... dina symboler här ...

Nu åkte de ut!

Odling

Äntligen! Nu åkte en del av växterna ut. Har massa sparris och sena tomater kvar men tar ut dem senare. Tror jag sådde lite väl mycket. Hoppas bara de klarar sig ute.

Gurka

Satte olika sortes gurkor, både att ha på friland och i tunneln. Hoppas det blir en god skörd. Klara sig inte dessa så hinner jag så fler.

Tomat

Satte även massa olika tomater men flera har redan vissnat och så har jag blandat ihop dem eftersom etiketterna försvann när jag satte om dem. Så järnspikars klantigt.

Tunnelväxthuset

Wow!

Loftet

Nu har vi fått upp belysning i loftet och det blev så himla bra. Perfekt att kunna stå här och måla brädor eller hålla på med stora grejor. Vi skall bara gå igenom det sista från våra föräldrar och sånt som man sparat under åren. Vi har beslutat oss för att ha så lite saker sparade som möjligt. Känner att mycke tid har gått åt att röja gammal skit som var kvar när vi köpte gården, bekanta som lånat utrymme och saker vi behöft lägga upp där för platsbrist.

Hoppas det funkar

Jippy

Satte ner potatisen och hoppas att detta fngerar bra. Det är första gången vi testar huglebäddar och det verkar så smidigt. Jippy hade lite problem med att låta potatisen vara och såg allmänt förrvirrad ut när jag sa till henne att låta bli dem. Vi få se hur måga potatisplantor som kommer upp.

Jippy

Nyckelpiga

Nyckelpiga

Underbar morgon och jag passade på att fotografera. Blev så glad när jag såg den lilla nyckelpigan. Jag tycker småkryp har minskat drastigt och jag såg bara gula nyckelpigor!? förra året. Vi satsar på att skapa olika insektshotell i trädgården och sparar gamla stockar och dylikt som kan vara bra för kryp.

Nyckelpiga

Försöker bli klara med en av dem

Dränerat

Vi har fyllt på med singel och skall sätta fast tunnelväxthusen på brädor som vi sedan lägger stora stenar på och gräver ner cirka 40 cm.  Den skall ju klara av stormar med lika bra att göra det grundligt. När vi är klara med tunnlarna kommer Kennet upp och jämnar till runt om kring.

Dränerat

Det är nästan en halvmeters nivå skillnad från bakre ända.  Så han skal göra det lite mjukara och kommer upp med en massa jord.

Växthustunnel

Himmla jobb med att skruva ihop dem och skära till kanalplasten. Såg på fb att de finns en grupp som heter ( Vi som har Tunnel/växthus från Grohus ) Vi hade behövt gått med i den gruppen innan vi satte upp tunnlarna. Massor av tips och olika sätt att förankra dem. Bra att se också hur de har gjort med pallkragar.

Drivbänk

Tills vi är klara med tunnlarna får vi klara oss med detta lilla drivhus som vi gjorde av gamla fönster