... dina symboler här ...

En liten stänkare

Fick en Sheridan´s av Kristina och Peter när vi passade hundarna och idag tog jag och provsmakade. Hmmm! Så himla god och även perfekt att ha i kaffet.

Så mysigt att bara möla ner sig i soffan med stärkande kaffe och titta på jul deckare. hundarna var nöjda med att få ben efter promenaden, så nu är det bara att ladda upp inför Ullared i morgon.

Alla helgona helgen



Rosa och Håkan kom och hämtade mig för turen till gravarna. De hade gjort så fina dekorationer och jag satte sedan rosetter på dem. Vi skulle till tre olika kyrkogårdar.

Alla Helgona Alla Helgona

Förr gjorde vi alltid blomdekorationer och kruk arangemang på kärring onsdagarna. Jag tyckte inte om att gå till graven, men när vi gick tillsammans så började jag uppskatta det. Det blev en stund till tankar och underbara minnen.

Alla Helgona

Jag får ta och rensa upp på graven, sorgligt nog så har någon stulit gravlyktan och vi har gravvård men den har nog gått ut , för graven såg berövlig ut.

Afternoon Tea

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

 

 

Afternoon tea på Tjolöholm slott


Så mysig avslutning på helgen! Vi hade beställt biljetter till Afternoon Tea på Tjolöholm Slott, något vi redan gjorde i somras. Men det är så populärt att det inte fanns biljetter förrän nu. Så otroligt fint de hade gjort och så god mat.

 

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

 

Tjolöholm slott

Rekomenderar starkt detta och det var så fint att Mao var här från Japan. Mao och Rebecca fick uppskattning av personalen för att de hade klätt upp sig så fint.

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

Vi kommer att göra om detta och jaghoppas att jag då kan ta med mig syrran från Norge som älskar att gå på caféer. Så detta tror jag att hon hade gillat. Vi hade en underbar eftermiddag som man kommer att minnas länge.

Bakat i vedspisen

Gardiner Gardiner

Satte upp gardiner nu när det börjar bli kallt och mörkt. Gillar när det är lite mera ombonat på vintern och kör helst utan gardiner på sommaren. Hänger i regel bara upp örter för tork.

Köket

Jag passade på att baka en fruktkaka när jag ändå hade igång vedspisen. Mysigt att sitta i köket och ta en paus mellan storstädet.

Köket

Det börjar bli lättare att baka nu och man känner nästan när det ligger runt 100 – 175. När jag lagar mat så eldar jag intensivare och hettan är därefter. Men i år skall jag prova att baka bullar och pepparkakor.

Torkad frukt Fruktkaka

Härlig höstdag

20231008_162756


En underbar höstdag och Tobias och Micael arbetskompis med familj var uppe på grillning.

Grillning Grillning

Det gäller att ta tillvara på de fina höstdagarna och njuta av att kunna sitta ute. Micael lagade egna köttbullar för första gången och de var riktigt goda.

Kaleya hade tagit med en Thailänsk gryta som var ruggit god och det var bara så mysigt att bara koppla av.

Grillning