... dina symboler här ...

Då kom den första snön

Den första snön

Jahupp! Då kom den första snön och förutseende som jag är som kvinna så hade jag redan fixat nya vinter däck och satt dit dem för ett par veckor sedan. Inte som min gubbe! Shit! Måste byta däck på bilen!

Vi skall besöka en Eurasier uppfödare i Lysekil och vägarna kan vara lite luriga nu när det snöar. Vi är väl inne på att skaffa en ny liten tik, det är så trist att komma hem och ingen glad vovve som hälsar en välkommen. Shakira har verkligen lämnat ett tom hål.

Däckbyte

Tjo och stim!


Willy skall borsta Beethoven

Monica kom upp med Willy idag och hästarna hade stått inne inatt, de fick även vänta inne tills de kom upp.  Båda hästarna började bli lite rastlösa i stallet och som sagt, de är ganska stora och Beethoven får bara havre och hö att äta just nu.  Men de skötte sig exemplariskt och tog hänsyn till att Willy är liten.  När nu Willy skulle rida själv så är Bellman just nu stabilast och går inte om mig.

Lycklig Willy

Nackdelen kan vara att om jag börja springa så går han upp i trav om inte ryttaren håller in och Willy var så lycklig att han bara satt och tjoade med lösa tyglar.  Han började gapskratta när Bellman gick upp i trav och tjoade så det hördes över hela Kållered. Jag blev så imponerad att Willy direkt lutade sig lite bakåt och på så sätt fick perfekt balans och satt som en smäck i sadeln.

Monica och Willy

Beethoven ser bara för go ut. Han är ett riktigt charmtroll och bra mycket spring i benen, skall bli spännande att se vad man analysen kommer fram till.

IMG_0039

Softar dag

Monica kom upp tidigt och vi tog en lugn tur upp till Tulebo och hälsade på Carolin en snabbis. Så mysigt att vara där uppe igen. Knäns så jobbigt när man kommer in i den svängen att man bara jobbar och är för trött att göra något annat än vila när man kommer hem. Har känt att jag inte riktigt trivs på jobbet och kanske bör ta mig en funderare om det är dags att börja göra något helt annat. Så det var bara så gott att softa rida och kolla ut fina foto vyer när solen tittade fram. Typiskt att man inte hade kameran med när det är så fint ute.

Under trappan
Vi har börjat bli klara under trappan så vi kan ställa in städgrejer och en del av stallkläderna, det är verkligen vidrigt att ta på sig en svinkall stel väst, hela kroppen blir ju ner kyld. Även mitt pysselrum får sig en storrensning. Måste börja få ordning på grejerna så jag hittar lite snabbare när jag skall göra något.

Pyssel

Härlig vinterdag

 Hagen

Underbar morgon och så härligt att se all snö. Tror inte jag är lika munter imorgon när jag skall köra runt på vägarna, men idag vill jag bara njuta av det fina vinter vädret så får jag ta bekymret med halkan imorgon. Det var så kallt att linsen immade igen och gav ett mystiskt filter effekt. Hoppas det blir flera sådana här dagar så det inte bara smälter och börjar regna igen.

Hagen

Även mina klumpar njut av solen och jag gav dem höet på utsidan så jag kunde städa rent ordentligt i boxarna och kalka upp golvet. Ser att vi behöver cementera om det till sommaren igen och fixa till lite vid boxarna. Sen är väggarna skitiga igen och det är väl den stora nackdelen med att använda torv som bädd. Det dammar bra när klumparna rumstera om i boxarna.

Bellman o Beethoven

Jag passade på att ta av dem täckena så de kunde rulla runt i snön och bara njuta. Beethoven ser så rolig ut med sin mustasch och skägg och när man bara kollar på mulen så ser det ut som en döskalle! Jag kanske skulle ha döpt honom till Fantomen. Han har verkligen ett speciellt utseende.

Beethoven o Bellman

Chillan fick gå ut en liten stund i snön men det tyckte hon var vidrigt. Hon såg för rolig ut när hon försökte undvika att sätta ner tassarna. Till sist skrek hon bara och jag tog in henne igen, så 10 minuter i snön och hon kanske lugnar ner sig med att försöka smita ut så fort någon kommer i dörren. Fast så enveten som hon är har hon garanterat glömt hut kallt det var och skall ut igen. Skall bli gott till våren när hon kommer att få gå ut som hon vill.

Chillan

Snö :)

Efter stormen

Härligt med lite snö så det blir ljusare ute, även om man ser en markant skillnad på morgonen. Tog en sväng runt i hagen och hittade lite mera blivande ved. Tror det börjar bli dags att plantera lite nya träd så man inte bara får en massa sly. Jag skall försöka få fram all fläder och beskära de träden som redan fins, fattar inte hur tusan jag har kunnat missa dem i alla år? Så i år skall jag vara ute tidig och fixa saft och vin.

 Glad Shakira

Shakira älskar snö så hon for runt och lekte med pinnar och allmänt bara mysade, gott att se för sista anfallen hon fick var bra kraftiga och det tog ett tag innan hon hämtade upp sig. Hon fick anfallet när jag fodrade och såg att bilar hade stannat vid vägen. En trodde hon hade blivit påkörd och försvann jäkligt snabbt från platsen!! Killen som stannade till efter, avvaktade och försökte hjälpa henne. Vi skall försöka sätta upp staket så hon inte irrar ut i vägen.

Shakira

Men idag blir det bara att ta det lugnt, städa upp, elda och ta sig en hutt eller två. Nä skämt å sidor jag köpte lite Italiensk likör som värmer gott i kylan. Tänkte ta det lite senare när jag är färdig med allt här inne och varit på långpromenad med Shakira. Funderar på att vara med fototriss igen och det är prickigt på temat, få se om jag hittar prickiga saker på promenaden.

Hagen

Nää! Om man skulle ta och sätta lite fart och kolla efter prickigt

Hagen