... dina symboler här ...

Vackert ute!


Gården

Tog en promenad i skogen när jag kom hem. Jul kulorna från när de hade tomteland hängde kvar i ett träd.  Det såg så fint ut nu när det är så mycket snö.Saknar Shakira och det börjar väl bli dags att skaffa en ny hund. Saknar att ta en promenad så fort man kom hem och på så sätt gå ner i varv. Nu blir det mest att man strö kollar på tv.


IMG_0010

Det är otroligt vackert ute med all snö men det är bra slaskigt att köra i.  I dag skottade jag utanför en förening och de blev inte gladare för det. De förväntade sig att man skall sitta givakt utanför och ta bort så fort en snöflinga faller. Suck! Tur man har fler positiva än negativa föreningar.


Kyrka

Gårda


Göteborg

I dag kom jag ganska tidigt till Tornhuset och tänkte jag skulle gå ett varv på utsidan och ta lite bilder innan jag körde igång med städningen. Hade en kort dag idag och skulle bara ha en förening till efter Tornhuset. Jag brukar normalt vilja ta den föreningen först på morgonen då det är så många vackra villor med ledslingor i trädgårdarna. Men när det har snöat så är det en pina att köra dit då ingen brukar ploga och där är backigt till tusan.


Göteborg

Älskar verkligen de gamla husen i Gårda men tycker det börjar bli dags att renovera dem. Vissa har ju knappt färg kvar på fasaderna och rutorna ser inte så täta ut. Men det var härligt att gå längs kanalen och få lite luft innan jag körde  igång och jobbade. Snön lär ju inte bli liggandes så det gäller att passa på.

Göteborg

Jag brukar gå till Remfabriken men tog andra hållet idag och hittade en lite udda fönster skylt  🙂  Det har kommit lite fler butiker och de höll på att göra inordning dem för att öppna.


Göteborg

F.n så tungt

Shit! Satt i godans ro och kollade facebook när jag läser om att en arbetskollega på mitt gamla jobb hade gått bort.  Blev så fruktansvärt chockad!  Det var inte så länge sedan jag mötte honom utanför en av Monicas föreningar och jag tvingade henne att köra in och parkera så vi kunde gå bort och prata med honom. Vi hade inte sett varandra på flera år och han blev så glad att han lyfte upp mig i luften och ruskade om mig.  Det kändes så gott att han var lika glad som jag över att vi möttes.  Så att läsa att han gått bort……nä…..så….tungt.

Jag äter fortfarande med några av dem i veckan och ibland känns det som det är det enda som får en att orka med när det  strular åt höger och vänster.

Det är så gott att Monica har börjat hos oss, henne har jag ju känt sedan hon föddes och jag är så himla nöjd med hur hon tar sig an alla konstiga jobb jag ger henne. Så städsektionen försöker hålla ihop och hjälpa varandra men förövrigt är vi nog det mest spretiga gäng jag sett i manna minne.

Men men, bara att jobba på så får resten lösa sig. Finns fördelar med detta jobbet att det än så länge uppväger nackdelarna och jag har börjat inse att varför ens stressa upp sig för något som ändå aldrig kommer att förändras.

Förberedd

Jobb bots

Härligt fick tag på ett par riktigt bra jobbkängor på Jula.  Så nu kan vintern komma med stormsteg, är förberedd till max.  Det var rea på dem så det var dumt att inte passa på, behövde ändå köpa en hållare till mobilen.  Höll på att få spatt i fredags när både mobil hållaren och headsettet pajade.  Mobilen ringer i ett och jag behöver fotfarande använda gps i stan och framförallt till extra ställen som kan ligga rejält off.  Vi passade även på att köpa innertak till nedervåningen på black friday. Inte illa att spara 3000.

Hallen Hallen

Vi hade tänkt hinna färga parkett golvet innan jul men alla möbler skall ut och vi skall sätta upp nya raka väggar så det är tveksamt om vi kommer att hinna. Vill inte stå med sånt bröte mitt i jul. Jag har gått och dragit på städningen i fall allt skulle ut men nu tog jag ett ordentligt tag städade i ordning. Tände lite ljus och allmänt myste runt.

Badrummet

Lördag morgon!

Göteborg

Gubben och jag hade två lägenheter som skulle städas efter att filmteamet hade spelat in ett par scener. Monica och jag hade städat den ena lägenheten ett par månader innan så jag visste att det skulle vara lättstädat. Vi gick upp tidigt så att familjerna kunde komma hem tidigt och inte behöva sitta på hotellet efter utcheckningen.  Ena lägenheten hade nog en av de fräckaste lampor jag sett på länge.

Lampa

Så gott sedan när man kommer och kan mula ner sig i soffan och kolla en film innan jag gick ut och tog hovarna på hästarna.  Bellman ville ner i lille hagen och stod och gnäggade efter Beethoven som inte dök upp.

Bellman

Jag började ana lite ugglor i mossen när han inte kom ner och som jag misstänkte så hade han lagt märke till att jag inte plockat in hästgodiset efter att jag verkat dem. Så där stod han och tryckte i sig godis i en rasande fart.  Jag körde ut honom men så fort han kom åt så vände han och rusade in i stallet igen.

Beethoven

Härligt att ha hunnit med så mycket idag och resten av kvällen blir det nog att jag sätter mig och pysslar med lite julgrejer.