... dina symboler här ...

209) out shopping

209) out shopping

Rosa skulle till Jula idag och jag blev glad att hon frågade om jag skulle med. Jag behövde ett par nya arbetsskor och hoppades att sko rean var kvar. Efter många men så kom expediten med de sista 38, snacka om tur. Smart av Rosa att köpa växthuset nu när det bara var två kvar, blir det bara lite varmare till så är de omöjliga att få tag på. Åkte sedan ner till Plantagen och det kliar så i fingrarna att få köra igång. Men de flesta vårblommorna var redan på väg att ge upp och än så länge är det för tidigt att plantera.

Hortensia

Men det var mysigt att gå runt och kolla in de nya sorterna och planera lite. Jag funderar på att testa Dahlior i år. När vi flyttade in på gården så kom den gamla trädgårdsodlaren som hade en lott i hagen och planterade ner lite Dahlior. Han förmanade mig strängt att jag måste plocka in dem till hösten! Hmm! Men i år funderar jag på att sätta sådana i olika färger. mera blommor i år och kanske lite mindre kryddor. Känner stark för att förnya lite här ute.

209) out shopping

212) on a trip

212) on a trip

Sådär ja! Nu har jag fått tummen ur och besök Åman, det är också något jag har tänkt göra länge men inte riktigt haft ork till. Shakira var ganska stissig när jag kom fram så vi promenerade vid Hyssna sjön innan vi tog kaffe. Hybriden vi har är ju inte så stor och jag tror att hon blev lite åksjuk. Det var bra länge sedan jag åkte runt med henne överallt och det är något som jag tänker börja med igen. Mysigt att träffas och jag saknar de flesta på Daros. Perfekt väder att strosa runt på.

Hyssna

På hemvägen så stannade jag så att Shakira kunde sträcka ut ordentligt och med tanke på hennes glädje där hon for fram så var det efterlängtat till max. Nu när man tagit så mycket kort med timern så kändes det så mycket roligare att även göra det på promenaderna, något jag inte tänkt på innan. Där tycker jag att det lilla original objektivet är kanon och lätt att ställa in. Så nu blir det nog en hel del kort med oss tillsammans, roligare för mig som kan se sedan vad hon egentligen tyckte om promenaden.

Glädje

302) Premade Background

302) Premade Background

Så! Då kom äntligen Janne och Lotta på besök 🙂 Janne känner jag sedan Daros och Lotta har man blivit bekant med via bloggarna och fb. Vi älskar båda att fotografera och vill lära oss så mycket som möjligt. Jag får väl erkänna att jag var lite nervös men det var ju definitivt obefogat. Jag hade kanon mysigt och pladdrade nog hål i mina gäster. Ser fram emot fler besök och att jag kommer iväg till dem. Vi har pratat om detta redan förra sommaren, så det var verkligen roligt att det blev av. Var ju så klantig att jag glömde fråga om jag kunde ta kort. Så det får bli turbo tema med redan färdig bakgrund.

Amor

Amor hade man nog kunnat med lätthet ta en sov pose om dagen, han kan verkligen vräka ut sig. Dagen gick verkligen fort idag så det är bara att fodra, promenera med Shakira och äta en riktigt god sallad och softa på i mysepys stassen.

182) In your pyjamas

Amor

Hmmm! Där ligger han i fin soffan och vräker sig! Han skall bara veta att det blir kastrering och rakning av tovor nästa vecka. Har tagit en go varm dusch och hoppat i mys stassen så nu är det bara att köra igång och göra en rejäl stor städning. Det är väl egentligen inte hela världen att han håller på med blommorna om han bara hade gett tusan i att smaka på allt. Han gick ju hårt åt mitt gamla julprydnader i julas och nu har han knaprat på dekorations svampar och fjädrar.

182) In your pyjamas

Men han växer väl snart i från det där så man skall väl inte klaga. Sedan är det ganska mysigt att han vill vara med så lite svinn får man väl räkna med. På Maxi hade de rea på band och stämplar så det passade jag på att köpa in lite fler av. På hemvägen hoppade jag in på H&M där jag köpte pyjamasen på bilden, fast jag kommer att ha det som softa runt kläder. Men så mycket fint de hade fått in, fick skynda mig ut för att inte bli fast bland kläderna. Nej nu skall jag fortsätta att städa!

Pyssel

112) In an elevator

Påskpynt

Förkylningen börjar bli bättre och jag har tagit antiinflammatoriska halstabletter och de var riktigt bra. Fast jag vet inte riktigt om jag tog de för tätt för halsen blev bedövad som om man varit hos tandläkaren, skit läbbigt! Gick fint att jobba och kände mig inte så seg. När jag kom hem och skulle fota påskpyntet höll jag på att få en chock! Amor hade verkligen levt rövaren därinne och vält ner en hel del. Hmm! Får städa där i morgon.

112) In an elevator

Sedan börjar det bli jobbigt att ta bilder när min duk är så kort, trodde den skulle räcka till men den gör inte det. Skall se om jag får tag på en som är 2 meter. Det blir så fult när duken tar slut och man får förlänga det i photoshop. Jag får inte till skarvarna så bra och har lagt på textures så det inte skall bli så påtagligt. Självklart kom lilla modellen upp och skulle vara med. Undrar om inte han älskar det rummet lika mycket som jag gör. Fast jag bör nog ha det stängt om nätterna.

Amor