





Det är verkligen underbart att se att Jackpot tycker att det är vrålkul och tar för sig på ett helt annat sätt än tidigare. Hon har verkligen blivit riktigt tuff och självsäker i sina handlingar. Det fungerar dessutom väldigt bra inne, där alla kan koppla av och vara lugna. Det är fantastiskt att se den positiva förändringen och energin.


Skall in och planera vad för växter som vi kan plantera vid och lite under rododendrona. Jag tycker verkligen att det känns lite tomt där just nu. Det skulle vara trevligt att fylla ut området med några vackra och passande växter som kan ge liv och färg till den platsen.
Självklart! Här är en lista på 20 växter som passar bra att plantera under och runt rhododendron:
Dessa växter trivs i halvskugga till skugga och föredrar en sur till neutral jord, precis som rhododendron. De olika färgerna och formerna kommer att komplettera dina rhododendron och skapa en vacker, varierad trädgårdsmiljö. Lycka till med din plantering!



![20240126_173412[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53489017088_96e9c1bcc8_c.jpg)

Tog ut hundarna i godan ro och fick för mig att börja promenera i lille hagen! Så korkat! Fisan brukar ju vara där. Jackpot fick syn på henne och skulle hälsa, som tur var så var både Maja och Pärla upptagna med att rusa runt så de hann aldrig se henne.

Fick in hundarna som stirrade på förvånat på mig ” Var det en promenad!? ” och hämtade Fisan och släppte in henne hos Mikael. Ut igen med alla hundar och tjaa där satt Chillan sur som ättika, dels för att vi har börjat plocka ner hennes favorit plats och dels för att det var 2 enormt stora svarta hundar som for åt alla håll och kanter. Illa nog när våra springer som tokar. Hon vägrade att flytta sig, men även denna gången hade jag tur att Maja och Pärla inte såg henne.

Vi försöker att hålla koll på var katterna är men Chillan är svår nu när hon vägrar att flytta sig. Vi har satt upp stegen till henne så att hon snabbt skall ta sig in och det fungerade klockrent förra året men i år tycker hon att ålder går först och då sitter man lugnt kvar. Nu är alla djuren nöjda så jag kan äta frukost i lugn och ro.
