... dina symboler här ...

CFFC: White

IMG_2818

Då var temat vitt och det slog mig att i år har jag inte en enda vit blomma eller fotat något vitt mer än mina spetsgardiner. Så jag tänker göra en tillbakablick bland mina bilder. Så första bilden är ett  gammaldags hem med mycke broderade tyger från Alingsås.

Pilane-2020

“ Pilane är naturens egen konsthall, ett åtta hektar stort kulturlandskap där du rör dig fritt under bar himmel “ Skulpturen av JAUME PLENSA såg man från långt håll.

IMG_6586

“ Från äggen kläcks en larv som lever i vatten från någon månad till flera år, innan den lämnar vattnet. Larvens hud spricker upp och ur den kommer den ”vuxna” trollsländan fram. Kvar blir en tom larvhud och en flygande trollslända. “

Mosaikslända som precis ömsat skinn och skall ta sitt första flygtag.

Det här är mitt bidrag den här veckan till Cees Fun Foto Challenge – Wite

157) Playing with water

157)  Playing with water

Hmm! Det blev vattenkrig idag och det var något ojämnt med tanke på att gubben hade trädgårdsslangen och jag bara en fjuttig vatten flaska.  Jippy tyckte vad fn håller ni på med och sprang iväg på direkten. Lite synd för det hade varit smidigt om hon var mer förtjust i vatten än vad hon är. Annat med Shakira som var tokig i vatten och älskade när gubben vattnade. Hon använder bara dammen som vattenho det är allt. Lika varmt idag så lite vattenkrig höjde upp dagen.

157)  Playing with water

140) wig me

140) wig me

Valde ett av de lätta temana idag. Har känt mig smått ofräsch nu när det är så varmt och svetten rinner. Jag köpte för ett par år sedan peruker billigt för jag ville se hur jag passade i färgen och hår stilen. Men det är billighets peruker så det blir väl lite som priset. Inget som jag känner att jag vill gå ute med. Men de var betydligt lättare att få på nu när jag är kortklippt.

140) wig me

Min tanke var att klippa mig riktigt kort och att sedan köpa riktiga peruker och byta färg och hårlängd. Men efter att ha kollat upp priser och hur man sätter dit dem snyggt så la jag ner den tanken. Himla bök att stå med det där när man skall till jobbet! jag är ju en sådan person som bara duschar och så får håret självtorka, på min höjd så ruskar jag huvudet. Thats it! När jag går till frissan så är jag alltid på dem om att jag inte vill få det fönat då det ser ut som jag fått el i bollen. Eller som sist, hon tog en platt tång och böjde mitt hår inåt mot ansiktet! Hua! Det blev duschen direkt och den klassiska huvud skakningen.

140) wig me

263) Find shapes, animals and objects in clouds

263) Find shapes, animals and objects in clouds

Jisses vilken värme det har varit! Gott men lite jobbigt för djuren. Hästarna har problem med blinningar som dyker upp när det är så varm och det ligger lite åska i luften. Hängmattan åkte fram och jag låg och njut en stund innan det kom en liten skyr.

Hängmatta

Jippy tyckte det var bedrövligt att inte hon fick hoppa upp i hängmatta. Jag valde självporträtts temat att titta på molnen och leta efter former och djur. Det var länge sedan jag gjorde det och jag kom att tänka på när jag var lite och min kompis och jag låg och letade efter djur och monster. Så avkopplande! Min kompis hette Karin och jag bodde i Sjövik. Skall ta en liten tripp dit, det var bra länge sedan jag var där. Hoppas inte det är massa nybygge utan att det fortfarande är lantligt.

Vaktar

148) Stopping to smell the roses

302) smell something good

Mina rosor luktar så gott, inte som honungs rosorna men ändå så att man känner det. Det är min sista semestervecka och det har gått på tok för fort. Känns inte roligt att börja igen, framför allt nu när det är så varmt. Jag skall avlösa Eva så det blir till att städa trappor 4 veckor framöver. Jag får ta mindre utflykter på kvällar och helgerna.

smelling