... dina symboler här ...

Tisdagstema:nytt & gammalt

Tisdagstema:nytt & gammalt Vår relativt nya spis med induktions häll och min stora favorit i köket, den gamla vedspisen som snart kommer att gå för högtryck. Båda pojkarna har testat att baka i den och Tobias kaka blev så där otroligt perfekt. Den stora fördelen att baka i vedspisen är att det går så mycket fortare, nackdelen kan vara att den värmer lite ojämnt. Men har man bakat en stund så kommer man på hur veden skall placeras för bästa effekt.

Tisdagstema: fridfullt

Tisdagstema: fridfullt Det är när man kan sätta sig i hängstolen på uteplatsen efter jobbet. Hade vi haft plats, så hade vi hängt upp en sådan stol inne också. De är otroligt avkopplande att sitta i. Sen finns det många vackra platser ute i vårt avlånga land som är fridfulla. Men något som också toppar högt på listan är när hästarna äter hö, har kommit för sent till jobbet många gånger på grund av att jag blivit stående i stallet och bara myst över ljudet och lugnet som infinner sig.

Tisdagstema:kärlek

Tisdagstema:kärlek Det var väl egentligen den lättaste av de tre ”tro-hopp-kärlek” problemet var väl mest att det fanns så många bilder man hade velat ha med och så mycket man velat säga. Så det fick bli kort och gott ett hjärta på resten av min familj och många tankar och hjärtan till vänner runt omkring.

Tisdagstema:hopp

Tisdagstema:hopp När vi var i Slottsskogens koloniområde, fanns det flera trädgårdar som hade jättestora ankare och Rosa blev alldeles lyrisk. Hon tyckte det var så charmigt med alla ankare, för Majorna symboliserar skeppare osv. Hennes pappa gick till sjöss där. Men ankaret symboliserar också Hoppets ankare. Jag var tvungen att söka upp det på nätet, för jag satt här och funderade varför det alltid fanns på smycken. Korset, ankaret och hjärtat.

Tisdagstema:tro

Tisdagstema:tro I dag tycker jag temat var riktigt svårt. Tänkte med en gång på min syster som har stark tro och ser ting lite klarare än vad jag gör ibland. Jag vill gärna tro men finner det väldigt svårt. Men jag hittade en tolkning som gick mig rakt till hjärtat. Rankans Blogg har en tolkning som jag tycker är vacker och verkligen tror på. Att våra nära och kära är med oss.