... dina symboler här ...

Prakt duva

Prakt duva

Då hade jag med kameran idag och fick se att prakt duvan satt kvar utanför dörren. Den ser inte skadad ut men den flyger ju inte iväg så något fel är det nog.  Gubbarna har satt ut mat och vatten men den klarar sig nog inte så länge till med tanke på alla rovfåglar som cirkulerar runt. Man tycker ju att någon borde sakna den?

Prakt duva

Blev ganska paff när jag läser att ganska många har hittat prakt duvor och att ägarna inte orkar hämta dem! Då borde man ju inte få hålla på med uppfödning. Denna är ringmärkt så det måste ju gå att spåra den exakta ägaren.

Prakt duva

Samtal ( 235 av 365 )

Då blev man bjuden på middag av en av fabriksgubbarna. Han fyllde 50 och fick bjuda 3 st på middag. Blev både paff, glad och stressad när han bjud med mig. Glad för att han ville ha med städerskan :), paff för att jag inte är anställd av företaget och stressad för att jag är fortfarande lite folkskygg och tycker inte om när det är folk jag inte känner. Så när jag skulle möta dem vid bilen fick jag panik och tänkte flippa ut.

Men som en av de andra som skulle med skojade när 50 ringen smet i väg tidigt för att basta först ( Det är hans stora dag idag och då kan han la få smita ) De orden kom farandes när jag var som mest stressad.

Ja vad tusan! Det är hans dag, svälj stressen, tugga på ångesten och gilla läget.

I min kruka

Vet ni vad! Jag hade jätte trevligt, maten var kanon och jag är glad över att jag kan sansa mig så fort. Så hur bedrövlig jag än tycker fabriken är och hur järnspikars trött jag blir på gubbarna så har de sett mig och stärkt mitt självförtroende. Det känns bara så himla bra och är så guld värt.

Vinterns hjältar

Åkte in och skulle jobba idag och det visade sig att fabriken var tom. Åkte hem och ringde chefen som blev sur över att jag inte gick in och jobbade! Fan rent ut sagt vad lite man är värd egentligen. Om jag ramlat ner när jag klättrar runt och dammar av rör i taken ( Något som en saneringsfirma bör göra) vem FN märker det när jag är ensam.

På vägen in hade det hänt en olycka så jag fick ta småvägar in till jobbet. Helt otroligt att folk måste köra så fort och inte håller avstånden. På hemvägen stod en bil med framhjulen uppe på räcket! Och det blev åter igen en enorm kö. Kändes gott att ligga bakom en stor väghyvel resten av vägen hem.

Var rädda om er och andra i trafiken och kör lugnt!

Sjukskriven

Usch! Vilket jobb med att byta blogg system. Har inte haft tid att blogga så mycket men nu kommer jag att vara sjukskriven i 2 veckor. Har haft så himla ont i axeln och i går så gjorde det så in i nordens ont när jag skulle lägga mig. Var hos läkaren idag och har vad de kallar frusen axel (Kapsulit). När jag sa till att jag måste ha intyg så frågade han om jag var sjuk ofta!? eftersom chefen ville ha det från första dagen. Men när han inte hittade mig i journalerna  så fattade han att jag inte brukar gå så ofta. Vårdcentralen i Kållered har fått nya lokaler och jag hade aldrig varit där och det var ett tag sedan.

Så jag fick 2 veckor. Kollade upp på nätet vad Kapsulit är och vete tusan om det att räcker med 2 veckor!! Jösses vilken ovilja han hade att sjukskriva? Kan min kropp såpass efter att ha städat i så många år att detta inte bara var en liten sträckning. Skall ta och lägga mig en stund, fick inte sovit så mycket i natt.

Semester

Äntligen semester! Denna vecka som varit har verkligen varit skit rent ut sagt.

Gubbarna hade fått en sommarpresent från företaget där de kunde välja bland olika prylar. En av gubbarna har ingen dator och vill absolut ingen ha, så han såg lite vilsen ut med sin platta present och undrade om jag ville ha den!  Jag hjälpte honom så han kunde välja i lugn och ro, sedan ville han ha semestern på sig att bestämma sig innan jag till sist hjälper honom med att kryssa i. Det är inte lätt nu för tiden när det mesta går på datorn, brukar skoja med honom att han är en fossil men å andra sidan så har han mobil och tycker jag är fossil som ingen har.

Men som sagt! Semester! Härligt!