... dina symboler här ...

3100

Har äntligen fått lön efter kollektivavtal! Jag behöver väl knappast säga att min chef beter sig som om hon kom från yttre rymden och stenhårt springer runt och bedyrar att hon absolut inte gjort något fel. Hon kom in jazzande på jobbet med sitt fackombud och gav mig en skriftlig varning och skällde ut mig efter noter! Om hon nu inte gjort något fel och jag är en skamfläck på denna jord, tycker jag det är knepigt att lönelyftet blev 3100 kr.

Känner att jag inte kan glädjas åt dessa pengar utan avvaktar ett par månader så jag ser vart det barka hän. Just nu är hon så inne på att klämma åt mig att hon har skygglappar för ögonen och jag tycker detta tar alldeles för mycket energi. Har som sagt jobbat för henne i 9 år så jag vet att detta bara är begynnelse av Mount Everest. Har snart semester och jag vet att det kommer braka loss det dubbla när jag kommer tillbaka efter den.

Gubbarna som har ” flyta på inställning ”  tycker jag skall rama in min varning och alt eftersom de kommer skapa ett kollage som minne!!  Hmm!

Trist på jobbet

Hade en kanon födelsedag igår och gubben överraskade mig ordentligt med Göta kanal turen. Elvy kom och hade med sig en älg kruka med en påse full av olika ” vet ej vad det är för frön? ” Kommer att bli spännande till sommaren och få se vad det blev. Efter all tårt och bull ätande var det gott att avsluta med en fin promenad i Slottsskogen.

Dovhjort

Lite trist att komma till jobbet idag och få reda på vilka 8 som blev uppsagda. Bedrövligt att de skulle behöva genomlida hela helgen när förhandlingarna var klara reda på torsdagen. Jag håller tummarna att det vänder på företaget så de blir anställda igen eller att de snabbt får nya jobb.

Irriterad!

Shit! Vad matt jag blir. Tog ledigt för jag skulle på möte, åker dit och tror ni han var där!! Nix! Han hade gått ut och lunchat. Visserligen behövde jag en dag
ledigt men ändå! Lämnade in mina papper så skulle han gå igenom dem imorgon och jag hoppas att han snabbt hör av sig. Det är så mycket strul på jobbet att jag
har tröttnat. Letar nytt jobb.

Lite trist bara att arbetsmarknaden ser ut som den gör och att man börjar räknas som förbrukad. Inte speciellt kul att höra när man söker jobb, men det är bara att hålla tummarna och söka på. Nu skall jag städa undan och elda i spisen, funderar på att tända vedspisen också, lika bra att passa på när gubben är hemma och slappar i soffan. Innan pipan har blivit varm så ryker det in åt alla håll och kanter och jag tycker det är lika läskigt varje gång.

En riktigt förkyld man ….

I dag på jobbet var det så många som var förkylda (jag är städerska i en skitig fabrik) och de gnällde över att papperet var slut i princip överallt. Han som sa till mig var extremt förkyld, det var absolut ingen vanlig förkylning utan ett super dunder stark influensaliknade variant, en sådan där som bara drabbar ett få tal? ( Typ klena gubbar) han tog tag i pappret och började dra i minst en kvart innan han var nöjd och snöt sig.

Jag lovar er han totalt försvann bakom allt papper, undrar på att det tog slut överallt. Sen kom nästa gubbe, han vinkade lite svagt, super förkyld kunde absolut inte prata, han hade också drabbats av ett super dunder virus. Tredje gubben hade varit hemma ett par dagar och när jag skojade med honom och frågade om han tagit bondpermis, tittade han på mig som om jag var totalt vrickad. Han hade ju varit dö sjuk, så sjuk som han var denna gången hade han aldrig varit, hur kunde jag bara tro något annat!? Kom att tänka på den helt suveräna reklamfilmen med Roland Jansson Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en man är riktigt förkyld

Vilken vy har du?

Rosa ville vi skulle ta kort utanför våra jobb! Så hör jag henne utbrista ååååååååhh, vilket vackert kort det hade blivit, undrar om de har någon kamera här? Hon kanske har en vacker vy! men min första tanke angående utsidan vid min arbetsplats var (vem vill se massa sten block??) Fast det är klart, skulle man gjort en tävling om vem som har den fulaste vyn vid sin arbetsplats så vinner garanterat jag. Så här är den, titta och njut. Inget sten block är det andra likt. Men rosorna är fina.