämta den lilla guldklimpen och vi beslöt oss för att ta tåget upp. Vi åkte upp tidigt och passade på att vandra runt i Eskilstuna innan Maja skulle komma till tågstationen.

20200617_141641

Jippy var lite gnyig och mellan Eskilstuna – Katrineholm så det var väl lite kämpigt för medresenärer som blev medvetna om att det var en valp ombord. Men de tog det med ro och tyckte hon var dunder söt.

20200617_141718

Sista etappen så hade gubben bokat första klass och extra tyst vagn! Han tänkte inte alls på att man skulle bokat hundvagn.  Och som sagt! Det tog inte länge innan en dam hade hämtat tågvärden. Det var väl lite klantigt av oss men sista gången vi åkte tåg var när vi hämtade Shakira för ca 15 år sedan och då var det absolut inga problem.

20200617_155317

Nu fanns det plats i djurvagnen och där kopplade Jippy av direkt och slutade helt med att gny.  Det var 2 hundar och en barnfamilj som var med så det blev mer liv och rörelse. En helt perfekt vagn för Jippy som somnade så gott och vi kunde koppla av helt.

BONUS POP UP’S

20200530_120320

Äntligen hade vi hittat en uppfödare som kändes äkta och seriös. Där man inte blev prackad på ett kön och färg som man inte var ute efter från början med motivering det sitter inte i färgen och han hund är exakt som en tik ( Bullshit! )

Så vi bilade upp till Maja i Eskilstuna för att titta på de små klimparna.

20200530_143044

Nu blev vi stormförtjusta i alla valparna och kände direkt att om Maja skulle välja så var det okey vilken det än blev, men vi fastnade lite extra just för Jippy.  Vi ville helst ha en hund som var så olik Shakira det bara gick. Shakira var röd med svarta täckhår och lilla Jippy är Fawn färgad så hon är ljus grå brun.

20200530_120149

Eurasier har så många underbara färger, så varför välja samma färg.

Då kom den första snön

Den första snön

Jahupp! Då kom den första snön och förutseende som jag är som kvinna så hade jag redan fixat nya vinter däck och satt dit dem för ett par veckor sedan. Inte som min gubbe! Shit! Måste byta däck på bilen!

Vi skall besöka en Eurasier uppfödare i Lysekil och vägarna kan vara lite luriga nu när det snöar. Vi är väl inne på att skaffa en ny liten tik, det är så trist att komma hem och ingen glad vovve som hälsar en välkommen. Shakira har verkligen lämnat ett tom hål.

Däckbyte

Snö :)

Efter stormen

Härligt med lite snö så det blir ljusare ute, även om man ser en markant skillnad på morgonen. Tog en sväng runt i hagen och hittade lite mera blivande ved. Tror det börjar bli dags att plantera lite nya träd så man inte bara får en massa sly. Jag skall försöka få fram all fläder och beskära de träden som redan fins, fattar inte hur tusan jag har kunnat missa dem i alla år? Så i år skall jag vara ute tidig och fixa saft och vin.

 Glad Shakira

Shakira älskar snö så hon for runt och lekte med pinnar och allmänt bara mysade, gott att se för sista anfallen hon fick var bra kraftiga och det tog ett tag innan hon hämtade upp sig. Hon fick anfallet när jag fodrade och såg att bilar hade stannat vid vägen. En trodde hon hade blivit påkörd och försvann jäkligt snabbt från platsen!! Killen som stannade till efter, avvaktade och försökte hjälpa henne. Vi skall försöka sätta upp staket så hon inte irrar ut i vägen.

Shakira

Men idag blir det bara att ta det lugnt, städa upp, elda och ta sig en hutt eller två. Nä skämt å sidor jag köpte lite Italiensk likör som värmer gott i kylan. Tänkte ta det lite senare när jag är färdig med allt här inne och varit på långpromenad med Shakira. Funderar på att vara med fototriss igen och det är prickigt på temat, få se om jag hittar prickiga saker på promenaden.

Hagen

Nää! Om man skulle ta och sätta lite fart och kolla efter prickigt

Hagen

Storfrämmat

Anna-Karin

Då har man haft riktig stor främmande idag och tiden bara flög iväg 🙂 Anna-Karin från Maria Nova tiden dök upp och hade med sig mutor till mina djur och blommor, godis och en liten ängel nalle som kommer bli väldans berest eftersom han kommer bli maskot på semestern. Så himla gott att ha något personligt till bilen. Vi har haft något hängande i alla bilar men av någon anledning har vi inte hängt något i denna. Men nu har vi en liten skyddsnalle med pondus 🙂

Hmm! Jag hade förvarnat Anna Karin att Shakira kunde vara lite osocial! Men Shakira fullständigt älskade Anna-Karin så där hade det inte behövs muta även om mutan nu slank ner i rasande fart. Underbart väder har det varit också så man har kunnat sitta ute, längtar verkligen till fler sådana dagar. Suveränt att man har kunnat hålla kontakt på fb även om jag saknar Maria Nova tiden. Det känns som jag tappat lite bloggar och har nu gjort en paus, tänkte jag skulle ta upp bloggande igen på semestern eller kanske efter semestern. Har känt att det varit lite för mycket runt om kring som inte riktigt fungerat att jag tappat energin.

Presenter

Det enda som just nu fungerar kanon är väl hästarna. Visst jag behöver rikta in deras hovar lite bättre men de är så positiva när man är ute och visar så mycket glädje i hagen när de kommer galopperandes för mat att den biten kan man koppla av helt på. Semestern är prio 1 just nu och att få träffa mamma att tomten får vara i vilo läge i år. Ekonomin är fortfarande ruggit ansträng så jag måste hitta ett annat jobb men som sagt! Semestern! Ser jag enormt fram emot 🙂 Sedan kom Anna-Karin med tips och smarta idéer så man fick lite ny tändning och energi för att få gården till att gå runt. För vi har definitivt inte slitit i alla år med renovering, brand och knasigheter för att ge upp, men folk måste fatta att ibland kan det vara nyttigt att se andra möjligheter för att orka jobba vidare.

Guldläget skulle vara ha kvar gården och en semesterstuga i ett annat land när lederna värker för jä… mycket.