... dina symboler här ...

Tisdagstema: privat

Tisdagstema: privat Detta huset är en privat bostad, men ligger vid Varbergs fästning. Det ser så himla pittoreskt ut, men det måste vara ganska jobbigt att bo så nära ett ställe där det vimlar av folk. Även i Botaniska så ligger det ett privat bostad. Just detta huset låg lite nedanför fästningen, så hur man än tittade så gick det att kika in i rutorna. Hum inte mycket till privatliv där när fästningen kör igång med evenemang.

Tisdagstema:stängd

Tisdagstema:stängd När vi hade kärring onsdag så röjde vi i garaget och de här nycklarna höll dörrarna stängda. Rosa undrade varför jag fotograferade låsen!? Nu kom ju nyckeln bilden till användning. Men jag gillar gamla lås, vi har flera stycken som vi sparar på, just för att de är så charmiga och sinnrikt gjorda.

Tisdagstema:Vild

Tisdagstema:Vild Lejonen som låg och solade på Borås Djurpark såg inte speciellt vilda ut, men som sagt skenet bedrar. Jag blev förvånad över att de var så stora. Det var så himla varmt den dagen vi var på djurparken att vi kunde ta flera närbilder på de vilda djuren i lugn och ro. Vi hade verkligen en kanon dag jag och Elvy.

Tisdagstema:höst

Tisdagstema:höst Träden har inte riktigt blivit sådär höstvackra ännu, men det kommer väl med stormsteg. Så jag valde en bild på en blomma som jag fått från Ätran. Den står här i rabatten med sitt ensamma blad. Det har blivit kyligt på nätterna väldigt tidigt i år och jag hoppas inte det med att ( mycke rönnbär) svinkall vinter stämmer! För då lär här bli vargavinter. Det är inte bara mycket rönnbär utan de är stora och fina i år också!?

Tisdagstema:humor

Tisdagstema:humor Det är mina två kompisar personifierade, båda två är fyllda av olika slags humor och skratten duggar tätt på våra kärringträffar. Även om vi ibland känner att vi är supertrötta och helst vill slippa undan, så är onsdagarna guld värda. Denna bild är tagen när vi var på Marstrand och var så extremt trötta, att allt blev en enda flum utflykt.