... dina symboler här ...

Jul kvass

Jag hade glömt av kvassen och den fick stå 2 dar extra. Det hade blivit rejält med kolsyra.

20231208_133640
 

Silar
Så otroligt fin färg och go smak. Hade först tänkt att blanda i sprit men jag kommer att ha den som den är. Den blev tillräkligt smakrik som den är. Båda smakerna var lite udda och lika goda, det lutar lite mera åt dem mörka men bara lite.

Jul kvass

Julstaden

Jul 2023

Är klar med julstaden och 1 advent tänder jag adventljusstakarna, de är det enda jag kör traditions mässigt. Annars är det underbart att ha gjort färdigt allt så tidigt. Stjärnorna i fönstret kommer nu mera upp i november då det är så mörkt.

Jul 2023

Älskar att ha ljusslingor, ljus, och myssiga lampor när det är så mörkt ute. Elen är ju billigare nu menvi kör även den här  vintern på enbart luft värme pumpen, kaminen och favoriten vedspisen. Bitvis blir det lite kallt,framför allt på morgonen. Men jag kan gå på jobbet och längta tills att få tända kaminen och bara mysa ner i soffan med en film. Eller planera någon go gryta på vedspisen.

Ljus

Så numera tycker jag att hösten och vinter har blivit riktigt mysig tid. 

Trollet

Troll

Trollet vi köpte på loppis har vi i badrummet och eftersom han tittar upp så ser det ut som han kollar på tomte tvätten. Så idag var vi nere på Rusta och köpte en liten tröja han kunde ha i handen.

Troll

Kvällsmys

Varm choklad

Älskar när julfilmerna har kört igång och det mesta av julpyntet är uppe. Bara till att koppla av när man kommer hem efter jobbet.

En liten stänkare

Fick en Sheridan´s av Kristina och Peter när vi passade hundarna och idag tog jag och provsmakade. Hmmm! Så himla god och även perfekt att ha i kaffet.

Så mysigt att bara möla ner sig i soffan med stärkande kaffe och titta på jul deckare. hundarna var nöjda med att få ben efter promenaden, så nu är det bara att ladda upp inför Ullared i morgon.