... dina symboler här ...

Så Impad!

Jippy

Jippy är för go! Med tanke på hur mycket hon älskar sina gosedjur och pipleksaker så var jag hundra på att hon skulle massakrera jul prydnaden som står på golvet och alla mjukis tomtar som hon kan komma åt.

Jippy

Det var bara första morgonen som jag hörde lite dunsar och att hon röjde runt i hallen som jag misstänkte att hon var på renen som vi har ståendes. Likaså en liten mjukis tomte som sitter på de gamla koffertarna låg mitt på golvet.  Det räckte att säga nej och ställa tillbaka dem så har hon låtit dem vara. Hon är så go med detta, för ibland så ser jag henne sniffa och titta länge på dem.

ren

7 månader redan !

20200623_195054

Helt otroligt att Jippy redan är 7 månader och har börjat löpa! Valp tiden går på tok för fort.  Försöker komma ihåg att skriva i bloggen så jag kan gå bakåt i tiden om det händer något. Det märktes knappt när Shakira löpte så det är bra att Jippy blir lite mera slickig av sig och skäller på allt.

Jippy

Jippy har en härlig personlighet och är i stort sett alltid glad och full av bus. Hon gör allt med stor iver och är definitivt den snabb lärdaste hund jag haft.  Efter 3 gånger vi torkat tassarna så sitter det som en smäck att de skall torkas innan hon får rusa vidare in och hon sitter så snällt och väntar. En riktig glädjespridare som börjar bli stora damen  🙂

Saknad

Hagen

Pepper har inte synts till på en vecka och vi har kollat igenom hagar och en del av skogen där han brukar vara. Han är 11 år men frisk. Vi var lite oroliga när vi skaffade Jippy för vi visste att han skulle hålla sig borta några veckor. Vi satte ut mat på hans favoritställen, men till sist kom han in och det har fungerat jätte fint. Pepper började följa efter Jippy när hon var ute och de blev verkligen bästisar.

Jippy

Men nu måste något ha hänt  🙁  Det är ovissheten som tär mest.  Jag har nu äntligen fått iordning på bloggen och det mesta gick att rädda. Det har varit jobbigt att se vissa artiklar när man sitter så intensivt och går igenom allt. Minnena sköljer verkligen över en och jag har varit på väg att ringa Elvy flera gånger då det slår mig att hon är borta. Så jobbigt! Men jag är glad över bloggen och att jag har tagit så många kort, helt otroligt så mycke jag har gjort och fått se. Hoppas bara att Coronan ger med sig snart så man kan börja resa igen. Det har verkligen varit en dyster period.

Jippy

Underbart att vi skaffade Jippy och byggde ut dammen, det har varit de stora glädjeämnena under denna tid och vi har lite fler planer på gång med huset som skall bli roligt att ta tag i.

Dammen

Promenad med Rufus

Finnsjön

I dag tog jag en promenad med Alex och Rufus. Jippy är väldigt lik Rufus med att vilja ha utrymme och tycker inte om påflugna hundar. Så jag tänkte att de skulle fungera bra ihop. Vi tog en sväng runt skogarna vid Finnsjön. Otroligt vacker natur och perfekt kuperade stigar.

Jippy och Rufus

Jippy och Rufus

Jippy och Rufus

Jippy var ju lite muppig i början och ville inte att Rufus skulle lukta på henne , men hon ville lukta på honom. Man såg riktigt hur jobbig han tyckte hon var när hon sprang undan i ett. Får hoppas att det beteendet växer bort allt eftersom hon får träffa andra hundar.

Jippy och Rufus

Men det gick bättre och bättre. Rufus fokuserade sig på pinnar och Jippy sprang runt och njut. Alex bytte stigar hela tiden och det var perfekt för Jippy går gärna och har stenkoll hur vi går hemma och här var det bara att hänga med. De var så söta när de gick bredvid varandra “ Du och jag Jippy! Du och jag…..”

Jippy och Rufus

Eurasier träff :)

Eurasier Göteborg träff 2020 Eurasier Göteborg träff 2020

Då var det dags för Eurasier träffen och vi hade sett fram emot detta, dels för att Jippy behöver träffa andra hundar och att hon skulle få träffa sin bror Dante igen.

Eurasier Göteborg träff 2020 Eurasier Göteborg träff 2020

Jippy är fortfarande lite vaksam och piper till om någon dundrade förbi och råkade nudda henne, men efter en go härlig promenad så märkte hon att det inte var hela världen och njöt för fullt av promenaden. Blir så himla impad av alla fina hundar och hur goa Eurasien egentligen är.  Det var så

nyttigt att få gå med så många och att det gick så himla bra.

Eurasier Göteborg träff 2020 Eurasier Göteborg träff 2020

Helt otroligt att de kan ha så många härliga färger, vi var ute efter en grå men det blev en cremefärgad och nu har gubben blivit riktigt förtjust i den mörkbruna färgen. Även om det inte sitter i färgen så kan man väl ha önskemål.

Eurasier Göteborg träff 2020
Eurasier Göteborg träff 2020
Eurasier Göteborg träff 2020

De hade ordnat en poäng promenad men det regnade så att lappen blev som en disktrasa och jag tror dessutom att gubben glömde lämna in den. Bra frågor som vi fick fundera en stund på och hälften kunde vi inte så att läsa på lite är inte helt fel. Trots regnet var det gott att ta en promenad, jackan höll sig torr hela promenaden men när vi skulle dricka kaffe kände jag hur regnet gick rätt igenom.

Hoppas det snart blir en ny träff  🙂