... dina symboler här ...

Week 3/52 – Theme: Shades of grey …..

Shades of grey

Denna bilden utanför jobbet är taget i färg och omgjord till svart/vit.

Gick igenom min kamera idag och såg inställningen monokrome! Blev så himla paff när jag tog upp raw bilden i Photoshop och den visades i färg? jpg filen var i gråtoner. Får nog ta och läsa på lite mera om inställningarna. Gillar svart/vita bilder, de känns ibland som lite mer spännande när man inte riktigt vet vilka färger de skall vara och man får fundera på det själv. Bilden får mer styrka liksom.

Nää! Nu får jag ta och sätta lite fart så de nya gardinerna kommer upp, blänger på gubben och på gardinerna med jämna mellanrum men han verka inte fatta piken!

Shakira

Vecka 2 illustrera en sång

Bä bä....

Vecka två skall man illustrera en sång och min första tanke blev Bä bä vita lamm…. eftersom jag har ett litet svart och att vitt ståendes vid datorn. Men när jag skulle kolla upp texten så är tydligen lammet svart i England ( Baa Baa Black Sheep) så det kändes lite bakvänt. Hade inge aning om att det var August Strindberg som skrev den svenska texten då han hade det lite knapert.

Scoutsången

Så på  MCP Projekt 52 sida la jag upp bilden med mammas scoutbälte istället. Hittade det i tunnan som stod i hallen. Har även kvar mitt scoutbälte och använder det flitigt ännu. Lite roligt när jag hittade denna bilden från pappas dia lådor. Tycker det är så roligt att kolla hur folk tolkar de olika temanen och jag är så imponerad att det är så många i gruppen.

MCP Project 52: Photo a Week

Älg

Tror jag skall testa detta ett par veckor  MCP Project 52: Photo a Week Jag använder ofta hennes actions till photoshopen. Hon har väldigt många gratis action och jag använder den som skärpa upp bilderna för hemsidan och den som ibland lägger på olika effekter på bilderna.

Antingen lägger man upp en bild efter tema eller bara en man är nöjd med. Tänkte mest kolla om man kanske kan lära sig olika trix här.

Thursday Challenge ” TOYS”

Fia pjäser

På   Thursday Challenge så skulle det även denna vecka vara   ” TOYS” ( Dolls,Games Stuffed Animals, Athletic Equipment, Constructions Toys, Art Supplies,…)  Lite kaksigt tänkte jag att det här blir ju inga problem! Det är ju bara att ta pappas gamla flygplan. Hmmm! Vist! Tror jag tog över 20 bilder och planet blev bara grådassigt med massa dammtrådar på. Näää! Gick över och fotade ett par gamla fia pjäser istället.

Lill-polarn som modell

Då kom Lill-polarn rusandes och tyckte att självklart blev bilden kass när det inte var en supermodell som var med och höll i planet.

– Kolla nu får du se vilket lyster det gamla planet får nu när jag sitter och håller det! Modellen på fotot är det viktigaste av allt. Är inte jag med är det klart att bilderna faller platt!

Lill-polarn satte sig och höll upp planet medan jag fotade och jag kan nog hålla med honom, bilden där han är med blev bättre än bara ha med planet.

Flygplan

See it Sunday ” Silver ”

Silver

Gillar olika fototeman och denna har jag nog aldrig varit med innan. See it Sunday ” Silver ” Tänkte inte på att jag plockar bort det enda silvret jag har när jag jul pyntade. Använder så sällan smycket att där hade jag inget spännande att hämta. Till sist kom jag på att jag säker har fått någon silver bricka från gubben släktingar. Mycket riktigt! Hittade lite brickor och dessa skedar.