... dina symboler här ...

65) To the vet

65) To the vet

Nu var lill fisen kastrerad, chippad, vaccinerad och tovfri. Vi åkte till  Johan i KullavikSom jag tycker är den klart bästa veterinären, kan han så ställer han upp i princip när som helst om det har hänt något drastiskt. Vi blev lite oroliga när Amor hade tagit sig in bakom skorstenen, vi har bara skärmat av med tjock frigolit men det står möbler framför så vi fattar inte hur han kunde ha koll på att det var tomt där bakom. Det går inte att få ut honom någon annan väg och i gamla hus är det mycket sidoväggar och jox.

65) To the vet

Nu kom han fram ploppandes bakom frigoliten så fort vi ropade och det kändes bedrövligt att behöva trycka in honom i en kattväska. Men så fort han kom ut så var han på kel humör och nyfiken så han hann aldrig märka när han fick sprutan. Johan passade på när vi gosade med honom. Nu tog vi med oss honom hem på direkten så att vi kunde klippa det som Johan inte tog med maskinen. Ca 3 timmar trodde Johan vi skulle ha på oss att borsta igenom honom och kolla så han inte ha små sår och eller något annat skumt.

65) To the vet

Nu ligger Amor under en filt på gubbens mage. Han börjar kvickna till och har spytt och raglat runt, så det är bättre att han får kvickna till mera under filten.

74) Highlight different body parts

74) highlight different body parts

Tack gode gud att det är fredag! Gick upp 3 idag och Bellman blev överlycklig när jag kom med mat. Med sin inbyggda mat klocka så kände han nog att det var lite väl tidigt, men som sagt är man matglad så spelar tiden ingen roll bara det kommer mat ofta och mycket. Beethoven som hört Bellmans lyckliga gnäggning kom släntrande i hagen och såg mest förvirrad ut. Skall strax vila en liten stund innan jag går ut igen. Köpte torgvantarna på hemvägen och de var riktigt varma. De andra har jag använt så stenhårt att det är ett under att de fortfarande hänger ihop.

Bortslängd

Det fina café bordet är gårdagens gratis fynd, någon hade tröttnat och slängt det. Stolen som hörde till var trasig men bordet är ju jättefint och jag har gott om plats att ställa det på. I en av trappuppgångarna jag städar så är det någon som har ställt en dataskärm med lapp fungerar på, ett par jäkligt snygga stövlar  ” för stora för mig 🙁  ”  och lite annat smått och gott. Både bra grej att göra och dålig! Stövlarna var borta veckan därpå men tjock dataskärmen och resten var kvar. Det finns miljöhus där det skall hamna, även om det med stövlarna var gulligt för de verkade vara helt nya.

15. With your friend

15. With your friend

Så gott att vara ute nu, 13 grader i solen. Kunde inte hålla mig utan började att räfsa rent innergården uppe vid stallet. Jag funderar på att vända hela gödselhögen för att få det att bränna lite fortare men varje gång jag går upp så känner jag bara blaaa! Finns betydligt roligare grejer att göra. Jag behöver ha väck den helt i år så vi inte samlar på oss för stor hög. Har äntligen lyckats få Shakira att sitta bredvid mig när jag tar kort.

15. With your friend

Visst! Det kostade ett par köttbullar men hon ser åtminstone inte ut som om hon fått en planka i skallen. Shakira är så söt när hon ställer framtassarna på stenar och stubbar så att hon kan spana över nejden. Det skall bli så underbart när man kan ha ytterdörren uppe så hon kan springa in och ut. Men idag satt vi ute en bra stund och bara njöt. Jag hade tänkt ta denna sidan först vid muren men det var mera lä och varma vid stallet så jag kommer att fortsätta där i stället.

Shakira

Behöver ändå lägga ut gödsel längst muren och här är det mest att räfsa upp efter kastanjen. Sedan har gubben köpt en jordfräs och det lär nog bli jag som få köra den.

Vårröj

63) Retrieving hay

63) Retrieving hay

Knepigt! Det spelar nästan ingen roll vilken vinkel jag fotar i där vi har höet så nog ser det skumt ut. Höet börjar ta slut så jag fick släpat ner en del från loftet och snart är det väl dags att hämta ett par lass till. Synd att det fortfarande är tjäle i marken för det var helt underbart i solen och jag tog ner hästarna i den lilla hagen. Kan vara gott för dom och gå en stund utan sina täcken. Det brukar vara vid denna tiden som Bellman kör i gång och fryser så nu ger jag honom extra hö så kanske han slipper stå och huttra.

Amor

Amor var med mig uppe och snokade runt och låg en stund och gottade sig i höet. Komma ner var lite värre och det var nära han slog runt på stegen, jag hade lutat den lite väl saftigt. Han måste ha varit här uppe förut för han hade inga problem att promenera runt på balkarna eller sätta sig ner och börja tvätta sig. Annat än Eros som tyckte en halvmeter var smalt att gå på.

Blomma

222) Shit! Work

222) Shit! Work

I dag har jag börjat med att vända gödslet, fast jag kom inte så långt. Det var så gott väder att jag passade på att näcka hästarna så de slapp de kliande täckena. Skall vänta lite till sedan tar jag och rakar dem, Beethoven fäller bara man tittar på honom och det är äckligt för honom när han blir svettig så fort han springer. Brukar springa på utsidan för att få kort när hästarna kommer galopperandes men Bellman var så grinig på Beethoven att det tog ett bra tag innan jag fick ett kort på honom.

Beethoven

Annars tycker jag att Bellman skötte sig fint idag, han kickar av och till precis när man börjar springa men fick honom att sluta med det utan han startade så fort jag sa öka. Så idag kunde jag springa jämsides med honom i hagen och han anpassade galoppen efter mig. Himla go känsla. Jag fick röjt lite bakom stallet men det blir gärna att man fotar djuren istället för att jobba.

Pepper