... dina symboler här ...

255) With your glasses askew on your face.

255) With your glasses askew on your face.

Tur det är långledighet på G. Har haft så jä… ont i halsen att jag bara sovit i snitt 3 timmar per natt och i dag gick det extremt segt att jobba. Sedan skall vi ju inte tala om hur in i nordens grinig jag blir. Tidigt en morgon så mötte jag en mupp i trappan som höll på att tvätta, flyttade mig artigt åt sidan och började prata med muppen. Får sedan under dagen reda på att muppen ringt chefen och menat på, att jag slabbade ner golvet så blött att hon ramlat ner för alla trapporna! Nu är jag en sådan där korkskruv att faller någon i trappan så nog tusan skulle jag rusa fram med hela min imponerande längd 1.60 på 52 kilo och fångat upp personen! Tror inte det hade lyckats så bra.

255) With your glasses askew on your face.

Möter muppen idag när jag putsade entré dörren och hon väntade på att jag skulle öppna! Pfft! Normalfall absolut, när jag sovit dåligt och det dessutom var muppen! Aldrig! Ii hel… muppen stod bra länge och väntade medan jag tittade på henne innan hon fattade att jag lär aldrig öppna dörren för henne. Usch! Avskyr när jag kommer in i de lägena att någon gått för långt, jag  blir verkligen en skit! Så nu har jag tagit en Treo uppblandat i grädde! funkade finfin sist. Idag blev det katastrof! Tänkte inte på det att jag har haft svårt att äta i ett par dar! Något som min mage talade om med buller o bång. Blää säger jag bara! Sitter nu och försöker hålla mig vaken, matt som ett ut sketet päron med en hackande centrifug i kistan.

En liten tur med färjan

Vrångön

Idag skulle jag själv ut till öarna och jag var lite orolig att jag skulle vela bort mig. Enda trösten jag kände var att jag skulle till öar så det värsta hade väl varit att jag lufsat runt i en cirkel. måste leta upp ficklampan i mobilen så jag kan kolla tidtabellen. västtrafiks appen hade sommartidstabellen och jag rusade ner för tidigt till kajen. Jag var inte ensam om detta men det var så in i nordens kallt att jag kylde ner handlederna.

Vrångön

Så nu kommer jag införskaffa handvärmare och sätta fast ett par vantar på jackan. Glömde ta på mej det innan jag stack. Så nästa gång vill jag ha dubbla kläder, kaffe, bullar och min kamera. Mobilen är kanon men det hade varit roligt att ta med lite olika objektiv. Första ön Vrångö är kyrkan så lite och färjan går för sällan att det blir lite fototid över. Så bättre klädd och med kameran i högsta hugg så hade jag varit överlycklig i dag.

Styrsön

Andra ön var Styrsö som är kanon fin och där hade jag absolut velat ha mer tid att gå runt. Så i sommar blir det en längre tur dit med gubben. Nu var jag lite ner kyld och handlederna värkte ganska saftigt, så jag koncentrerade mig på att jobba och hinna med nästa färja tillbaka. Men jag hann ta lite bilder vid kajen innan färjan kom och vädret blev helt underbart när solen tittade fram.

Styrsön

Lucia

Förberedelser

Idag när jag skulle städa ett församlingshem så letade vi efter vaktmästaren. Han befann sig i kyrkan och hade släppt in ungdomarna som gjorde sig klara för sitt Lucia uppträdande. Kunde bara inte låta bli att ta kort i förbi farten medan vi rusade efter vaktmästaren. Ungdomarna var så charmiga där de försökte hålla sig stilla och tysta. De förde bra oväsen och jag tror inte en enda stod där de skulle. Gillar bilder där de blir lite rörigt och tjejen längs fram ser ut som en liten madonna!

fönstret

Jag hade tänkt pyssla färdigt men fotopappret har tagit slut så det får vänta tills i morgon. Kan lika gärna ta en slappe dag till. Tobias varmvatten har frusit och fast vi har satt upp fläktar så har det inte släppt. Så idag ville han att vi skulle hjälpa honom att få igång vedspisen! ( Äntligen! Och han blev lika förtjust i sin som vi är i våran ) Nu såg vi att hela ena sidan av gjutjärnet var borta och det har spruckit mellan ringarna så att lämna in den för renovering blir nog dyrare än att byta ut den.

fönstret

Vi lämnade in våran för renovering i Greggered och han säljer ny renoverade så vi skall åka dit och kolla om han har några inne. Men det är ju kanon om Tobias börjar se fördelarna med att elda. Han ville också passa på att köpa in en kamin i vardagsrummet som det är nu så är öppna spisen fel gjord och det ryker in om man eldar. Men vi har börjat så smått att isolera där rören går och går igenom övervåningen så att det inte skall frysa så fort det blir kallt. Sedan vill vi ha en kärringonsdag och kolla på film hos Tobias. Då vill vi sitta flådigt och inte i hans säng! Så han får snabba sig med att göra klar övervåningen. hysteriska kärringar som vill se film och ha popcorns krig är inte att leka med.

Kämpigt

Älvsborgsbron

Pust! Vilken kämpig dag. Skrivprovet gick kanon bra men körningen var väl lite värre med. Han ville att jag kom och körde ett par timmar till i morgon. Från första dagen så har jag förbättrat mig jättemycket men saknar självförtroendet som en del killar hade och körde som gudar. De slappnar av på ett bättre sätt och sitter inte och tänker på hur mycket last de kommer att paja utan verkar ha mera kul!

Men men! Påt igen i morgon och förhoppningsvis skall det då gå ytterligare bättre. Fick i alla fall staplat och flyttat runt massa pallar, även om det var mycket snurrande innan de kom på plats. Efter att gubben hämtat mig tog vi en promenad på Älvsborgsbron. Skönt att få rensa tankarna lite. De flesta av killarna blev klara med sina kort idag och jag hoppas att jag blir klart med mitt i morgon. Skall försöka ta det så lugnt och fint som möjligt.

Älvsborgsbron

Men jag har haft jätteroligt och tycker att Berry har varit kanon. Även killarna har varit hel mysiga och pepprat på när jag känt mig frustrerad. Så oavsett hur det går så har jag lärt mig massor som jag förhoppningsvis kan ha nytta av i framtiden  🙂

Göteborg

Göteborg

Var och träffade handläggaren som skall hjälpa mig när jag blir arbetslös. Få säga att jag blev överraskad positiv. Hade hört från flera att jobbcoacher inte var något att ha och att det absolut inte kommer att ge mig ett skit! Nu hade mitt fack rekommenderat det till min chef som tyckte att jag absolut skulle gå på detta. Jag är ju korkad om jag inte tar emot all hjälp jag kan få och Utvecklingshuset gav ett gott intryck. Sedan är det väl lite upp till var och en hur man uppfattar ting men jag kan absolut tänka mig att göra något annat och tycker inte att de körde över en, eller bara sitter av tid.

Göteborg

De var positiva och kom med en hel del ideer. Lite synd bara att de inte kan köra igång förrän jag är helt arbetslös. Det är illa nog att försöka hålla motivationen uppe som det är nu, det är ju liksom ingen bomullsfabrik jag jobbar på och toaletterna är alldeles för få mot antal gubbar som använder dem. Men men! Det blir nog bra i slutändan. Just nu vill jag bara bli bra i halsen, sist jag var så här dålig var när jag sommarjobbade som 15 åring på ett dagis. Ähhh! Det var ju bara för ett par år sedan, vad knorrar jag om?  Hann att se hur fin Göteborg egentligen är när gubben körde  🙂