... dina symboler här ...

Lite längre tur än beräknat

Sandsjöbacka

Nu när det är sånt underbart väder måste man bara passa på att ta långpromenader. Vi åkte till Sandsjöbacka igen och parkeringen var full så flera bilar stod längst vägen och den är ju inte speciellt bred. Tror aldrig jag har varit med om att där är fullt, inte ens på sommaren.

Sandsjöbacka

Vi skulle gå en slinga på 2,5 km men gick fel så det blev 4,5 istället och det var väl lite för långt för oss alla. Gubben har lite svårt att gå när det är kuperat och min sula på ena kängan hade släppt, inte ens Jippy uppskattade längden idag utan blev lite gnällig vid slutet. Men annars så var turen underbar och vi kommer att ta den blå slingan nästa gång som är lite kortare.

Sandsjöbacka

Nu blev det att vi gick runt sjön och lite till 🙂 Det var flera som spelade ishockey, pimplade och bara gick rätt över. Men det var några som körde bil som en stolle runt på isen och det var nog längesedan isen var så tjock att man kunde göra detta.

Sandsjöbacka

Klappa mig!

Fisan

Det har blivit att vi klappar och gosar med Fisan när vi är på dass! Det gick inte att klappa henne om hon inte kom frivilligt när hon var liten. Så när hon kom in på toan så blev det att man klappade henne rejält. Så fort hon märker att vi är väg till toan så kommer hon med världens fart och vill bli klappad. Slutar vi att klappa så reser hon sig upp och viftar med tassarna. Hon är bara för go! 🙂

Ut och busar!

Jippy

Tog äntligen fram min Canon och tog lite bilder när Jippy busar runt ute. Måste passa på att gå på långpromenad innan folk börjar skjuta raketer och smällare. Hon reagerar på smällarna men vi vet inte hur omfattande förrän i kväll när det brakar loss. Suck! Önskar de begränsade smällandet lite mera. Det har blivit bättre men det är ändå jobbigt för djuren.

Jippy

Jippy är för rolig med sina leksaker och har dissekerat ett par stycken men hon bara älskar dem och är väldigt noggrann med vilken typ av leksak hon vill ha. Lite tröstlöst att det regnar nästan varje dag så det blir så lerigt på tomten,  hon slirar runt bra när hon tar svängarna i full fräs. Jag måste vänja henne på att vi kan gå runt på tomten utan att det skall lekas. Hon blir lite deppig när jag fokuserar på annat än henne.

Jippy

Jag skall ju börja med Fototema 2021 och behövde gå igenom kameran igen, det var ett bra tag sedan sist jag använde den och känner mig lite ringrostig. Första temat kommer vara abstrakt och jag gick ut och tittade om det fanns något passande att fotografera. När jag fotade som mest så var man mer öppen och såg massa vinklar i princip allt. Ser verkligen fram emot det här och vill kunna använda Jippy i så många teman som möjligt.

Jippy

Undra vad hon gör?

Jippy

Jippy

Jahupp!  Då löste Jippy ut larmet idag!?  När larmcentralen ringde upp så sa de att de var från köket och såg ut som en hund   larmet är djur anpassat men Jippy far runt ganska bra när hon leker och det kan tänkas att hon mikroskop granskat bordet och diskbänken.  Tror hon blir lika stor som Shakira runt ca 56 i mankhöjd. Shakira kom in i vårat liv som en lugn go nallebjörn och vi kände att rasen passade oss som handen i handsken.  Shakira var så himla lydig och enkel att ha så jag tänkte att blir bara nästa hund hälften så lydig så får man vara glad.

Kollar läget

Men så kom yrvädret Jippy! Göta Petter vilken energi! Men vilken underbar hund, vi är så super nöjda. Ja det är mer tåga i Jippy men hon är precis lika lydig och fin som Shakira fast med dubbel bus och energi. Hon passar oss perfekt, bara älskar Eurasier.  Jippy ger oss så mycke glädje och skratt och det känns som hundarnas mentalitet har passat oss perfekt efter hur våra liv är.

Sååå duktig!

Jippy

Urk! Det har regnat hela dagen och när det började gå över till snö så passade jag på att gå en promenad med Jippy.  Jag har selen på henne men har börjat använda halvstryp, hon drar lite och har inte riktigt fått in känslan när löplinan ta slut. Nu känner hon det fortare och jag kan gå snart gå över till löplina igen. Trodde det skulle vara tomt på stigen nu när det var sånt skit väder, men nope! två tappra joggare , en powerwalkare, en flanör och två pojkar med en golden.

Jippy

Jag passade på att ha Jippy lös idag eftersom jag trodde det skulle vara folktomt.  Jippy markerade direkt att det kom folk så jag kopplade upp henne och hon gick fint förbi pojkarna med golden utan att dra och var extremt avslappnad, hon brukar normalt gny när det kommer hundar. Sedan gick powerwalkare förbi och jag släppte henne igen. Visste att hon gärna vill springa efter men idag saktade Jippy ner så fort jag sa till henne och hon höll lagom avstånd.

Jippy och ChillanDet är skönt när man kommer hem så sätter sig Jippy på en röd liten matta och väntar på att få tassarna av torkade,  hon brukar få godis varje gång så detta lärde hon sig på två röda 🙂  Så idag var det bara så gott att få komma in och hoppa upp och gosa en stund med Chillan, tugga på sitt ben medans vi satte på en film. Det är bland det bästa hon vet när vi alla är samlade.

ChokladDet var verkligen kallt ute och det kändes rejält i kinderna. Längtade efter en varm kopp choklad under promenaden. Det är så mysigt att använda jul muggarna vi köpte i Strasbourg. Skall ta och byta ut muggarna vi har hängandes i kaffe stationen och bara ta fram dessa vid jul.

Choklad