... dina symboler här ...

Älskar den här dagen

Julgranen

Gött! Då var julaftonen över och det har faktiskt varit en av de bästa 🙂 Gjorde bara en present till mamma och överlät resten till gubben att fixa. Så på julaftonen så strosade vi runt i godans ro på Maxi och köpte köks saker till sönerna och lite olika glögg sorter till Uddevallarna. Smidigt och mysigt, nada stress. Precis som julen egentligen skall vara! Pyntade och gjorde i ordning jul staden väldigt sent, men gjorde det när jag verkligen kände för det och inte en sekund tidigare.

Julgranen

Nu ser jag fram emot ett nytt år och längtar efter att få rensa ur hagen på alla nerfällda träd. Hästarna kommer att få gå mellan husen och ner till lilla hagen så mycket det bara går så att stora hagen får vila. Stora hagen har blivit så vattensjuk och i kraftig behov av riktig dränering. Men som sagt! Inget mera stress, det blir fixat när vi har tid och jag kommer att ringa kompisar om hjälp. Känner att jag har hjälpt andra lite väl mycket ibland och när man har stått med sitt eget så har de bara tyckt ” varför ringde du inte?! ” Tja säg det? Men nu kommer ett nytt år så………….

Nu skall jag strax fodra och sedan gå tillbaka till soffan och julfilmer…….

Klappat och klart

Adventskalender

Äntligen klar med mammas julklapp och den är nog den enda som jag kommer att göra. Har fortfarande inte fått rätsida på mitt liv och känner mig mestadels seg hela dagarna. Denna var vrål rolig att göra eftersom gubben hjälpte till och kom med ideér när jag kört fast. Ibland räcker det kort och gott med en spark därbak för att sätta i gång. Jag saknar verkligen mitt fotande och pysslande. Orken verkar bara inte räcka till just nu.

Adventskalender

På tisdag kommer Anders och drar in bredband till Micael och hjälper oss få ordning så vi slipper ha sladdar på golvet. Vi tröttnade totalt när ungdomarna möblerade om och satt här inne och lanade första advent, inte hör de heller när de sitter där med sina hörlurar. Micael och Nina har köpt skrivbord till sitt datarum så nu kan de sitta där. Trappan är på plats och räcket uppsatt så nu kan de möblera i lugn och ro. Det är lite i hallen kvar att göra sen är det helt upp till dem om de vill göra ändringar.

Mina torgvantar

torgvantar

Hade jätteroligt med att fota Amor i morse så jag blev sugen på att även fota de andra djuren.  Jag tänkte att det kunde ju vara roligt att fota mig och Shakira! Hmm! Det tyckte ju inte hon. Det var svårt att fota henne och Lill-polarn när jag höll på med det. Det är när jag skall flytta henne lite eller hon känner att hon är i fokus! Då fäller hon ner öronen och får en desperat blick i ögonen! Hur kul är det? Hon ser ju ut som hjälp matte klubbar mig! Kommer fortsätta tills Shakira vänjer sig.

Torgvantar

Det var att jag hade fått sådana söta torgvantar som jag ville visa upp på fb och då inte bara ta en bild med ett par vantar.

Torgvantar

Vattenfalls kort

Gjorde mitt första vattenfalls kort i går och kommer garanterat att göra flera.  Ett himla smidigt sätt att skicka flera kort med text bakom på ett lite roligare sätt. Jag kommer väl att förfina sättet jag gjorde det på och komma på bättre sätt, men roligt var de att göra.

Jag försökte hitta mallar och olika varianter men alla kör exakt samma storlekar! Det här fungerar ju lika bra med vanliga foton.

Inför Nyår

Shakira fäller så in i norden att det såg ut som vi lagt in en flammig heltäckningsmatta. Passade på att göra stor städ så att man bara kan äta gott och koppla i kväll. Jag har mammas brev och kort samlat på ett ställe och såg nu att det börjar bli ont om plats. Gillar skarpt min svenska pappas gamla tunna portfölj men den har blivit så solblekt att det kanske är bättre att lägga undan den. Gillar att ha sånt framme. Jag kan ju ha de tyska dokumenten i portföljen och korten någon annanstans. Köpte 3 hattaskar som jag skulle scrappa på och ha till bilder, kan ju använda den största att breven och korten i.

Har haft en kanon dag i hobbyrummet. Plockade bort allt för att ta kort på mina nya kläder. Men hur jag än bar mig åt så såg jag ut som en Hobbit och jag är ju i alla fall 1.60 Skulle köpt den största rullgardinen, denna blev lite lite när man skulle ta kort på golvet. Märkte att vinklarna blev så knepiga att kroppen såg lite väl kompakt ut. Tusen Tack Rosa för att du ringde och sa vad du tyckte 🙂 Det värmde

Normalt så brukar jag göra en årskrönika men känner bara att det här året har varit så kasst att det i stort sett slår ut det roliga. Eros har inte dykt upp ännu och förmodligen så är han väl påkörd. Ovissheten är det värsta och man går fortfarande och ropar. Men det har blivit så trafikerat här och folk kör som galningar så det känns bara kört.