... dina symboler här ...

Share Your World 26th June

Svararde på frågorna idag när jag var på jobbet. Jag håller på att storstädar idrottshallarna men klubbarna hade träning i båda hallarna, så jag och Anna promenerade ner till Jonsered och vattnade blommorna som vi planterade häromdagen.

Så här är dagens frågor :

1. Vilken färg har du på dig idag?

Jag har svarta arbetskläder men t-shirten kan variera i färgerna.

Jag

2. Ska du laga lunch idag, äta något kallt eller gå ut och äta?

Det var så varmt idag att när vi promenerat fram och tillbaka från Jonsered så blev det att vi åt pannkakor ute på ett fik.

[easy-image-collage id=40229]

3. Drar varmt väder ut dina krafter eller håller du med dig?

Idag hade jag problem med värmen. Jag börjar jobba kl. 5 på morgonen då det är kallare och jag tog på mig för varma kläder. Till sist blev vattnet för lockande och jag hoppade i för att kyla av mig.

4. Har du luftkonditionering i din fastighet?

Jobbet har ingen, men det brukar vara kallt då hallarna är stora. Hemma har jag luftkonditionering men använder den inte. Vi har öppna fönster och kör med tvärdrag.

Tacksamhet:
Nära eller långt borta, när pratade du senast med din bästa vän?
Hålla kontakten. De är värda det.

Jag pratade sist med min bästa vän januari 2019 Hon gick bort i cancer väldigt hastigt. Vi var tre stycken som höll ihop och turades om att hjälpa varandra på onsdagarna. Vi hade känt varandra sedan högstadiet. Jag skall erkänna att jag är lite dålig på att höra av mig periodvis och det är något jag jobbar på att bli bättre med. Vänner är så värdefulla och viktiga att ha.

Nature Photo Challenge #17: Bees

Bees

Såga att temat på Denzil Nature var Bin och det var bra längesedan jag fotograferade det. Idag fick jag inga bin som hängde i luften men jag är ganska nöjd med bilderna ändå.

Bees

Det var så rogivande att fota bina, vilket känns lite konstigt med tanke på hur energisk de flyger runt och samlar på  pollen. De kretsar inte speciellt länge runt varje blomma, så det gäller att vara snabb.

Bees

Nu har jag inte så mycket blommor i trädgården så jag tog de mesta bilderna på klöver som växer i innergården. Tänker vänta med att klippa ner dem så bina hinner samla tillräckligt. Det blir bara färre insekter för varje år. Så vi försöker spara blommorna i gräsmatta så länge det bara går.

Bees

Men maskrosor och tistlar är vi tvungna att ta bort fortast möjligt så de inte tar över fullständigt. Tyckte vi hade extremt mycke maskrosor i år.

Bees

Share Your World 19th June

Då var det Share Your World 19th June ” och här är veckans frågor:

  1. Om du kunde uppfinna dig själv på nytt, hur skulle du vilja vara?

Jag skulle vilja vara mindre blyg och inte oroa mig så mycket. Jag har en tendens att se bekymmer i förväg, oftast ordnar sig allt om man bara tar det lugnt. Stressa mindre och njuta mera. Jag har blivit bättre med åren men det är väl det jag skulle ha ändrat på.

Share Your World 19th June
  1. Skulle du vilja vara ett husdjur i ditt hushåll?

Absolut! Vi har satt upp stängsel runt nästan hela gården så här är nästa tre hektar att springa på. Det fins skogs delar ,ängar och väldigt kuperad mark med många byggnader och krypin att undersöka. Alldeles utanför muren har kommunen dragit en vandringsled så det går folk förbi dagligen som man kan skälla och titta på.

Jippy

 

Jackpot

3. Hur många gånger har du flyttat som vuxen? Jag har bara flyttat två gånger somvuxen, 18 år till första huset och 35 år när vi flyttade hit till gården. 4. Vilket var ditt favorithem? Gården är absolut favoriten även om här har hänt mycket och vi kämpat med renoveringar. Det är tre hus på gården och vi har två söner, så bara det är perfekt. Jag har kunnat förverkliga min dröm om att ha hästar, nu har vi sålt hästarna och köpt två odlingstunnlar i stället.

Tunnlarna

Tacksamhet: Att vi trivs så bra här på gården och att livet och gården förändras i maklig takt. Nu har ena sonen gift sig och funderar på att bygga ut sitt hus och skaffa barn. Vi hoppas på många fler fina år här och vi ändrar om allt efter ålder och smak.

Share Your World 12th June

Jag hittade den här tema sidan och tyckte frågorna var så bra. Det här är mitt bidrag till Di på Pensitivity101-värdar Share Your World Här är veckans frågor:

1. Trivs du i ditt grannskap?

Ja absolut! tycker Kållered har mycket att erbjuda och otroligt fina vandringsleder,  bra badplatser i lantlig miljö men ändå stort köpcentra i närheten.

2. Har du bra grannar?

Ja det tycker jag 🙂 Det är våra söner som bor närmast.  Tobias en bit upp i backen och Micael närmast.

Husen
3. Är dina grannar nyfikna eller avvisande?

Inget av dem, jag tycker allt har fungerat jätte bra. Vi lagar mat ganska ofta tillsammans eftersom det blir billigare om man gör storkok. Men även om det är våra söner så springer vi inte ner varandras dörrar utan de får sköta sig själva.

4. Skulle du kunna lita på din granne i en nödsituation?

Asolut! är de bara hemma eller att man når dem via mobilen så kommer de som ett skott. Vi hjälper varandra om någon måste hämtas, oftast finns det alltid en bil till gänglig. Det är väl det bästa med att ha en generations gård.

Tacksamhet: Jag är tacksam att vi kan bo så här och även om här har varit en stor brand då en lada på 365 kvm brann ner och det spred sig till boningshuset så klarade vi  och alla djur oss oskadda. Det var en tuff period för sönerna att hantera och för oss att röja upp. Men nu har vi byggt en damm där ladan var som ger oss mycket glädje.