... dina symboler här ...

Linslus ( 248 av 365 )

 Linslus ( 248 av 365 )

Yiipie! snickaren kom förbi och de satte upp mitt fönster. Är så himla glad, för nu kan gubben isolera färdigt på insidan och jag får mitt efterlängtade hobbyrum. Ja ni som har följ bloggen har nog redan märkt att min gubbe är en riktig linslus  🙂  Här fixar han det sista på rutorna så att man kan se ut.

Huset

Visst börjar de att bli fint! Det verkar som vi kommer att isolera hela huset på utsidan utan där det går in, ungefär där bilen står. Där bygger vi ett inglasat uterum som har fönstren precis som på vardagsrummet där stegen står. Vi har en fin ingång där som är bra dragit. Tror det kommer att bli kanon fint. försäkringsbolaget kommer upp ganska snart och värderar om husen. De har ju inte varit här sedan branden och vi har gjort många förbättringar efter det.

Mitt hobbyrum

Nu är snart alla rutor utbytta till spröjsade och de i vardagsrummet får vi lämna in för renovering. Det är original rutorna och ganska gamla, man ser att glaset inte är helt rakt och det blir ofta lite regnbågsfärger i dem. Lite svårt att förklara men de är gamla i alla fall. nedersta bilden har jag mörkat, är väl inne i någon svart period.

Mitt fönster

Eget tema 22. Höst

Eget tema 22. Höst

Shit! Fick inte sålt sadlarna nu heller så det var en kort period man fick känna sig lite små rik. jag får hålla tummarna att någon mer ringer annars får jag sätta ut annonsen till våren igen. Jag trodde jag skulle få läckra och färgglada bilder på löv, men ekarna som vi har i den stora hagen var fortfarande gröna. Det står en jättestor gammal ek som är så mäktig när den går över i höstfärger. De fick bli en bild på mina smultron i stället.

Eget tema 22. Höst

Här är en bild från den lilla hagen med solen som går ner, mörkade ner bilden så eld färgerna skulle komma fram. Det var så mysigt att sitta på den breda gärdsgården och kolla när Shakira och Pepper busade bland buskarna. Skall strax stätta mig och scrappa medan jag lyssnar till idol. Gubben har redan tänt en brasa och ligger nerbäddad i soffan pustar för han är ju så himla sjuk (lite snorig) jag får behärska mig till det yttersta för att inte placera en ved klabbe lite fel. Nej….det skal nog gå bra, underbart att det är fredag i alla fall 🙂

Pepper

I bakgrunden ( 247 av 365 )

 I bakgrunden ( 247 av 365 )

Då började vi med kärring torsdag och var hemma hos Rosa. Hon ville ha smakråd med att sätta upp tavlor. Nu när hon har separerat så vill hon ha annan stil. Egentligen har hela lägenheten utan hallen väldigt fina och behagliga tapeter, men Rosa var väl inne på att byta ändå. Men det tar väl lite tid att vänja sig med så mycket nytt. Nu började vi med fika och jag passade på att rota igenom Rosas scrapping prylar innan vi började sätta upp tavlorna.

De ville att jag skulle kolla så det blir rakt! Talade om att jag måttar alt snett utan glasögon! Lyssnade de på mig?! Nää! Blev det snett? Japp! Det kan man lugnt säga. Elvy var i och för sig inte så mycket bättre och innan det var färdigt såg det ut som Schweitzer ostar bakom varje tavla. Rosa tyckte det blev lite pensionärs varning när tavlorna kom upp och funderar starkt på att köpa in lite nya canvas istället.

Jag skall följa med som smakråd nu till helgen, men jag tycker hon har möblerat snyggt. Jag är väl en sådan som gillar hyllor och lite annat på väggarna, medans Elvy har i stort sett nakna väggar och mycket möbler. Rosa vet inte riktigt hur hon vill ha det, men det kan vara smart att testa runt innan de renoverar lägenheten. Vattenläckan var betydligt större än vad vi först trodde, så de behöver riva upp nästan hela hallen.

Hos Rosa

Business ( 246 av 365 )

Business ( 246 av 365 )

Har satt ut mina sa mina western sadlar för försäljning och lämnar nu ut dem för andra gången på prov. Håller verkligen tummarna att de blir nöja så jag kan köpa nytt till mina hästar. Bellmans sadel är så järnspikars tung att jag har svårt för att lyfta upp den på hans rygg och vill inte belasta min axel med det när det fins så mycket lättare alternativ att välja på. Jag vill beställa två nya rid paddar o lite annat smått och gott.

Så om fyra dagar senast så får jag besked om jag gjort en affär eller inte.

Armband ( 245 av 365 )

Armband ( 245 av 365 )

Pust! Försöker få lite ro, men det verkar kört. Blir så trött på försäljarna när de inte ger sig! Inte tusan behöver jag förklara för dem varför jag inte vill ha produkten! Ett enkelt NEEEJ!! Skall väl ändå räcka? De ger sig inte förrän man blir otrevlig och så  skall de ju inte behöva vara. Säger man nej så inte tusan ändra jag mig efter deras tjat, snarare tvärtom. Försökte fixa till en doppresent till Elvys dotter dotter Leiah, men får ta det på helgen när jag har mera tid och inte blivit uppretad av försäljare.

En annan grej jag inte heller smälter är det här armbandet som jag fått av min stora syster när jag var liten. Jag bara älskar det armbandet. Men när jag var liten och hade en kompis på besök så frågade hon om hon fick låna det och jag sa ja. Senare när jag gick på ett födelsekalas hade ( kompisen!) givit bort armbandet i present till hon som fyllde år. Det är nog en grej jag aldrig kommer att glömma. Jag fick ju tillbaka mitt armband men bara grejen att göra en sådan sak. Det blir att jag tänker på det varje gång jag ser armbandet.

Armband ( 245 av 365 )